Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Pytanie o klocki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Pytanie o klocki
Autor Wiadomość
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:30   [r200] Pytanie o klocki

Witam! Przebuszowałem forum na temat klocków i zdecydowałem się na firme ATE ( http://moto.allegro.pl/it...v_vi_rover.html ) Mechanik mi mówił że klocki są do wymiany, a na starych tarczach jeszcze jedne klocki zedre... on za wymiane weżmie pewno z 50zł jak nie więcej, więc pomyślałem że może sam to zrobie.... :lol: Teraz moje pytanie...Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze? Dodam że mam autko bez ABSu...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:32   

krzys31 napisał/a:
Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze?

jeżeli tylko wiesz do czego służą klucze to poradzisz sobie bez problemu :mrgreen:
tym bardziej, że na naszej stronie znajdziesz instrukcję wymiany klocków (wraz ze zdjęciami) :cool:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:44   

Wiem że w prawo się zakręca:D I jeszcze jedno pytanie, czym różnią się tarcze wentylowane od całych? Chodzi mi o urzytkowanie! I czy zakładanie tarcz wentylowanych do auta bez absu ma sens? Pytam z ciekawości tylko:p
 
 
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:50   

krzys31 napisał/a:
Wiem że w prawo się zakręca:D I jeszcze jedno pytanie, czym różnią się tarcze wentylowane od całych? Chodzi mi o urzytkowanie! I czy zakładanie tarcz wentylowanych do auta bez absu ma sens? Pytam z ciekawości tylko:p


nawet nie wiem czy mozna zalozyc do takiego auta wentyle
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:55   

Chyba można bo czytałem o tym gdzieś na forum....
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:58   

Wentylowane są lepiej chłodzone przepływem powietrza, mają kanały pomiędzy powierzchniami styku z klockami. Są przez to grubsze i potrzebny jest do nich większy zacisk.
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:02   

Ale przez to lepiej hamują czy wolnij się zużywają? a może to i to?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:04   

Na pewno są mniej podatne na przegrzanie i zwichrowanie.
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:08   

No w sumie racja... Alw pełnie swych zalet dostarczają tylkoz absem, tak? Ps.dzięki za delikatne rozjaśnienie tematu:)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:10   

Nie, ABS to zupełnie osobna historia, to tylko system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:13   

Tak wiem, ale o ile dobrze wyczytałem to wentylowane tarcze montuje się w R z absem a tarcze całe w r bez absu? No chyba że żle wyczytałem:p
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:23   

tarcze całe były chyba od '98 roku(choć mogę się mylić ;) ). Ja miałem tarcze lite a Roverek jest z '99 roku, mam ABS. Teraz po zmianie na komplet ATE już mam wentylowane :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:39   

Akurat w R 200 tak były montowane, że ABS był z wentylowanymi (do pewnego momentu). Póxniej było i tak, że był ABS i tarcze niewentylowane a z tyłu bębny. Wiec mozesz spokojnie zostać przy tym typie tarcz co masz. W normalnej eksploatacji podejrzewam, ze nie odczujesz różnicy. A wymiana klocków to prosta sprawa :ok: powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:46   

Dzięki:)
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 13:50   

krzys31 napisał/a:
Wiem że w prawo się zakręca:D


to pamiętaj że w Roverze wszystko jest odwrotnie :D <joke>
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 14:19   

:hahaha: :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 12, 2008 14:52   

krzys31 napisał/a:
Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze?

Opis wymiany klocków w R200 jest na stronie klubowej w dziale "Porady dot. eksploatacji"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzys31 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 64
Skąd: podhale



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 18:46   

pietro napisał/a:
to pamiętaj że w Roverze wszystko jest odwrotnie :D <joke>


No to będe trzymał klucz w lewej ręce :razz:

Kupie klocki i jutro albo w przyszłym tygodniu zmieniam...:)
ps.ej no! chciałem zacytować ale mi nie wyszło:\
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Gru 12, 2008 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 19:53   

krzys31 napisał/a:
ps.ej no! chciałem zacytować ale mi nie wyszło:\


To staraj się żeby Ci wyszło przy wynianie klocków :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25, 1.6 '00r] Klocki hamulcowe - krotkie pytanie
KL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Cze 21, 2009 18:12
KL
Brak nowych postów [R200 97 1.4 B + LPG] Klocki hamulcowe
lesio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Kwi 20, 2009 15:34
Szymon
Brak nowych postów [R200]Tarcze i klocki
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Sty 14, 2011 19:28
Bordos
Brak nowych postów [R200] tarcze i klocki od MG ZR?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sie 03, 2011 22:08
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink