Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pompa wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 07:26   [R620] Pompa wspomagania
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich.Mam problem ze wspomaganiem.Otóż w niedziele zaczęło coś głośno chodzić,diagnoza za mało płynu.dolałem(aż za dużo przez co wywaliło od góry przez zbiorniczek:(().Teraz pompa ciągle głośno chodzi i przerywa i zaczęło z niej cieknąc od spodu.Prawdopodobnie będzie do wymiany.Pytanie czy do mojego silnika pasuje pompa od rovera 600-620 bez turbiny czy muszę szukać jakieś specjalnej.Proszę o pomoc.Z góry wielkie dzięki
_________________
Wojtas 77
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 07:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 07:59   Re: [Rover 620 ti 97r] Pompa wspomagania

wojtas_77 napisał/a:
zaczęło z niej cieknąc od spodu.


tzn skąd dokładnie wypływa olej? pompa ma dwa otwory, wejście (gumowa gruba rurka) i wyjście (metalowa rurka).

Jeśli doleje się zadużo płynu do zbiorniczka to później podczas pracy gdy płyn się rozgrzeje i zwiększy swą objętość, powstanie zawysokie ciśnienie i coś musi puścić. Może podkładki uszczelniające na metalowym przewodzie?
 
 
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 08:37   

na pewno nie cieknie ani spod gumowej rury ani spod metalowej kapie mi płyn na pasek,który zaczyna zgrzytać i ponadto rozbryzguje płyn po silniku :beczy: .Nie potrafię zdefiniować skąd kapie bo jest słaba widoczność ale wejścia przewodów widać i jest tam sucho.Chyba najlepiej to by było zdjąć pompę tylko nie wiem czy dam rade?
_________________
Wojtas 77
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 08:47   

hmm.. to może o-ring na wałku pompy puścił? Może to się wymienia nie wiem.
 
 
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 08:54   

jak radzisz. kupować używkę czy zdjąć te moja i zanieść do uszczelnienia-regeneracji?
_________________
Wojtas 77
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 12:40   

Nie wiem naczym by polegała regeneracja takiej pompy i ile to by kosztowało? Narazie wolałbym jednak używkę kupić tymbardziej że do 100zł chodzą, tylko najlepiej poszukaj w ogłoszeniach w miarę młodych rozbitków lub anglików 600setki lub accord które sprzedawcy na części sprzedają. Przynajmniej będziesz miał jakiś pogląd skąd dana pompa pochodzi, jaki ma przebieg. Wiadomo są też ogłoszenia samych pomp, ale wtedy to rosyjska ruletka, to nie problem umyć i pomalować jakąś część aby wyglądała jak nowa a w środku może być ruina.
 
 
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 16:24   

oki ale pytanie czy od hondy podejdzie w końcu to inny silnik?
_________________
Wojtas 77
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 19:13   

Do silnika serii T idzie pompa podobna do tej z SDi. W silnikach hondy jest całkowicie inna pompa.

Tak wygląda pompa do silnika T16:



jedna jest od 600ti druga od 420

Jeżeli dobrze pamiętam to to jedynie króćce przyłączeniowe są nieco inaczej powyginane ale chyba jest to element demontowalny i można zapodać z starej pompy. Być może lepszym (czyt. tańszym i równie skutecznym) jest wspomniana przez ciebie wymiana uszczelnień w obecnej pompie. w każdym bądź razie gdy ją już wyciągniesz porób zdjęcia i zwymiaruj przyda się w przyszłości innym użytkownikom.

Być może masz zapowietrzony układ wspomagania. spróbuj przy włączonym silniku pokręcić kierownicą od jednego skrajnego położenia do drugiego - 2-3 razy.


Tu masz stronkę na temat wymiany maglownicy i przy okazji jest opisana procedura odpowietrzania

http://homepage.ntlworld....r1/steering.htm
 
 
motylas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 9
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 20:30   

Ja tak mialem kilkadni temu jak opisujesz, kupiłem uzywkę na allegro za 100 zł (od goscia który sprzedawal calego rowerka na czesci, akurat pompe jeszczemial :) ), pojechałem do warsztatu. Na drugi dzien odebralem, okazało się ze stara pompa była rozszczelniona i podobno tego juz sie nieuszczelnia na nowo, wiec wymiana byla konieczna.
 
 
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:19   

wczoraj kupiłem na Allegro za 100 pompę od ti(czekam na przesyłkę) napisze Wam co i jak.Teraz tylko zastanawiam się czy samemu wymieniać czy dać do warsztatu60-80 zł wymiana
_________________
Wojtas 77
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:44   

Niech się wypowiedzą ludzie co wymieniali takie pompy w roverach, ja akurat w innym samochodzie. Miałem duże problemy z odpowietrzeniem, wogóle dużo czasu mija zanim pompa zassie płyn a w tym czasie może się uszkodzić! A nawet jak już zassie to płyn i tak jest cały w mikrobąbelkach. Ogólnie wspominam to jako brudna i nie łatwa robota.
Może w warsztatach mają jakieś patenty na to i wymienią na poczekaniu.
 
 
wojtas_77 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 09:14   

pompę zaleje mała ilością oleju do wspomagania i powinna ZASSAĆ:))).NIE WIEM JAKIE JEST TAM DOJŚCIE DO ŚRUB.ZRESZTĄ JAK SIĘ SAMEMU WYMIENI TO JEST TA SATYSFAKCJA I OD RAZU BLIŻSZE ZŻYCIE Z AUTKIEM :trzymasie:

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 16:36 ]
Zrobione!!!!!!! Jak ktoś z Was będzie miał podobny problem służę pomocą.
_________________
Wojtas 77
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 00:33   

moja tez cieknie, a pasek pieknie to rozbryzguje po okolicy,

wojtas co zrobiles ze swoja stara ??
jak masz ja wywalic to chetnie ja przygarne za przesylke zaplace,
jestem ciekaw czy da sie ja rozebrac, tak zeby dostac sie do uszczelniacza pod kolem pasowym
moja tez w okolicy 2 tys. rpm sobie "spiewa"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:20   

ja wymieniałem w swoim sdi i dało się dostać do uszczelniacza pod kołem (pompa po prawej już dokładnie nie pamiętam ale po odkręceniu tych 4 śrubek które widać na zdjęciu trzeba puknąć w ten czpień jakimś punktakiem a dokładnie w tą dziurkę na środku jest po to żeby nie rozklepać tego wałka pompa rozchodzi sie na dwie połowki wyjmujesz ten wałek i masz dostęp do łożyska i uszczelniacza ale to w sdi a czy w Ti jest tak samo to nie mam pojęcia :roll: ) ,wymieniłem uszczelniacze i łożysko ale to jej niestety nie pomogło :/ i oddałem do regeneracji (koszt 250 zł całe nowe bebechy), więc nie wiem czy jest sens bawić się w używkę :?:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Pompa wspomagania
Zeus Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Mar 30, 2009 22:24
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Pompa Wspomagania - Cieknie
76Elvis Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Lut 27, 2008 09:43
sTERYD
Brak nowych postów [R620] Padła pompa wspomagania ?
encor Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Mar 05, 2011 20:04
encor
Brak nowych postów [R620] Piszcząca pompa wspomagania
wielki_mazi Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Mar 28, 2009 13:50
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Pompa wspomagania i przekładnia kierownicza
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Wrz 27, 2007 22:21
rolfik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink