Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 12:49   

hej koledzy :) Chyba rozwiązałem problem z wentylatorem. Pojeździłem po szrotach i przez przypadek wpadł mi w ręce wentylator z silnikem który miał takie samo mocowanie śmigła co masz. Jak się okazało był to kpl. z BMW 2,5TDS. Silnik jest praktycznie identyczny i jak się czymś różni to tylko tylnym deklem z mocowaniem ale da się go chyba przełożyć ze starego :) No i ma 3 przewody czyli ma tylko 2 biegi ale to nie przeszkadza ;)

Ten ze złamanym mocowaniem i spalonym uzwojeniem to mój:




[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 17:00 ]
specjalnie dla rolando :wink:
wnętrze mojego silnika:

 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:51   

patenciarze ;)
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 14:45   

to już widać że robił ktoś z wolnym czasem lub ktoś kogo to spotkało kilka razy :D Ja wczoraj swojego odebrałem :) silnik jednak nie pasował idealnie i nie obyło się bez przerabiania mocowania ale wszystko się udało. Jak to wygląda nie wiem bo mnie przy tym nie było... wiem, że chodzi :grin:
 
 
 
lebiediev 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 13:20   

panowie mam małe pytanie wiem że juz to gdzieś było ale nie potrafie tego znaleźć ... właśnie jestem w trakcie naprawy wentylatora i poszukuje szczotek ale nigdzie nie jestem w stanie ich dostać czy ktoś wie gdzie takowe moge dostać ??
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 13:27   

lebiediev napisał/a:
ktoś wie gdzie takowe moge dostać


[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 13:30 ]
oryginalne 9.8 x 4.6 x 22 mm , lub 9.8 x 4.8 x 20 mm. ( f-my IRMOT )irmot@irmot.pl
http://www.irmot.pl/menu.htm
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jpawel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 76
Skąd: Dębica

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 13:37   

Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.
_________________
Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 15:16   

jpawel napisał/a:
Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.


To jest wyzwanie. Próbowałem to rozebrać w dwóch spalonych silnikach i się nie udało
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 18:08   

da sie :) bierzesz dobry klucz nasadowy, ktos inny MOCNO trzyma "śmigło" i trzeba to przekręcić. Na tym zdjęciu dobrze widać jak niewilki ma to być obrót - jakieś 45st. Tylko ważne - przed odkręceniem przesmarować WD40 i pozostawic na jakis czas niech to dobrze przejdzie i wtedy pojdzie łatwo :)



Ja sucho efekt może być taki jak na lewym silniczku ;)
 
 
 
jpawel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 76
Skąd: Dębica

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 10, 2010 11:01   

Chodziło mi bardziej o możliwość zdemontowania z osi wirnika tego metalowego wielowypustu. Śmigło odkręciłem tylko jak wyjąć wirnik z obudowy aby przewinąć, nasadzić nowy komutator i wymienić łożysko?

Nie udało mi się zdemontować tego metalowego wielowpustu, który na osi silnika trzyma wentylator, ale...
znalazłem człowieka, który regeneruje takie wirniki. Nowy komutator, dobranie szczotek, przewinięcie i wyważenie, montaż w całość i kontrola elektryczna sprawności za kwotę około 100-150zł.

Dam znać o efektach i ewentualnie udostępnie dane tego człowieka.

W razie niemożliwości demontażu tego uchwytu śmigła można to stoczyć do zera, później nagwintować lewym gwintem oś silnika i zespawaną dużą nakrętkę z podkładką nakręcić i wykorzystać sposób montażu śmigła przykręcając je do nowego mocowania.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 11:33 ]
Poddałem się. Facet nie zrobi, bo nie ma komutatora zamiennego, który ma to szanowne wgłębienie, w które wchodzi tuleja ślizgowa z dekla silnika. Ręce mi opadają.

Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc nalutowywania blaszek miedzianych....

[ Dodano: Pon Maj 10, 2010 11:01 ]
Zamontowałem wentylator od Vectry B po przeróbkach. Dodałem mu tylko drugi rezystor i tym sposobem uzyskałem 3 biegowy napęd wentylatora. Śmiga jak poezja!
_________________
Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
 
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 19:31   

Podepnę się pod temat: mam możliwość kupienia w bardzo dobrej cenie używany wentylator chłodnicy z modelu R75 1.8 benzyna. Wentylator nowego typu z rezystorem. Czy mogę go założyć do diesla?
 
 
 
leny25
[Usunięty]






Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:19   

Miałem ten sam problem z wentylatorem. Dzieki forum sam sie dobrałem do niego( okazało się ze padł komutator i szczotki- ponoć normalne).Znalazlem nowy za 195 funtów!!!!! Poszukałem i zdecydowałem się na regeneracje i znalazlem warsztat który tym się zajmuje. Koszt regeneracji 300 zł + 150 ewentualny demontaz i montaż. Właściciel robił te wentylatory nie raz i mówi ze w nowych komutatory były strasznie cienkie.Założył nowy komutator i grubymi blaszkami.
U mnie wszystko działa i jest ok. Warsztat znajduje sie w Lublinie na ulicy Kiepury 5- przeniesiony z ul. Poniatowskiego. tel. 501 025 795 Pan Jarek. Ponoć maja tez strone internetową.
Mam nadzieje ze komuś sie przyda i oszczedzi nerwów.
Jest to moja pierwsza wypodziedz na forum więc przy okazji witam wszystkich:)
Marcin z Kazimierza Dolnego
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:31   

Regeneracja też jest jakimś wyjściem, ale jestem wtedy na jakiś czas bez samochodu. Nie mam możliwości samemu się zabrać za demontaż wentylatora ze względu na to, że nie posiadam garażu ani miejsca, gdzie mógłbym coś takiego wykonać.

Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.

P.S. W jednym poście ktoś napisał, że taki silnik nie będzie pasować, ale nie doprecyzował czy chodzi o obudowę wentylatora, mocowanie silnika w obudowie czy dane techniczne silnika.

Pozdrawiam.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 17:51   

Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:14   

apples napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.


Wreszcie ktoś udzielił mi rzeczowej informacji. Dzięki.
Podobno trzeba jeszcze przerobić sterowanie tak żeby pasowało do diesla, ale to już nie problem.

Pozdro.
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 08:27   

Klaun_Szyderca, zostawiasz swoją skrzynkę i podpinasz do nie dwa pierwsze biegi z nowego wentylatora
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 09:28   

dukat11 napisał/a:
Klaun_Szyderca, zostawiasz swoją skrzynkę i podpinasz do nie dwa pierwsze biegi z nowego wentylatora


Ok. Dzięki za informacje.
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 11:09   

Temat stary ale mam pytanie i prośbę.

Zamowilem szczotki i zaytano mnie o dlugosc przewodow i ich zakonczenie

Czy ktos przypadkie wiem i zna te dane ?

Najlepiej foto rowniez by sie przydalo aby bylo widac miejsce mocowania tego przewodu

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 11:24 ]
Ok mam dane wiec napisze jak by ktos potrzebował .

Dlugosc linki to okolo 3.9mm nie ma zakonczenia jest sama linka mowa o FIRMIE IRMOT

Mam jeszcze jedno firme SIMAR ale musze wiedziec jakie sa woryginale zakonczenia bo powiedzieli ze zrobia takie jak bede chcial .

Obie firmy za szczotke licza sobie okolo 5zl.

IRMOT - nie jest elastyczna maja to co maja i juz
SIMAR - zrobi wszystko tak jak im sie poda .

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 20:52 ]
Czy mogl bym prosic o foto nowej szczotki ? lub dobre foto starej ?

Poniewaz SIMAR prosi o takie foto a nie mam skad wziac takowego :/

[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 14:39 ]
A o tym co sadzicie ?

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item2eb0249e29

[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 17:00 ]
Ok wiec zaowilem w piatek dzis otrzymalem wentylator jak w zalaczeniu





Z dokumentacja montazu i poradami ..

Np. Wymiany chlodnicy jezeli auto ma powyzej 5lat lub 90k km i powiem szczerze ze sie zastanawiam nad tym spadek efektywnosci schladzania nawet do 65% napsial :D

Oraz proponuje wymienic te rurke od filtra powietrza co idzie na dol przed kolo i ona jest z parciala wiec to chyba wymienie na bank .

Jak by ktos z panow chcial takowy wentylator to sluze zamowieniem i dostawa kurierem DPD koszt caly to okolo 900-1000zl. wiec o 500zl. taniej niz Tomateam .

Ale tomateam polecam calym sercem tylko szkoda mi bylo tych 500zl. :/

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 11:09 ]
Jestem juz po montazu wentylatora ..

Jedyne uwagi jakie mam to byc moze to ze NIC NIE SZARPAC na SILE :D

Tak po za tym to rewelacja wszedzie wtyczki zapinki nawet linka od maski ma łączówke fajan latwo sie wysuwa i po sprawie ..

Jedynie rurki od klimy trzymaja ale da sie odchylic wentylator i reka odkrecic silnik ktory wychodzi do przodu i po sprawie.

Przy wymianie silnika na gotowy drugi to roboty na 20min .

Zdezak trzeba zdjac , a szyna przednia zderzeniowa schodzi razem z calym wzmocnieniem na paru srubach i 8 od szyny. Szyna zostaje na 2 nakretkach .

Za jakis czas jak naprawie stary silnik wymienie szczotki to wystawie go do sprzedanie napewno komus sie przyda.

Pozdrawiam .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lip 12, 2014 07:41   

odkopię i powtórzę pytanie - jak zdemontować nakrętka z trzema wycinkami z oski silnika? Jest ona wprasowana czy nakręcana?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 12, 2014 08:38   

Wydaje mi sie ze nakręcana ;)
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 12, 2014 09:39   

dawidd napisał/a:
odkopię i powtórzę pytanie - jak zdemontować nakrętka z trzema wycinkami z oski silnika? Jest ona wprasowana czy nakręcana?


Nakręcana ale bardzo ciężko ją odkręcić. Rozwaliliśmy z kumplem jeden silnik próbując odrkecić.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]Silnik wentylatora
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 04, 2013 11:27
apples
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 15, 2017 15:03
sash997
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora.......
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 89 Sro Cze 03, 2015 22:20
scareface
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora z K6V do CDT
Vanderloren Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 10, 2013 13:45
MaReK
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora od benzyny
Marek_75 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 15, 2009 09:45
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink