Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:26
[R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole

wymienione wahacze,łączniki stabilizatora,sprawdzone mocowanie amora i sprężyny-efektów brak!!!
Autor Wiadomość
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:19   

szosownik napisał/a:
czy nie można bardziej skręcić tych śrub od góry amortyzatora

NO właśnie teraz mi przypomniałeś, w moim były niedokręcone (jakiś gebelsowski partacz zapomniał?) dokręciłem po obu stronach około 1/2 ->1 obr. no i same amory miałem niedokręcone.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 18:02   

przepatrzyłem całe przednie zawieszenie na kanale, podnosiłem samochód i nic. Nigdzie nie ma żadnych oznak ocierania elementów o siebie, żadnych stuków podczas bujania samochodem. Wszystko tak jak być powinno.
Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to to jak sprężyna wchodzi w taki mieszek w kielichu. Jest on metalowy i sprężyna która jest w niego włożona może zahaczać o jego ściankę gdy jakoś perfidnie się ułoży i wtedy może być ten stukot.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 18:22   

greg-si napisał/a:
Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to to jak sprężyna wchodzi w taki mieszek w kielichu. Jest on metalowy i sprężyna która jest w niego włożona może zahaczać o jego ściankę gdy jakoś perfidnie się ułoży i wtedy może być ten stukot.

też przyszło mi to na myśl :hm:
BetJar napisał/a:
w moim były niedokręcone (jakiś gebelsowski partacz zapomniał?) dokręciłem po obu stronach około 1/2 ->1 obr. no i same amory miałem niedokręcone.

dokręciłem z obu stron i trochę obrotów zrobiłem grzechotką :/
jutro próba o 7:30 czyli wyjazd z garażu i się okaże czy dokręcenie coś pomogło :???:
ale to by było za proste że to przyczyna stuków :/
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 18:43   

szosownik , greg-si
A może gumy w kielichu się wam skończyły :bezradny: :hm:
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 19:22   

BetJar, ja właśnie to obstawiam i będę wszystkie gumki wymieniał w kielichach z przodu i z tyłu.
To chodzi dokładnie o te gumki?
http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=806
http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=807
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 19:51   

greg-si to są gumki od amorów a chyba w kielichach są inne i nie są takie tanie,w Autolandzie się kumpla pytałem :/
a w Interze jest coś takiego
Zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora
LEMFÖRDER
29360 01
Zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: LMI29360
Cena brutto: 89,32 zł
nazwa: Poduszka z łożyskiem kolumny MC Phersona
opis : górne mocowanie amortyzatora z łożyskiem HONDA
ACCORD III (CA4, CA5) 1.6 L (CA4),2.0 EX (CA5),2.0
EXi (CA5),2.0 i 16V (CA5); ACCORD III Aerodeck (C
producent: LEMFOERDER
W MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki!
Ograniczenia
Ilość na os: 2
Strona zabudowy: oś przednia

[ Dodano: Sob Cze 20, 2009 19:57 ]
także same gumki po około 7zł raczej sprawy nie załatwią :wink:

[ Dodano: Sob Cze 20, 2009 19:58 ]
BetJar pytałem się i nie ma bata tam od góry przy amorze musi być w którejś gumie łożysko bo niby na czym się amor obraca przecież nie na samej gumie :wink:
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 22:07   

Po pierwsze to zapytałem o to tu :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42015

Po drugie
To co opisał greg-si to z tego rysunku stawiam że nr 3 - szczególnie że Tomi pisze że trzeba 2 na stronę.
A to co opisał szosownik to własnie nr 7,4,11 ?? I właśnie stawiałbym głównie na ten nr 7 jako przyczynę naszych stuków

W starej poczciwej skodzie nie było żadnego łożyska ale tu tuleika wskazywałaby że coś takiego może występować
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
Ostatnio zmieniony przez greg_szczytno Sob Cze 20, 2009 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 22:22   

greg_szczytno, właśnie ja mówię o 7 bo na tym opiera się sprężyna
jednak chyba póki nie zdemontuję sprężyny z amora nie dowiem się czy tam coś powinno być czy nie
a co do Twojego pytania to zaraz Ci odpowiem co jak się nazywa :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 13:15   

Panowie! Poproście kogoś żeby pokręcił kierownicą i popatrzcie czy amor/sprężyna się obraca. Tam nie ma łożyska , sprawdzałem w rave: ( FRONT SUSPENSION ),
sam tam zaglądałem. Element 3 to jedna z gum amora, el. 7 to guma spręż. na zdj. greg_szczytno .
1. nakrętka amortyzatora
2. podkładka
3. guma
4. tuleja dystansowa
5. nakrętka kielicha
6. kielich
7. guma
8. sprężyna
...itd.
edit.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 15:53   

BetJar, pewnie że nie powinien ruszać się amor ze sprężyną podczas skręcania. Zwrotnica nie jest przymocowana do widełek amora więc nie ma prawa się kręcić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 19:36   

szosownik napisał/a:
BetJar pytałem się i nie ma bata tam od góry przy amorze musi być w którejś gumie łożysko bo niby na czym się amor obraca przecież nie na samej gumie

Dla szosownika pisałem, no chyba że on ma inne zawieszenie :razz: .
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 21:19   

BetJar napisał/a:
no chyba że on ma inne zawieszenie :razz: .

no od Wartburga GTI :lol:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 21:53   

BetJar, spoko loko luz :)

szosownik, to niezłą masz zawieche nie ma co :D pewnie gleba i szpan na max ;)

[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 14:47 ]
chciałem dziś wyjąć kolumnę z amorem i sprężyną by sprawdzić stan tej gumy czy w ogóle jest. Niestety operacja się nie powiodła. Śruby od widełek siedzą tak że ręcznie sam ich nie odkręcę. Jednak wybadałem czy jest tam u góry ta guma. No jest ale niestety nie wiem w jakim stanie bo by to określić trzeba rozłożyć całość.
Byłem też w kilku sklepach motoryzacyjnych by kupić te gumy. Jednak w żadnym nie było w katalogach ani nic takiego elementu. W Focie facet mi powiedział że mogę dostać tylko w serwisie :/
Niezła baza i chyba faktycznie nie ma tego nigdzie do kupna. Nie wiem co teraz z tym fantem począć.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 14:47   

jak już pisałem dokręciłem te śruby z góry amortyzatorów i jakby coś się poprawiło
czy można te śruby dokręcić tak porządnie? nie zerwą się?
chodzi o to że mógłbym je bardziej dokręcić ale się bałem że się pozrywają

greg-si spróbuj w Intercarsie lub Autolandzie
ja nie rozbieram niczego dopóki się nie upewnie czy mogę to kupić bo inaczej coś może pójść nie tak i nie złożę tego do kupy bo coś się np.rozpadnie ze starości a tak jak siedzi to siedzi
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 17:12   

szosownik, w katalogu intercars`a nie ma ale wpadnę do nich do siedziby może coś wydumają. Jak nie to będąc w wawie wpadnę może do jakiejś stacji obsługi rovera o ile jest.

Edit
Przeszukałem kilka katalogów i znalazłem produkt firmy Ruville który nazywa się łożysko wspornika kolumny zawieszenia (numer katalogowy 866101).
Tylko właśnie nie wiem czy to jest to czego szukam. Ja poszukuję gumy która wchodzi w ten element po prawej stronie:

Podskoczę do intercars`a z rysunkiem rozebranej kolumny pokażę o co chodzi to może mi konkretnie powiedzą czy ten produkt Ruville to jest ta guma czy nie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 10:27   

w moim przypadku dokręcenie śrub od góry przy amorze w pewnym stopniu wyeliminowało stukanie,jak wyjeżdżam z garażu to jest cisza :smile:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 10:57   

szosownik, śrubkę amora czy te dwie które są po bokach?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:01   

greg-si napisał/a:
śrubkę amora czy te dwie które są po bokach?

wszystkie 3-y dokręciłem
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:07   

Tak czytam, czytam i to jest dokładnie mój przypadek. Przy jeździe po nierównościach coś waliło. Odgłos dochodził z tylnego zawieszenia, byłem na stacji sprawdzić -> wsio Ok panie. Jedynie masz pan do wymiany sworzeń górnego wahacza od strony kierowcy. Myślę sobie to nie to bo słychać z tyłu. Podjechałem do kumpla mechanika, wsiadł do bagażnika i jazda. Twierdził że to mocowania amortyzatorów tylnych. W związku z tym że nie mogłem tego nigdzie dostać to odpuściłem. W końcu przy sprzyjających wiatrach wymieniłem cały wahacz od strony kierowcy i ku mojemu zdziwieniu stuki ustały. Jaki byłem szczęśliwy że już nie muszę wysłuchiwać tego irytującego dla mnie dźwięku tym bardziej jak się wiezie pasażerów którzy dziwnie patrzyli i się śmiali że furka się rozpada.
Oczywiście długo nie musiałem czekać na powtórkę z rozrywki i stuki powróciły. Podejrzewam że druga strona siada. Jazda po wrocławskich drogach jest kosztowna.

Dzisiaj we Wrocławiu totalna ulewa, wody tyle że nie sposób się nie wpakować w ogromną kałużę. Wystarczyło że raz zahaczyłem kołem o "kawałek kałuży" i nagle zaczęło tak stukać że musiałem sobie głośniej puścić muzyczkę. Oczywiście czeka mnie wymiana przedniego wahacza od strony pasażera. Jestem niemalże pewny że to właśnie to skoro po wymianie lewej strony stuki ustały.
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:13   

aiwer napisał/a:


Dzisiaj we Wrocławiu totalna ulewa, wody tyle że nie sposób się nie wpakować w ogromną kałużę.


Taaaaa ? Hmmm nie zauwazyłem :mrgreen: :mrgreen: :hahaha:

sory za OT
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
Upgreydd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sty 20, 2010 21:35
arczi83
Brak nowych postów [R420 Di '96]Dziwne stuki z przodu auta
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Maj 18, 2009 16:55
szoso
Brak nowych postów [R45] Skrzypienie w lewym kole przednim
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 12, 2011 11:29
Lukasik
Brak nowych postów [R416] Stukot w tylnym lewym kole
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 26, 2009 16:17
~Mateusz
Brak nowych postów [R400]Stuki w kole
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lis 14, 2011 15:13
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink