Forum Klubu ROVERki.pl :: [414SLi, 1994r, kanciak] Wysoka tepmeratura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[414SLi, 1994r, kanciak] Wysoka tepmeratura
Autor Wiadomość
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 17:44   [414SLi, 1994r, kanciak] Wysoka tepmeratura

Rover 414 stara buda. Auto mi sie gotuje to przejechaniu kilku metrow temp jest max. Wymienilem uszczelki pod glowica (glowica nie jest peknieta stara uszczekla rozwalona jak nie wiem co), do kolektora wydechowego i ssacego. Chlodnica jest zimna.... Przewody nie sa zatkane. Termostat i pompa jest sprawna a dalej mi sie grzeje i jak odkrece zbiornik z plynem chlodzacym to woda wylatuje jak "pepsi" inaczej mowiac wybija mi wode ze zbiorniczka. Co jeszcze jest nie tak ? :evil:
Ostatnio zmieniony przez Szajba Sob Kwi 11, 2009 18:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 17:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 17:53   

Skoro chłodnica zimna, to jednak albo pompa albo termostat. No chyba, że gdzieś są przewody źle podpięte lub zatkana chłodnica. Spróbuj może na początek bez termostatu pojeździć.

PS>Dodaj w temacie R, oznaczenie modelu, rocznik auta i dopisek "kanciak".
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 18:02   

"przejechaniu kilku metrow temp jest max" metrów ? Moim zdaniem ktoryś z przewodów jest zatkany . Czy jak ściśniesz rury od chłodnicy to słychac bulgotanie/zasysanie po ściśnieciu w zbiorniczku wyrównawczym ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 18:11   

Termostat jest dobry.Słuchac bulgotanie podczas wlewania plynu do zbiorniczka wyrównawczego ale cały układ wydaje sie wporzadku bo gdy dmuchnie sie do jednej z rurek prowadzacych to zbiorniczka ,ze zbiorniczka wylewa sie chłodziwo.
 
 
gumin00 



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 51
Skąd: Bielawa



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 18:42   

Witam

jak sprawdzałeś termostat ? tylko oglądałeś czy gotowałeś z termometrem?

Czy dobrze jest odpowietrzony układ chłodzenia?

Czy jak się zagrzeje to rurki to nagrzewnicy są zimne czy ciepłe ?


Grzesiek
_________________
DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 18:51   

Szajba napisał/a:
Słuchac bulgotanie podczas wlewania plynu do zbiorniczka wyrównawczego
Nie rozumiem, w sensie, że bulgocze jak dolewasz gdy jest pusty? Może faktycznie zapowietrzony bardzo. Ile Ci weszło tego płynu przy zalewaniu po wymianie uszczelki?
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 18:57   

Tak termostat został zagotowany w wodzie i działa ,układ jest odpowietrzony. Dodam jeszcze ze gdy na zagotowanym silniku odkreci sie ta mniejsza rurke od zbiorniczka (ta u góry zbiorniczka )zamiast wody leci para,rurki sa ciepłe ale chłodnica zimna,wszystko wskazywał by na to ze to albo głowica albo uszczelka pod ,uszczelka jest nowa jak wspominałem.Po sciagnieciu głowicy w cylindrach była woda (tak ze w oleju była woda ) a uszczelka był w katastrofalnym stanie ,wiec to była najbardziej prawdopodobna przyczyna,lecz teraz nie jestem pewny czy to nie głowica choc na pierwszy rzut oka nie widac było zadnych pekniec ani uszkodzien.
 
 
gumin00 



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 51
Skąd: Bielawa



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 19:11   

Głowica może byc krzywa przez co nie jest szczelna po skręceniu i spaliny idą w płyn więc wywala wodę ze zbiornika i może robić się taki efekt coli. Będzie wtedy czuć zapach spalin z cieczy chłodzącej.

Głowice odaje się do specjalistycznych zakładów gdzie sprawdzają ją na płaskość i szczelność czy nie ma pęknięć.
Głowica może mieć pęknięcia wewnątrz i tego nie widać.

Często przy HGF-ie następuje deformacja płaszczyzny głowicy - robi się krzywa.

Grzesiek
_________________
DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 20:08   

Kolo 5 l weszlo wody i tak bulgocze jak dolewam jak jest pusty

gumin00, nic nie smierdzi spalinami poprostu sie wylewa ciaglym strumieniem i opada i rosnie opada i rosnie...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 21:13   

Można jeszcze spróbować zmienić korek, ale on chyba nie powodowałby tak szybkiego grzania. A powiedz mi gdzie ucieka ta woda skoro lejesz do pustego? Skoro chłodnica zimna to znaczy, że nie ma przepływu więc może jednak jest zapchana albo pompa nie działa.
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 23:11   

Pęknięta tuleja cylindra. Amen.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214 1.4 16V 1994r kańciak] Bicie przy wolnej jeździe
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Lis 30, 2008 22:44
TARADAJA
Brak nowych postów [R 414SLi 94]Światła DIM-DIP
Gregor384 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
12 Pią Sty 16, 2009 16:31
hubosza87
Brak nowych postów [414SLi] Gniazdo zapalniczki
jacekhunter Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Sro Lip 27, 2016 12:36
jacekhunter
Brak nowych postów [R216 GTI 1994r]
Zgasł i już nie odpalił.
Bobek03 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Pon Lis 03, 2008 18:46
Bobek03
Brak nowych postów [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Gru 28, 2008 17:03
TARADAJA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink