Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:19
szosownik napisał/a:
czy nie można bardziej skręcić tych śrub od góry amortyzatora
NO właśnie teraz mi przypomniałeś, w moim były niedokręcone (jakiś gebelsowski partacz zapomniał?) dokręciłem po obu stronach około 1/2 ->1 obr. no i same amory miałem niedokręcone.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przepatrzyłem całe przednie zawieszenie na kanale, podnosiłem samochód i nic. Nigdzie nie ma żadnych oznak ocierania elementów o siebie, żadnych stuków podczas bujania samochodem. Wszystko tak jak być powinno.
Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to to jak sprężyna wchodzi w taki mieszek w kielichu. Jest on metalowy i sprężyna która jest w niego włożona może zahaczać o jego ściankę gdy jakoś perfidnie się ułoży i wtedy może być ten stukot.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to to jak sprężyna wchodzi w taki mieszek w kielichu. Jest on metalowy i sprężyna która jest w niego włożona może zahaczać o jego ściankę gdy jakoś perfidnie się ułoży i wtedy może być ten stukot.
też przyszło mi to na myśl
BetJar napisał/a:
w moim były niedokręcone (jakiś gebelsowski partacz zapomniał?) dokręciłem po obu stronach około 1/2 ->1 obr. no i same amory miałem niedokręcone.
dokręciłem z obu stron i trochę obrotów zrobiłem grzechotką
jutro próba o 7:30 czyli wyjazd z garażu i się okaże czy dokręcenie coś pomogło
ale to by było za proste że to przyczyna stuków
greg-si to są gumki od amorów a chyba w kielichach są inne i nie są takie tanie,w Autolandzie się kumpla pytałem
a w Interze jest coś takiego
Zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora
LEMFÖRDER
29360 01
Zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: LMI29360
Cena brutto: 89,32 zł
nazwa: Poduszka z łożyskiem kolumny MC Phersona
opis : górne mocowanie amortyzatora z łożyskiem HONDA
ACCORD III (CA4, CA5) 1.6 L (CA4),2.0 EX (CA5),2.0
EXi (CA5),2.0 i 16V (CA5); ACCORD III Aerodeck (C
producent: LEMFOERDER
W MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki!
Ograniczenia
Ilość na os: 2
Strona zabudowy: oś przednia
[ Dodano: Sob Cze 20, 2009 19:57 ]
także same gumki po około 7zł raczej sprawy nie załatwią
[ Dodano: Sob Cze 20, 2009 19:58 ] BetJar pytałem się i nie ma bata tam od góry przy amorze musi być w którejś gumie łożysko bo niby na czym się amor obraca przecież nie na samej gumie
Po drugie
To co opisał greg-si to z tego rysunku stawiam że nr 3 - szczególnie że Tomi pisze że trzeba 2 na stronę.
A to co opisał szosownik to własnie nr 7,4,11 I właśnie stawiałbym głównie na ten nr 7 jako przyczynę naszych stuków
W starej poczciwej skodzie nie było żadnego łożyska ale tu tuleika wskazywałaby że coś takiego może występować
greg_szczytno, właśnie ja mówię o 7 bo na tym opiera się sprężyna
jednak chyba póki nie zdemontuję sprężyny z amora nie dowiem się czy tam coś powinno być czy nie
a co do Twojego pytania to zaraz Ci odpowiem co jak się nazywa
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Cze 21, 2009 13:15
Panowie! Poproście kogoś żeby pokręcił kierownicą i popatrzcie czy amor/sprężyna się obraca. Tam nie ma łożyska , sprawdzałem w rave: ( FRONT SUSPENSION ),
sam tam zaglądałem. Element 3 to jedna z gum amora, el. 7 to guma spręż. na zdj. greg_szczytno .
1. nakrętka amortyzatora
2. podkładka
3. guma
4. tuleja dystansowa
5. nakrętka kielicha
6. kielich
7. guma
8. sprężyna
...itd.
edit.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
BetJar, pewnie że nie powinien ruszać się amor ze sprężyną podczas skręcania. Zwrotnica nie jest przymocowana do widełek amora więc nie ma prawa się kręcić.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
szosownik, to niezłą masz zawieche nie ma co pewnie gleba i szpan na max
[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 14:47 ]
chciałem dziś wyjąć kolumnę z amorem i sprężyną by sprawdzić stan tej gumy czy w ogóle jest. Niestety operacja się nie powiodła. Śruby od widełek siedzą tak że ręcznie sam ich nie odkręcę. Jednak wybadałem czy jest tam u góry ta guma. No jest ale niestety nie wiem w jakim stanie bo by to określić trzeba rozłożyć całość.
Byłem też w kilku sklepach motoryzacyjnych by kupić te gumy. Jednak w żadnym nie było w katalogach ani nic takiego elementu. W Focie facet mi powiedział że mogę dostać tylko w serwisie
Niezła baza i chyba faktycznie nie ma tego nigdzie do kupna. Nie wiem co teraz z tym fantem począć.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
jak już pisałem dokręciłem te śruby z góry amortyzatorów i jakby coś się poprawiło
czy można te śruby dokręcić tak porządnie? nie zerwą się?
chodzi o to że mógłbym je bardziej dokręcić ale się bałem że się pozrywają
greg-si spróbuj w Intercarsie lub Autolandzie
ja nie rozbieram niczego dopóki się nie upewnie czy mogę to kupić bo inaczej coś może pójść nie tak i nie złożę tego do kupy bo coś się np.rozpadnie ze starości a tak jak siedzi to siedzi
szosownik, w katalogu intercars`a nie ma ale wpadnę do nich do siedziby może coś wydumają. Jak nie to będąc w wawie wpadnę może do jakiejś stacji obsługi rovera o ile jest.
Edit
Przeszukałem kilka katalogów i znalazłem produkt firmy Ruville który nazywa się łożysko wspornika kolumny zawieszenia (numer katalogowy 866101).
Tylko właśnie nie wiem czy to jest to czego szukam. Ja poszukuję gumy która wchodzi w ten element po prawej stronie:
Podskoczę do intercars`a z rysunkiem rozebranej kolumny pokażę o co chodzi to może mi konkretnie powiedzą czy ten produkt Ruville to jest ta guma czy nie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:07
Tak czytam, czytam i to jest dokładnie mój przypadek. Przy jeździe po nierównościach coś waliło. Odgłos dochodził z tylnego zawieszenia, byłem na stacji sprawdzić -> wsio Ok panie. Jedynie masz pan do wymiany sworzeń górnego wahacza od strony kierowcy. Myślę sobie to nie to bo słychać z tyłu. Podjechałem do kumpla mechanika, wsiadł do bagażnika i jazda. Twierdził że to mocowania amortyzatorów tylnych. W związku z tym że nie mogłem tego nigdzie dostać to odpuściłem. W końcu przy sprzyjających wiatrach wymieniłem cały wahacz od strony kierowcy i ku mojemu zdziwieniu stuki ustały. Jaki byłem szczęśliwy że już nie muszę wysłuchiwać tego irytującego dla mnie dźwięku tym bardziej jak się wiezie pasażerów którzy dziwnie patrzyli i się śmiali że furka się rozpada.
Oczywiście długo nie musiałem czekać na powtórkę z rozrywki i stuki powróciły. Podejrzewam że druga strona siada. Jazda po wrocławskich drogach jest kosztowna.
Dzisiaj we Wrocławiu totalna ulewa, wody tyle że nie sposób się nie wpakować w ogromną kałużę. Wystarczyło że raz zahaczyłem kołem o "kawałek kałuży" i nagle zaczęło tak stukać że musiałem sobie głośniej puścić muzyczkę. Oczywiście czeka mnie wymiana przedniego wahacza od strony pasażera. Jestem niemalże pewny że to właśnie to skoro po wymianie lewej strony stuki ustały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum