Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
Autor Wiadomość
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 10:01   

ale po co pompe mam wyciągać skoro iglica jest w zaworze???no chyba że sie myle i nie jest w zaworze tylko została w pompie...ona jest wypychana z zaworu czy wciągana do niego???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 28, 2010 10:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 12:10   

sash997 chyba Cię nie zrozumiałem myślałem że wyjąłeś zawór wysokiego ciśnienia a iglica została jkimś cudem w pompie CR. Jeśli więc wyjąłeś zawór i masz na nim iglice z małym zimeringiem to jest OK. Zawór przemyj i wydmuchaj tak samo przedmuchaj gniazdo zaworu.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:42   

ale to co jest na tym oring to nie jest iglica... iglica jest w środku tego...u podstawy ma 4 otwory i przez nie widać stożek jakiś...na 1 stronie tego tematu jest zdjęcie , na nim widać że za oringami wystaje iglica lub jakieś zwężenie a u mnie ten zielony oring jest tak jagby na końcu rurki...czy ten zaworek służy do gaszenia silnika??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 15:47   

sash997, to czego Ty nie masz, to filtr. Zdarza się, że go nie ma. Nie wiem od czego to zależy. Iglica jest w środku zaworu, w środku zaworu. Opukaj, wydmuchaj go we wszystkie widoczne dziurki i złóż spowrotem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 17:24   

dzięki wielkie :ok: ale przedmuchałem poskładałem i jest to samo- jak włącze zapłon włancza sie pompka przy aku i słychać takie syczenie (przelewanie) w tym zaworku...i efekt- nie odpala...ciśnenie które ma nabić pompka przy aku ucieka w przelew

[ Dodano: Nie Lis 28, 2010 17:24 ]
aha i jeszcze jedno, można sprawdzić ten zaworek po wyjęciu??po podłóczeniu prądu ta iglica w środku powinna sie ruszyć??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 16:54   

sash997, nie zobaczysz ruchu iglicy. A którym przelewem wraca paliwo? Pompy, czy wtrysków?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 17:36   

przelewanie słychać z pompy ale wiesz co ide chyba sprawdzić bo blisko zaworka cr jest połączenie wężyka przelewu wtrysków z głównym wężem przelewu z pompy...jeśli to przelewanie idzie z wtrysków to znaczy że wtryski szlak trafił??

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:36 ]
i już sprawdzone:) po zdjęciu tego ciękiego wężyka od przelewu z wtrusków z metalowej rurki głównego przelewu po włączeniu zapłonu wali ciśnienie z metalowej rurki przelewu głównego z pompy...czyli jednak coś nietak z zaworkiem cr...ale przedmuchałem go i to samo:(
 
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 14:33   

również czyściłem ten zawór i EGR i z ciekawości zauważyłem, że odpięcie wężyka od EGR nie przynosi żadnych zmian w pracy silnika, dalej pracuje idealnie :D . Czy może mam już zaślepiony?? :D
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 14:42   

szemet33 napisał/a:
odpięcie wężyka od EGR nie przynosi żadnych zmian w pracy silnika, dalej pracuje idealnie . Czy może mam już zaślepiony??

jezeli sprawdzałes to na biegu jałowym to niema różnicy :wink:
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 15:03   

właśnie jeździłem i z pedałem w podłodze :)
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
Gosiunia 



Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Swidnica



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:21   

Witam wszystkich:) i pilnie proszę o radę!!!!
Mam problem z mocą i czarnym dymem:(
Sprawdziłam już chyba wszystko od wtrysków przez zawór egr, układ dolotowy, turbosprężarkę i nic nie wykazało:( został podłączony pod komputer i tez nic nie wykazał:( na koniec został wymieniony przepływomierz:) i jest ciut lepiej bo jak na razie od 3 dni nie zauważyłam znaczacego braku mocy ale na nowo pojawił się czarny dym:( więc obawiam się że moc tez straci zwłaszcze że zamienniki Boscha sa felerne:(:(
POMOCY co jeszcze może być przyczyną tego wszystkiego????
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 12:55   

paliwo ?
_________________
sprzedany
 
 
Gosiunia 



Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Swidnica



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 13:11   

co z tym paliwem?? złej jakości ??
 
 
entrion 



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Żmigród



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:27   

Witam wszystkich mam takie pytanie czy zawór wysokiego ciśnienia może powodować to że auto po wyprzedzaniu na 5 biegu przy 110-130 gaśnie przy hamowaniu silnikiem??albo przy niskiej temperaturze od zera w dół gaśnie przy dodaniu gazu bez alarmów.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:32   

entrion, tak, jak najbardziej. Ale taki objaw to może być też wtryskiwacz. Lecz łatwiej sprawdzić sam zawór czyszcząc go :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
entrion 



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Żmigród



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:40   

Gosiunia, sprawdź jeszcze koniecznie przyłącze do itercoolera przy chłodnicy ja miałem tam problem oring uszczelniający był zniszczony przez olej i nie uszczelniał przez co całe ciśnienie turbo uciekało w powietrze opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej przyłącze jest pod prawą lampa przy samej chłodnicy żeby uszczelnić niestety jest sporo rozbierania bo dostęp jest słaby


[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 09:40 ]
Rowan, tak ale teraz jak jadę to nawet 130 i idzie dopóty nie zacznę hamować silnikiem myślałem o czujniku wałka i wału albo rozrząd może się kończy (przełożenie)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:52   

entrion napisał/a:
opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej
To może być spowodowane brudną odmą - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej.
 
 
entrion 



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Żmigród



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 10:12   

o sprawdzę na pewno ale moc przez rozszczelnienie znikł jak miraż
 
 
Gosiunia 



Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Swidnica



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 14:36   

Gosiunia[/b], sprawdź jeszcze koniecznie przyłącze do itercoolera przy chłodnicy ja miałem tam problem oring uszczelniający był zniszczony przez olej i nie uszczelniał przez co całe ciśnienie turbo uciekało w powietrze opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej przyłącze jest pod prawą lampa przy samej chłodnicy żeby uszczelnić niestety jest sporo rozbierania bo dostęp jest słaby


Wszystko zostało sprawdzone i jedyne co może być tego wszystkiego przyczyną to przepływomierz który wymieniłam kilka dni temu (chyba na kolejny bubel):(Jedyne co mi zostaje to kupno orginalnego przepływomierza, ktoś wie gdzie można kupić i ile kosztuje?? słyszałam że około 1500 zł :neutral:
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 15:57   

no ale najpierw odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy jest poprawa
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawór wysokiego ciśnienia
Rowan Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 18, 2008 21:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] pompa wysokiego cisnienia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lut 18, 2021 07:00
dawidd
Brak nowych postów [r75] Naprawa pompy wysokiego ciśnienia
szemet33 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Kwi 28, 2012 07:45
21matys
Brak nowych postów [R75] Demontaż/ uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR.
Jacek85 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 15, 2015 08:41
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia
0L0 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 15, 2022 15:04
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink