Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z wentylatorem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z wentylatorem
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 14:55   

kris-tofer napisał/a:
a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało???

nie podejrzewam, że jest jeszcze kwestia zupełnie innego nawinięcia uzwojeń stojana/wirnika :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 28, 2009 14:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 18:25   

dukat11 napisał/a:
Prawdopodobnie padła ci szczotka masowa i jak sprawdzałeś odpaliłeś 3-ci bieg a on ma dodatkową masę


Czy szczotka masowa to jest coś innego niż te szczotki odpowiedzialne za poszczególne biegi???

Mój wentylator jest dwu biegowy i przy sprawdzaniu "na krótko" kręcił się na tym wolniejszym
(czyli tym odpowiedzialnym za klimę) :lol:
_________________
Filip
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 18:50   

Filip napisał/a:
Mój wentylator jest dwu biegowy


Czyli mam rozumieć że masz silnik z dwoma przewodami a nie z czterema?
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 18:51   

kris-tofer napisał/a:
czy wiecie jaki rezystor dobrać do tego silniczka?


Ja jak potrzebowałem rezystor do swojego wentylatora(od Rovera) znalazłem na tej stronie
http://www.rezystory.net/ zadzwoniłem i doradzili jaki dobrać.

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 18:56 ]
Cytat:
Czyli mam rozumieć że masz silnik z dwoma przewodami a nie z czterema?


"SI" :mrgreen: tak mój wentylator jest dwu biegowy( czyli przewodowy) z podłączonym rezystorem.
_________________
Filip
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 19:02   

Filip napisał/a:
"SI" :mrgreen: tak mój wentylator jest dwu biegowy( czyli przewodowy) z podłączonym rezystorem.


Czyli masz założony silnik z benzyny i problem ze szczotkami z głowy.

Filip napisał/a:

Ja jak potrzebowałem rezystor do swojego wentylatora(od Rovera) znalazłem na tej stronie
http://www.rezystory.net/ zadzwoniłem i doradzili jaki dobrać.


A tak na marginesie jaki rezystor ci doradzono?
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 19:10   

dukat11 napisał/a:
A tak na marginesie jaki rezystor ci doradzono?


Nie zanotowałem parametrów tego rezystors,a opis który jest na nim mógł bym odczytać dopiero po wyjęciu wentylatora :lol:


P.s dlaczego problem ze szczotkami z głowy???
_________________
Filip
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 19:20   

Filip napisał/a:
P.s dlaczego problem ze szczotkami z głowy???


W silnikach od benzyny szczotki zużywają się równomiernie i problem zużytych pojawia się dużo rzadziej.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 12:56   

kris-tofer napisał/a:
Sknerko, a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało???

nie sadzę zeby taki patent dało się zrobić bo może być inny komutator i inne uzwojenia sądzę ze nawet na pewno są inne uzwojenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 29, 2009 13:11   

różnica komutatora polega chyba tylko na ilości rowków, im więcej rowków tym silniczek szybszy? A jak się mają uzwojenia do ilości szczotek? elektronik powiedział że mój patent to dobry pomysł ale zawsze lepiej jest się poradzić jeszcze kogoś aby silniczek nie poszedł z dymem
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 29, 2009 18:03   

kris-tofer napisał/a:
różnica komutatora polega chyba tylko na ilości rowków, im więcej rowków tym silniczek szybszy? A jak się mają uzwojenia do ilości szczotek?


1. Nie zapominaj o stojanie ilość i wielkość magnesów musi być tak dobrana aby się pokrywały z polaryzacją komutatora
2. I tak musisz spowolnić wentylator gdyż jak mu dodasz szczotek to teoretycznie jeszcze go przyspieszysz. Wiec sądzę że łatwiejsze jest dobranie rezystorów niż ingerencja w nowy wentylator
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 18:46   

dukat11 napisał/a:
2. I tak musisz spowolnić wentylator gdyż jak mu dodasz szczotek to teoretycznie jeszcze go przyspieszysz. Wiec sądzę że łatwiejsze jest dobranie rezystorów niż ingerencja w nowy wentylator

Zgodzę się łatwiej dostać nowy rezystor no i TANIEJ :lol: :lol:
_________________
Filip
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 01, 2009 10:20   

Oki dzięki za porady, dowiadywałem się także o dobór rezystorów w sklepie w W-wa Wesoła ze strony www.rezystory.net Pan Andrzej doradził rezystory od 0,22R do 1R;
10W-20W. W zależności od modelu samochodu.
Cena od 2,00zł do 5,00zł/szt.
Co o tym myślicie? Dodam, że mój nowy silniczek to koreańska podróbka wentylatora chłodnicy wody od chryslera voyagera rocznik od 2001 d0 2004
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 01, 2009 15:18   

Sądzę że trzeba poeksperymentować i tak dobrać obroty aby za często nie włączał się drugi bieg i nie było za głośno.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 20:19   

nawiązując do problemów z klimą :beczy:
Jakiś czas temu(ok.tygodnia)odebrałem swojego Roverka z serwisu od uszczelniania układu klimatyzacji(bo przy poprzednim napełnianiu dwa tygodnie wcześniej nie dostrzegli,że jest nieszczelna) brakowało gazu i to PODOBNO było przyczyną że wentylator się nie włączał i cały układ nie działał :/ .
Ogólnie wszystko byłoby ok, ale........ często(prawie zawsze) klima uruchamia się około 3 do 5 minut od momentu jej włączenia!!! i znowu :wink: Co może być powodem ?? ?? :grin:
_________________
Filip
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 20:11   Re: [R 75 CDT '00] problemy z wentylatorem

Moze sie przyda
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:33   

kris-tofer napisał/a:
Pan Andrzej doradził rezystory od 0,22R do 1R;
10W-20W. W zależności od modelu samochodu.
Moc rezystora 10-20W to zdecydowanie za mało!!!! Padnie Ci szybciej niż szczotki w oryginalnym silniku....
Kup rezystor o mocy nie mniejszej niż 75W, a najlepiej 100 lub więcej.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z wentylatorem
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Sie 23, 2009 08:45
PIEKARZ
Brak nowych postów [r75] problem z wentylatorem
R.E.D. Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 24, 2021 19:55
R.E.D.
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] problem z wentylatorem i czujnikiem
seb747 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Mar 25, 2013 18:42
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z wentylatorem i alarmem
Brylant Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Sie 17, 2010 22:39
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
jarko Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lip 18, 2010 11:48
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink