Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gwizdanie (bardzo głośne) spod maski
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gwizdanie (bardzo głośne) spod maski
Autor Wiadomość
wellingborough 




Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Anglia/Gniezno



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:25   [R75] Gwizdanie (bardzo głośne) spod maski
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Wystąpił kolejny problem w moim aucie. Przy zimnym silniku wydobywa się spod maski okropny gwizd, (świst). Po przejechaniu kilku kilometrów ustaje. Gdy wrzucę bieg i dodam gazu również ustaje. Gdy tylko spuszczę nogę z gazu znów gwiżdże. Co to może być??? Jest to hałas z okolicy alternatora. Są tam też takie dwie skrzyneczki. Nie mam pojęcia skąd wydobywa się ten HAŁAS!!! A niedługo wyprawa do Polski. Wolałbym to naprawić jeszcze przed wyjazdem. Pomocy!!!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 00:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:37   

najprawdopodobniej musisz naciągnąć pasek na alternatorze tylko to wydaje taki dźwięk, może to być też któreś z łożysk na alternatorze ale w to bardzo powątpiewam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:41   

wellingborough popraw temat na zgodny z ZASADAMI
bonus89 napisał/a:
najprawdopodobniej musisz naciągnąć pasek na alternatorze

W R75 jest napinacz paska alternatora.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:51   

no źle napisałem to co miałem na myśli ale w tym rzecz że trzeba napinaczem napiąć pasek
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 17:07   

Napinacz sam napina.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wellingborough 




Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Anglia/Gniezno



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 17:25   

Właśnie grzebałem trochę przy aucie w celu odnalezienia tego hałasu. Odkręciłem jedną ze skrzyneczek a raczej kopułkę tek skrzynki (są takie dwie, czarne, znajdują się niedaleko alternatora, odchodzą od nich kable. Nie wiem za bardzo do czego służą te skrzynki) Wydawało mi się, że hałas dochodzi stamtąd. Dokręciłem ją spowrotem i hałas znikł. Przeczytałem teraz Waszą podpowiedź odnośnie paska alternatora i się zdziwiłem. Co Wy na to??? Bo ja już sam nie wiem co myśleć!!!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 17:59   

Zrób zdjęcia co odkręciłeś to Ci powiemy co to jest.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 18:54   

to mogła być odkręcona osłona paska alternatora i pasek o nią ocierał.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wellingborough 




Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Anglia/Gniezno



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 22:15   Załączam fotkę owej skrzynki

Oto ta skrzyneczka (po lewej). Pragnę dodać, że teraz, po odkręceniu i ponownym przykręceniu kopuły, silnik się dławi i gaśnie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 01:57   

to są siłowniki systemu VIS . Siłownik zaworu równoważącego i zaworu mocy .
http://www.roverki.pl/article.php?sid=475
trzeba jeszcze raz odkręci , sprawdzić palcami czy obraca się klapka w kolektorze i po dokładnym ustawieniu występu/trzpienia osi klapki w stosunku do otworu prostokątnego siłownika, złożyć i szczelnie skręcić.Nie zmieniaj ustawienia otworu siłownika.
Testerem sprawdzić czy działają siłowniki ( silniczki ), czy nie wykaże błędówP1470, P1471 ,P 1472.
A gwizdało powietrze dostające się do kolektora nieszczelnością.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Lip 05, 2009 09:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 05:21   


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
wellingborough, jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:
--------------------------------------------------


czy nie rzuciło CI się na oczy, ze wszystkie tematy w usterkach rozpoczynają się od podania modelu auta ?? :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wellingborough 




Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Anglia/Gniezno



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 13:09   [R75 2.5 2001r. Gwizdanie (bardzo głośne) spod maski]

Tak też postanowiłem zrobić zgodnie z poradą. Jednak przed chwyceniem w rękę śrubokrętu postanowiłem się jeszcze raz przejechać. Odpaliłem, wszedł na obroty idealnie. Ssanie się od razu załączyło. Dodałem gazu, po wczorajszym przerywaniu ani śladu. Ruszyłem. Oj!!! Znów się dławi przy dodawaniu gazu. Przyspieszyłem, jest spoko. Zmieniłem bieg, dałem mu "popalić" do ok 5 tys obrotów na trójce, nic nie przerywa. Wyjechałem na prostą. Dałem mu w d..ę do 200 km/h. Dojechałem do ronda, zatrzymałem się. Ruszyłem... i jest OK. Pracuje ładnie i równo. Nie dławi się. Poczekam trochę aż ostygnie, po czym pójdę sprawdzić czy na zimnym silniku dławienie się znów pojawia.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 19:38   

Masz jakieś nieszczelności na tym zaworze. Odkręć go i zamontuj jeszcze raz uważając na uszczelkę gumową. Jeśli byłaby uszkodzona to posmaruj jakąś masą uszczelniającą (tylko nie badziewnym silikonem).
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wellingborough 




Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Anglia/Gniezno



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 12:09   

Dziękuję za podpowiedzi. Na pewno się przydadzą. Jak tylko się zabiorę za naprawę to napiszę o postępach. Jeszcze raz dzięki!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Strzał spod maski
gustav.pl Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Gru 27, 2008 15:25
gustav.pl
Brak nowych postów [R75] Odgłosy spod maski
Cityman Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Gru 17, 2007 19:09
thef
Brak nowych postów [R75] Dym spod maski z okolic kolektora wydechowego
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lis 04, 2019 21:17
AndrewS
Brak nowych postów [R75] syczenie spod maski i krótki pedał sprzęgła
rudyxp Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Wrz 10, 2014 12:18
longer86
Brak nowych postów [R75] Stukanie klekot spod maski podczas skręcania kół
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Cze 21, 2018 10:42
dexter77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink