Forum Klubu ROVERki.pl :: [R-25] Zwiększenie mocy silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Pią Mar 20, 2009 12:19
[R-25] Zwiększenie mocy silnika

Czy jest możliwe ?
Autor Wiadomość
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:47   [R-25] Zwiększenie mocy silnika

Witam
W jednym z tematów podczas szukania samochodu znalazłem taki z 85KM, pytałem co to za silnik i piter34 napisał mi
"To jest 1.4 16V zdławiony sztucznie (inna przepustnica) do 85KM. Po założeniu "normalnej" przepustnicy moc wzrasta do 103KM"
Moje pytanie jest takie czy można taki manewr zrobić z silnikiem 1,4 16v 75KM ?
Czy to dotyczy tylko tego zdławionego silnika?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:48   

W swojej 200 masz raczej 8 zaworów, nie 16. Wersja 16V miała 103KM.
Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana niż w R25.
Silnik 1.4 8V
Silnik 1.4 16V
Silnik 1.6 16V - wizualnie chyba identyczny z 1.4. 16V.
_________________
It's all right...
Ostatnio zmieniony przez wild_weasel Pon Mar 16, 2009 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:52   

wild_weasel, tak sie składa że mam R-25 16V i 75KM przynajmniej tak jest w papierach napisane .

soory nie zmieniłem opisu pod awatarem i stąd chyba twój post :oops:
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:53   

:hmm: z tego co wiem nie ma czegoś takiego
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:54   

piotr8 napisał/a:
soory nie zmieniłem opisu pod awatarem i stąd chyba twój post :oops:
Dokładnie tak.
piotr8 napisał/a:
tak sie składa że mam R-25 16V i 75KM przynajmniej tak jest w papierach napisane

Dane techniczne R 25. Jeśli masz zdławione 1.4 to masz 84KM, a nie 75KM
_________________
It's all right...
 
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 16:00   

Soory mój błąd źle odczytałem to jest 76 ale KW a nie KM :oops:
ale tak nawiasem mówiąc to nie czuje wielkiej różnicy między tym a poprzednim 75KM
chyba że coś nie tak z tym silnikiem, moze po wymianie rozrządu bedzie lepiej :wink:
Tak przy okazji to czy są jakieś szczególne zalecenia co do rozrządu w tym silniku czy tak jak w innych ?
 
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 17:05   

podstawa to kumaty mechanik ktory bedzie umiał to zrobić bo jak nie bedzie tak jak z moja 103 KM 1.4 odkreciło mi sie koło pasowe itp reszte sobie dopiszcie efekty koncowe po "poprawnym złożeniu wszystkiego" były takie ze teraz musiałem wymienić silnik ponieważ rozważone koło pasowe rozwaliło mi pomału cały korbowód itp... zaczą sie silnik rozszczelniać i szlak go trafił koszty remontu były by wieksze lub rowne wymianie całego silnika wieć postanowiłem włożyć 1.8 VVC
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 18:49   

Kolego mając te 76kw masz właśnie równe 103KM więc nic nie jest zdławione :wink: a nie odczujesz dużej różnicy gdyż w tym silniku te 103KM objawia się większym "kopem" w górnym zakresie obrotów. Od czułbyś gdybyś miał te 103KM w 1.6 gdzie byłaby większa elastyka silnika. A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 18:59   

Smoke napisał/a:
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.

jest dokładnie tak jak mowisz.
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 20:49   

piotr8 napisał/a:
Smoke napisał/a:
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.

jest dokładnie tak jak mowisz.


Jazda silnikiem 103KM zaczyna się powyżej 3-4 tys. obr i wtedy czuć te konie:)
8v ma przy niższych obrotach maksymalny moment niż 16v, dlatego takie odczucie.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 08:28   

pietro napisał/a:
piotr8 napisał/a:
Smoke napisał/a:
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.

jest dokładnie tak jak mowisz.


Jazda silnikiem 103KM zaczyna się powyżej 3-4 tys. obr i wtedy czuć te konie:)
8v ma przy niższych obrotach maksymalny moment niż 16v, dlatego takie odczucie.


Potwierdzam. Moje poprzednie auto miało silnik 1.3 12V 75KM i maks. moment obr. przy 4200obr./min. Przy normalnej jeździe (tj. zmiana na wyższy bieg przy 3000obr./min.) Rover wydawał się być bardziej mułowaty.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 09:54   

PTE napisał/a:
Potwierdzam. Moje poprzednie auto miało silnik 1.3 12V 75KM i maks. moment obr. przy 4200obr./min. Przy normalnej jeździe (tj. zmiana na wyższy bieg przy 3000obr./min.) Rover wydawał się być bardziej mułowaty.

to w takim razie silnik i 8v i 16v ma niżej maks moment i nie powinno być odwrotnie?
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 08:43   

piotr8, Ja równiez potwierdzę to co napisali koledzy... kiedy szukałem swego R na pierwszy ogień poszedł 16V 103 konie i przeżyłem małe rozczarowanie: jako osoba dość spokojna nie przekraczająca raczej nigdy 3-3,5tys obr. byłem zawiedziony... Pytałem w duchu: gdzie ta moc ?? Później kiedy pojechałem już po swojego R 8V z lekkim niedowierzaniem stwierdziłem, że 8V w tym zakresie obrotów, w jakim się poruszam jest dokładnie tak sami dynamiczny jak 16V...
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 iDT Zwiększenie mocy
w jaki sposób?
gralu Tuning mechaniczny 11 Czw Mar 19, 2009 19:00
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] zwiększenie mocy?
Mia Tuning mechaniczny 6 Wto Sie 28, 2012 23:32
Harry
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
Kocyk Tuning mechaniczny 34 Czw Lip 19, 2012 15:08
leszczu
Brak nowych postów R 216 coupe, zwiększenie mocy
Max07 Tuning mechaniczny 12 Czw Kwi 19, 2018 01:47
Max07
Brak nowych postów [R75 2.0CDT] opornik , zwiekszenie mocy
teejays Tuning mechaniczny 2 Czw Gru 25, 2014 22:05
MatiNitro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink