Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem
Autor Wiadomość
kamilssj2 



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 21:17   [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem

Witam, zwracam się do was forumowicze z ogromną prośbą. Mianowicie szukam wskazówki co może być przyczyną tego że mój Rover nie odpala w tedy kiedy trzeba w zasadzie odpala tylko kiedy mu się chce. Sprawa wygląda tak:

Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam na drugą pozycję i czekam aż dioda od poduszek zgaśnie. Następnie przekręcam kluczyk na pozycję trzy rozrusznik kręci, dostaje paliwo, wchodzi na obroty i nagle gaśnie :/ Jak chcę go odpalić zaraz po zgaśnięciu to tylko rozrusznik kręci tak jak by nie dostawał paliwa.

Wyciągam kluczyk ze stacyjki czekam około 10sek i od nowa, Kluczyk na pozycję 2 chwilę czekam i odpalam, wejdzie na obroty i zaraz gaśnie. Czasami zapali za 1 razem czasami za 10. Nie wiem co jest grane, na początku myślałem że mi olej cieknie po kopułce ponieważ miałem wyciek przez tylni uszczelniacz wałka rozrządu ale sprawe naprawiłem i jest suchy.

Proszę o jakie kolwiek wskazówki
Ostatnio zmieniony przez kamilssj2 Czw Wrz 24, 2009 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jaromas 



Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 36
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 21:24   

A świece sprawdzaleś? możesz miec tez podobny problem jak ostatnio koledzy na forum mieli - cewka albo komputer poszukaj pare tematów wcześniej pozdr
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 21:44   

kamilssj2, miałem tak na przełomie czerwca i lipca.
Okazało się że rozrusznik był uszkodzony.
Odpalał jak chciał raz za pierwszym razem, a raz za 20-tym.
Szczotki rozrusznika były wytarte i jak ustawiły się na pozycji wytartej to nie odpalał, a jak na pozycji gdzie jeszcze odrobina ich sie uchowała to za pierwszym razem. Mechanik wymienił same szczotki i jest ok. Znajomy miał podobną historię i okazało się że akumulator za słaby i coś tam jeszcze miał nie tak z alternatorem.

Powodzenia!
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 22:00   

coldmanns napisał/a:
Okazało się że rozrusznik był uszkodzony


kamilssj2 napisał, że rozrusznik mu działa tylko samochód nie zapala

kamilssj2 możesz poszukać bo były tematy o problemach z zapłonem

najczęściej przyczyną problemów jest układ zapłonowy - do sprawdzenia, przeczyszczenia ewentualnie wymiany kopułka, palec, kable zapłonowe, świece (sprawdzenie przerwy), czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie i czyszczenie silnika krokowego
w ostatnich postach było też o problemach z cewką zapłonową
możliwości jest sporo - trzeba po kolei sprawdzać i wykluczać poszczególne

oczywiście pomijam fakt, który jakby jest oczywisty - stan akumulatora (naładowany) i sprawdzenie podłączenia masy do nadwozia - częstą przyczynę różnych dziwnych zachowań samochodu a także kontrolę wiązki w tylnej klapie (jeśli to hatchback) - też obszernie opisaną na forum
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 22:09   

Proszę sprecyzować model roverka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
 
 
kamilssj2 



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 22:13   

Napisze co wymieniłem: Przewody WN, Kopułka, palec zapłonowy świece. Wiec te rzeczy mogę już chyba wykluczyć. Najdziwiniejsze jest to że auto jak zapali to nie przerywa i nie gaśnie, w trasie normalnie przyspiesza, dopiero jak wyciągnę kluczyk mam już istną loterię czy zapali czy nie.

Z tym odpalaniem to jest taki efekt jak bym auto odpalał z wykręconą kopułką czyli kreci się tylko wałek. Może gdzieś mam jakieś zwarcie? jak dziś włączyłem światła awaryjne to w rytm migania kierunkowskazów skakała mi wskazówka od temperatury :/

Kolejny objaw jest taki że jak w końcu odpali to słyszę jak pracuje silniczek regulacji świateł :/
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 22:20   

wymienione części raczej można wykluczyć

z aktualnego opisu wygląda to na problemy z kabelkami - zwarcie gdzieś w instalacji - poszukaj postów o wiązce tylnej klapy - tam były opisane różne podobne objawy do palenia bezpieczników włącznie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kamilssj2 



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 14:21   

Witam :) rozwiązałem ten problem :) po kilku godzinach biegania z miernikiem doszedłem do wniosku że masa od karoserii pojazdu nie miała przejścia. Śruba łącząca te trzy przewody była przerdzewiała. Wykręciłem wszystko styki wyczyściłem papierem ściernym, popsikałem WD-40 i założyłem nową śrubkę.

Efekt Auto odpala za pierwszym razem gdy mam włączone światła długie, lampkę od podsufitki oraz głośność w radiu na pełny regulator itp itp itp :D
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 16:28   

kamilssj2 napisał/a:
Witam :) rozwiązałem ten problem :) po kilku godzinach biegania z miernikiem doszedłem do wniosku że masa od karoserii pojazdu nie miała przejścia. Śruba łącząca te trzy przewody była przerdzewiała. Wykręciłem wszystko styki wyczyściłem papierem ściernym, popsikałem WD-40 i założyłem nową śrubkę.

Efekt Auto odpala za pierwszym razem gdy mam włączone światła długie, lampkę od podsufitki oraz głośność w radiu na pełny regulator itp itp itp :D


tzn która śrubka? które 3 przewody??
 
 
kamilssj2 



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 19:35   

Ta co jest nad lewą lampą (od strony kierowcy)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 19:48   

to jest główne podłączenie masy z aku do nadwozia
najczęściej jest tam tylko jeden przewód 10mm2 ale czasem dołącza się tam masy od innych urządzeń
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Ogromne problemy z odpaleniem
Daroo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 27, 2008 10:51
Daroo
Brak nowych postów [R200 1.8 VVC ] Problemy z Odpaleniem Autka!
krasny_1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 21, 2008 17:31
donmulanka
Brak nowych postów [R200] Problemy z odpaleniem i elektryką samochodu
madi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 29, 2014 18:09
Harry
Brak nowych postów [R200 2.0SDI 99r.]Problemy z odpaleniem mimo licznych napraw
paluch3336 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Sty 08, 2010 23:20
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink