Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214Si] Kilka problemow z R
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214Si] Kilka problemow z R
Autor Wiadomość
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:26   [Rover 214Si] Kilka problemow z R

Za jakis czas szykuje mi sie dalsza droga wiec nadszedl czas doprowadzic Roverka do ladu. To moj pierwszy samochod wiec malo sie znam.

1)Nie zawsze ale ostatnio coraz czesciej zdarza sie szarpanie przy ruszaniu, dziala to "fazowo" raz jest dlugi okres powiedzmy ok, postawie auto na troche i pozniej przy ruszaniu zawsze robi zajaca(nawet przy ostrym dodaniu gazu).

2)Podczas zimy byly problemy z odpalaniem, wymienilem akumulator. Odpala zawsze tylko nie odrazu, pokreci 2 razy i dopiero odpali, nigdy odrazu.

To takie 2 najwieksze problemy, przy okzji bede wymienial wszystkie filtry, olej w skrzyni tarcze i klocki.

Dodatkowo poszedl synchronizator 1 biegu wiec mozliwe ze zdecyduje sie odrazu na rozkrecenie skrzyni choc nauczylem sie z tym jezdzic :mrgreen:

Mam nadzieje ze ktos cos pomoze :cry:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:37   

2. Ewidentnie układ zasilania silnika, znaczy się, paliwowy, jak silnik nie pali od razu, a po drugim kręceniu. Pompa paliwa, filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacze do sprawdzenia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 22:25   

Dzieki oprawca_1978 ,

Musze zakupic kilka czesci i teraz tak:

olej do skrzyni 75W80
Tarcze hamulcowe i klocki ATE

Dodatkowo chce wymienic wszystkie filtry(oleju, paliwa, powietrza) podpowie mi ktos ktore najlepiej sie nadadza :oops:

http://www.tomateam.pl/sklep/index.php

Rover 214Si 96r.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10902
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 09:32   

filtr oleju to razem z olejem i raczej nie powinieneś mieć problemów z dostaniem filtrów w żadnym sklepie
http://www.tomateam.pl/sk...al=filtry&c=866
http://www.tomateam.pl/sk...al=filtry&c=827
http://www.tomateam.pl/sk...al=filtry&c=463
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 10:23   

Dzieki. Najpierw chcialem wymienic olej w skrzyni bo to dam rade sam a za jakis czas filtry bo nawet nie wiem jeszcze jak to zrobic :roll:


W tym linku do filtry powietrza "UWAGA!!! W modelu 200/25/ZR występuje jedynie w wersji Diesel" moj to benzynka wiec?
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 10:24   

He, ja w moim Poldoroverze mam tarcze Bremo, które zmieniłem we wrześniu 2005 roku przy przebiegu silnika 76 kkm i do dziś, mam te same, a samochód ma teraz prawie 164 kkm nakręcone. Co ciekawe, a nawet bardzo ciekawe, nie wykazują one zupełnie zuzycia, dosłownie brak jest progu. Klocki, które wtedy z tarczami zmieniłem, Ferodo, padły mi w zeszłe lato, ale z mojej winy, bo z mojego lenistwa, nie czyściłem prowadników zacisków, i prawy się zakleszczył, co spowodowało, że klocek wewnętrzny zjadło do "blachy" aż zaczął niemiłosiernie szorować. Zmieniłem na klocki TRW, 70 PLN za komplet i jest OK.
Olej lałem do tego silnika Lotos syntetyk 5W40, doskonały olejek, na poprzednim w dwa lata (nalałem go w lipcu 2007, a zmieniłem pod koniec czerwca br.) przejechałem prawie 39 kkm, przyznaję się bez bicia, olejek ten mam w bańce odzyskany i nie stwierdzam, aby cokolwiek złego się z nim przez te dwa lata i prawie 40 kkm przebiegu stało, ot, lekko ściemniał i lekko rzadszy się zrobił. Teraz nalałem taki, jaki radzi instrukcja, czyli półsyntetyk lepkości 10W40, generacyjne lepszy, niż zalecany, też Lotosa, bardo dobry olej.
Silnik oleju zupełnie nie wcina, co dziwi mnie też mocno, jedynie tyle, co przez uszczelniacze wałków rozrządu przepoci, zresztą z mojej winy wyłącznie, jakoże dwa lata temu, gdy doszczelniałem górną skrzynkę wałków rozrządu, to, głupi, pozamieniałem je tył na przód i teraz, zamiast trzymać olej "do środka" lekko przepacają na zewnątrz. Ale nie ma tragedii, zresztą mam już nowe od Tommiego.
Filtra paliwa w moim Poldoroverze NIE DA się odkręcić, nie tylko ja i nie jeden raz próbowałem i próbowano i po prostu jest to niemożliwe. Ale jakoże Poldorover przestał działać na benzynie definitywnie już w listopadzie zeszłego roku, nie dotykam się do tego.
Olej do skrzyni wleję ten zlany z silnika, do mostu też, tylko go przefiltruję profilaktycznie przez filtr do kawy, no i jak będzie skrzynka czy most hałasować za mocno, to dorzucę tam po łyżce, czy dwóch towotu. Pierwotny olej w skrzyni i moście ma nie zmieniony od chwili zakupu pojazdu, czyli przez pięć lat przejechane ma prawie 96 kkm. I jakoś nie cieknie nawet. Simmering na wyjściu ze skrzyni i na wejściu do mostu zmieniłem w lipcu 2007 i jest git.
Z ciekawostek ciekawych o moim Poldoroverze to jeszcze napiszę, że dopiero jakieś pół roku temu silnik rozprawił się z tłumikiem, tym pierwszym . A nie tyle on, co wiek, gdyż na 100% wydech - tłumiki - mam oryginały. Tłumik przerdzewiał na szwie i zapadła mu się przegroda na wejściu, przez co samochód daje pięęęękny dźwięk, zwłaszcza, jak się depnie w gaz i podkręci samochód do 60 km/h na dwójce, czy do 80 na trójce.. Aż się ludziska oglądają. Co ciekawe, ostateczny tłumik jest oryginał, nie zmieniany nigdy i jest z nim całkiem w porządku. Przy wymianie, dwa lata temu rury pomiędzy katalizatorem a pierwszym tłumikiem (tylko dla tego, że oryginalną rozdarłem w Warszawie o jakiś kamień na drodze) , miałem sposobność zajrzeć w katalizator, który był w doskonałym stanie i na pewno jest tak z nim do dziś.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 21:55   

Oprawca, dzieki ze chcialo Ci sie tyle pisac :razz:

Hamulce naprawde slabo mi hamuja, wiec bede zmienial przed wyjazdem do Wawy czyli jakos w sierpniu. Mysle ze zestaw ate bedzie ok.

W tym tyg musze juz wymienic filtry i teraz czy kupic je w sklepie i jechac do mech. zeby zalozyl bo sam rady chyba nie dam :cry: Czy poprostu kupie to wszystko odpowiednie odrazu u niego w miare rozsadnej cenie(Lodz).
Druga sprawa olej moge sam zmienic ale oprawca napisal ze odrazu z tym filtr wiec to tez odrazu zostawic im zeby zmienili? czy moge ssam wczesniej czy pozniej po tych fitrach??


Sory ale slabo sie znam :bezradny:
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 09:30   

filtr powietrza i paliwa sobie sam zmienisz. filtr oleju to zmień razem ze zmianą oleju, sam sobie z tym poradzisz.
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:45   

Jak je znajde pod maska to moze zmienie sam :mrgreen:

Narazie TomaT jest zamkniety a na allegro nie ma wogole filtrow FIAAM do Rovera :beczy:
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:50   

filtr paliwa, oleju i powietrza firmy filtron dostałem z miejsca w intercarsie, zajęło mi to ok. 10 minut, bo nie było kolejki :) co do szukania filtrów - zapoznaj się z RAVE :)
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 11:35   

W takim razie przejade sie do intercarsie i mam nadzieje ze sprzedadza odpowiednie do mojego modelu :roll:

Szukalem w Rave i znalazlem narazie tylko filtr paliwa.
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 12:21   

filtr powietrza jest w takiej czarnej puszce, która po prawej stronie silnika (patrząc od przodu auta). odpinasz 4 metalowe zatrzaski i ją otwierasz. filtr oleju to najlepiej od dołu znajdziesz, jest z przodu silnika od strony rozrządu wkręcony poziomo.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 19:30   

podepnę się :wink: , a filtr paliwa jak wymienić :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10902
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 19:30   

odkręcić, przykręcić, sprawdzić, czy nie cieknie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 19:33   

noo tylko co odkręć (jak i co po odłączać), a benza nie będzie ciekła :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10902
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 19:41   

Filtr jest przykręcony tylko do przewodów (jeden od góry, drugi od dołu)
Jak będziesz odkręcał, to trzymaj koniecznie jednym kluczem za filtr, a drugim odkręcaj króciec przewodu, żeby go nie ułamać. Jak jeden przewód odkręcisz, to przy odkręcaniu drugiego będziesz mógł już kręcić za filtr, ale za przewód też musisz trzymać, żeby go nie ułamać.
Przydadzą sie porządne klucze (ZTCP to 14 i 15, całkiem też praktycznie odkręca się francuzem jak się dobrze skręci)
Benzyny poleje sie tyle co z filtra.
Pzed przykręceniem przetrzyj końcówki przewodów, żeby nie było tam śmieci przypadkiem.
Skręcić trzeba solidnie, zeby po wyłączeniu silnika nie zaczęło sikać ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 19:59   

Żeby waha nie strzeliła po łapach i nie polała się po samochodzie, warto na pracującym silniku wyjąć bezpiecznik pompy, to wtedy ciśnienie paliwa się "wypstryka" i nie będzie wodotrysku przy rozkręcaniu śrubunków filtra paliwa. Tam "siedzi" 300 kPa ciśnienia, a to wszak trzy atmosferki.
Co ciekawe, w moim Poldoroverze ów nie daje się rozkręcić, a podchodziłem już dwoma dużymi szwedami, gnie się a nie odkręca. A już przy jego zakupie, pięć lat temu, poprzedni jego właściciel mówił, żebym go zmienił, bo jemu się nie udało.
Filtr powietrza zmienia się dosłownie w kilkanaście sekund, cztery zatrzaski blaszane, stary wyjmujesz, szacunek dla samochodu nakazuje, żeby wnętrze filtra przetrzeć wilgotną szmatką, potem wkładasz nowy, zakładasz górną obudowę, cztery zatrzaski i po robocie.
Żeby szło łatwiej, można ściągnąć przewód powietrza idący do silnika, wszak to tylko jeden zacisk taśmowy na nasadkę nr 7 czy coś koło tego. Banalna sprawa.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 25] kilka problemów
mickoz2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Mar 17, 2010 13:28
PTE
Brak nowych postów [Rover 220 1997r.]Kilka problemow ...
emce.911 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Cze 05, 2009 18:26
DANTE79R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR] kilka problemów
Kowal_Cambridge Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sty 23, 2016 16:02
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 214si] Kilka pytań już po kupnie roverka
kzfr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Paź 29, 2012 15:23
kzfr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink