Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 i 96r] obroty biegu jałowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 i 96r] obroty biegu jałowego
Autor Wiadomość
krysrov 



Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: ze wsi



  Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:11   [R200 1.4 i 96r] obroty biegu jałowego

Mam takie dręczące pytanie ! Chciałbym się dowiedzieć jakie obroty powinien mieć roverek z silnikiem 1.4 8 zaworowy zaraz po odpaleniu :?: Bo u mnie było przez jakiś czas ok. 1,6 tys.
a teraz trochę po wyregulowaniu mam 1,4 tys. obrotów/sek. (oczywiście zaraz po odpaleniu na tzw. ssaniu) Dalej już niestety nie mogę obniżyć się , a czytałem coś gdzieś tam ,że chyba powinno być ok. 1,2 lub 1,1 !
Natomiast gdy silnik jest już rozgrzany to jest trochę poniżej 1 tys.
Czy złe obroty biegu jałowego zaraz po odpaleniu ,oraz także po rozgrzaniu mogą doprowadzić do jakiejś przykrej awarii czy po prostu nie nie przejmować się tym i hulaj dusza :trzymasie: :?:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:12   

krysrov, a użyłeś szukajki? :roll:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:12   

Do 1500 obr. zaraz po odpaleniu na automatyczny ssaniu jest poprawnie, u mnie natomiast na ssaniu mam zawsze w granicach 1100/1200.
 
 
picia82 



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 00:10   

hmm ja posiadam R214 8v i zaraz po odpaleniu wchodzi na obroty 1100/1200 a póżniej spada do 800/900
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 12:34   

krysrov, ja mam 16v i po odpaleniu mam około 1200-1300 (trudno powiedzieć dokładnie bo ten wskaźnik jest mało precyzyjny), na ssaniu ciut ponad 1000 a jak się rozgrzeje spada do 900 lub trochę ponad 900. Natomiast na diagnostyce wyszło, że to tylko optyczne spadanie do 900, bo im na komputerze wskazało, że jest 850 obrotów. Mechanicy orzekli, że tak jest dobrze.

Czy te Twoje wartości są z komputera czy stwierdzasz to na podstawie wskaźnika?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:14   

Wyczyść silniczek krokowy i po sprawie :ok:
_________________
Tom
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:22   

Mayday ma chyba rację. U mnie jak były za wysokie obroty (ZAWSZE ponad 1200) to musiałam wymienić silniczek, bo po wyczyszczeniu okazał się niezdatny do użytku - zdechł. :/ Przeczyszczona została też od razu przepustnica.
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:26   

Na moje oko troche masz za wysokie. U mnie wyglada to nastepująco po odpaleniu ok 1,1 tys po krótkim nagrzaniu spadają poniżej 1 tys. I tak btw mówiąc w pierwszym poście napisałeś - 1,4 tys/sek, obroty są jednostce na minute :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:43   

U mnie było to samo, a te silniczki padają niezwykle żadko
Jak odkręcisz silniczek krokowy niech druga osoba włączy zapłon (ale nie odpala). Wtedy trzpień ci wyjdzie i wyczyść go dokładnie. Możesz też przeczyścić rowek w kolektorze, w który wchodzi trzpień, np. patyczkami do uszu i benzyną. Jak to nie pomoże to wyczyść przepustnicę, ale pod żadnym pozorem nie kręć śrubką regulującą otwarcie przepustnicy w stanie spoczynku. Jeśli już to zrobiłeś :wink: to ustaw ją tak, aby przy zamkniętej przepustnicy na stykach czujnika było ok. 595ohm. 99,9%, że to pomoże

był o tym faq, ale stronka coś nie działa... :cry:
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez Mayday Sro Kwi 01, 2009 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:47   

Mayday napisał/a:
Możesz też przelecieć rowek w kolektorze

:oops: :hahaha:
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:53   

namiko :wink: :razz:

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 16:00 ]
Przy okazji proszę o pomoc w temacie:
http://forum.roverki.eu/v...p=327267#327267
_________________
Tom
 
 
 
krysrov 



Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: ze wsi



  Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 16:39   

Dzięki za dobre rady !

Ja w swoim roverku już przeczyściłem przepustnice oraz ruszyłem śrubkę regulującą obroty biegu jałowego ! Teraz po zapaleniu mam ok. 1,3 tys. obrotów (ale teraz już nie na sekunde :grin: ) a po rozgrzaniu jednostki trochę poniżej 1 tysiaka !

Martwi mnie jednak ,że dalej już nie mogę opuścić wysokości tych obrotów , bo już technicznie się nie da ! Spróbuję jeszcze wyczyścić krokowca , a jak to nie pomoże to kupić nowy tylko martwi mnie cena - na tomateam.pl taki kosztuje aż 400 zł
http://www.tomateam.pl/sk...paliwowy&c=1221

nie można gdzieś dostać taniej jakiś dobry zamiennik :?:
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 17:40   

Ja kupiłam po prostu używany. Kosztował 70 zł. Tak jak napisał Mayday te silniczki rzadko się psują. Pamiętaj tylko o ilości pinów. Bo są 4 i 5 pinowe.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 19:26   

krysrov obroty w normie to ok 850. Ustaw śrubkę z miernikiem w ręku skoro nią kręciłeś i powinno pomóc. Krokowca sprawdzisz jak go odkręcisz i załączysz zapłon, albo jak zgasisz samochód po kilkunastu sekundach powinno być go lekko słychać przez moment.
_________________
Tom
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r25 2.0 idt] wysokie obroty biegu jałowego
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Mar 30, 2009 08:13
wacek
Brak nowych postów [R216] Obroty biegu jałowego
cabriolecik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Gru 06, 2008 00:02
TARADAJA
Brak nowych postów [r25 idt 2.0 2001r] obroty biegu jałowego
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 08, 2009 23:37
Brt
Brak nowych postów SOLVED [R25] Obroty biegu jałowego, szarpanie
krzychuuu1992 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lip 27, 2017 16:21
krzychuuu1992



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink