Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
Autor Wiadomość
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:11   

Miałem podobną sytuację. Nie było do końca wiadomo jaki olej.

Pan Midowicz spuścił całość i wlał półsyntetyczny olej Mobil1 10W40.

Potem trochę czytałem na temat olejów i rzeczywiście polecany jest półsyntetyk.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:55   

andrzej360 napisał/a:
wlał półsyntetyczny olej Mobil1 10W40.
Mobil 1 jest syntetyczny, więc pewnie to był Mobil Super.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:29   

SeniorA, ja mam w Boxerze Mobil1 10W 40 pół syntetyk :/
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:52   

Rowan, i na opakowaniu pisze MOBIL 1 ? . Wiem ,że tylko syntetyczne oleje Mobila mają oznaczenie 1 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 23:50   

Oczywiście chodzi o Mobil Super 2000 10W-40. Przyzwyczajony jestem do marki 'Mobil1' więc tak napisałem...

Myślę, że wiadomo o co chodzi skoro jest reszta oznaczenia. Mobil1 w sensie, że nie Castrol, albo Kujawski :lol: Na stronie producenta widnieje logo z 'jedynką' i zazwyczaj logo to występuje właśnie jako 'MOBIL1'. Rzeczywiście na etykiecie tej serii produktów nie ma jedynki ale nawet strona internetowa nazywa się 'mobil-1'.

Link do strony serii.

Chociaż... jest jeszcze coś takiego:

MOBIL
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 08:35   

Jakieś 200km temu wlałem Mobil Syst S Special V 5W-30.

Według strony producenta jest on przeznaczony do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami od VW ale do R75 też pasuje bo spełnia normy: ACEA A3/B3.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 10:56   

krawcu183 napisał/a:
ale do R75 też pasuje bo spełnia normy: ACEA A3/B3.
ale nie spełnia wymagań lepkościowych .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:04   

SeniorA napisał/a:
ale nie spełnia wymagań lepkościowych .


No niby nie, ale wcześniej tez miałem lany Mobil 5w30 jesli wierzyć naklejką...

Martwi mnie tylko to że podobno dziś na zimnym silniku jak ruszałem to zadymił... a przy samym uruchamianiu było OK...

Zastanawia się czy dobry olej wlałem....
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:41   

30 ma niższy wskaźnik lepkości ( 11,6 ) od olejów 40, których wymaga producent i mają wskaźnik w granicach 14.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 11:41 ]
krawcu183 napisał/a:
wcześniej tez miałem lany Mobil 5w30
zamiast 10W-40 można stosować 0W-40, 5W-40 , 5W-50 ,10W-60 ale nie o niższej lepkości na ciepło, czyli 0W-30, 5W-30.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:47   

Znajomy mechanik twierdził że w naszej strefie klimatycznej można zalać 5w30.

Dodatkowo ktoś na forum mówił że zbyt duży zakres lepkości może doprowadzić do zerwania filtru czy jakoś tak.

Na razie przejadę najbliższe 10tyś km na tym oleju i zobaczę jak będzie się sprawował... jeśli będzie ok to dalej będę go lał (mam jeszcze 4litry) a jak nie to zmienię na 5w40.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:37   

krawcu183 napisał/a:
Znajomy mechanik twierdził że w naszej strefie klimatycznej można zalać 5w30.
jesli w naszej strefie klimatycznej mamy temperatury -30 st.C do +25 st.C ( 5W/40 jest do temperatur -30 do +40 st.C ), a silnik konstrukcyjnie jest dostosowany do tak niskiej klasy lepkości ( a nie jest bo wymaga 10W/40 ), to zgoda. Należy jeszcze uwzględniać przy wyborze klasy lepkości to , że oleje najczęściej z czasem, podczas eksploatacji ulegają rozrzedzeniu paliwem. Im klasa lepkości jest niższa, tym olej jest bardziej płynny ( nie mylić z gęstością ) i szybciej przecieka przez uszczelnienia np. zaworowe i prowadnice, a dowodem tego jest chwilowe dymienie po uruchomieniu silnika. Silniki diesla w R75 , wymagają oleju klasy 10W/40 lub 15W/40 wg.norm ACEA A3 oraz ACEA B3:96, czyli z roku 1996. Obecne normy są z 2004r. Możesz powyższe uwzględnić przy wyborze oleju.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 17:37 ]
krawcu183 napisał/a:
Dodatkowo ktoś na forum mówił że zbyt duży zakres lepkości może doprowadzić do zerwania filtru czy jakoś tak.
albo źle zrozumiałeś , albo ktoś coś pomylił . Chodzi o tzw. stabilność filmu olejowego, czyli o to, na ile skutecznie olej utrzymuje się na smarowanych gładziach, niezależnie od obrotów czy temperatury silnika. I tu trzeba wiedzieć,że im wyższa liczba znajduje się po literze W ,- a więc 40,50,60 , tym bardzie olej jest odporny na zerwanie filmu olejowego i suche tarcie elementów. Między innymi dlatego w autach sportowych i ekstremalnie obciążonych,stosuje się oleje 5W/50 czy 10W/60, czyli o dużej rozpiętości lepkości.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:57   

'Filtru' czy 'filmu'... co za różnica :wink:
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2009 20:44   

SeniorA napisał/a:
do kiedy Cię stać finansowo na dolewanie drogiego oleju jak silnik już bierze olej. Jeśli dolewki są duże i drogie , to zmienić na mineralny

Nie mam żadnych wycieków ani nie bierze mi oleju,nie muszę w ogóle robic dolewek,a silnik mam zalany Mobil Super 10W40.
Rowan napisał/a:
jedyna, sprawdź filtr powietrza i przepływomierz na początek

Ale Rowan przecież ja o tym już pisałem w innym poście i pisałem również że filtr powietrza wymieniony a przepływka sprawdzona.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 20:44 ]
keczu napisał/a:
Poszukajcie cos jeszcze o tym ze nie mozna polsyntetyka zastapic syntetykiem (tu jest jeden wyjatek TDI VW).Darujcie sobie Auto Swiat i Motor bo one twierzdza ze sie mylicie(moge podac nr.wydan nawet beda to z ostatnich dwoch mies)

Przedstawiam dodatek Motora w którym jednak twierdzą że się nie mylimy.(2 ostatnie zdania w artykule).Czyli jak widzisz nawet w Motorze mają podzielone opinie,jedni twierdzą tak,inni siak.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2009 21:08   

2 zdania na końcu to kompletna przesada i bzdura.
Motor to nie wyrocznia i nie powinniśmy zakładać, że wszystko co tam napiszą jest poparte rzetelna wiedzą inżynierską.
Według od lat utartej PRL-owskiej zasady, np: kupujesz auto z nowoczesnym silnikiem z drugiej ręki (np. Honda Accord 2004 diesel CR), nie wiesz co było lane i zalewasz "przezornie" mineralny 15W40. Bzdura.
Lejesz syntetyk 0W30 lub 5W40 i koniec. Jak się będzie pocił po jakimś czasie to zalewasz nastepnym razem 15W40 półsyntetyk. Ostatecznie mineralny.
Nie spotkałem się jeszcze z miare nowoczesnym silnikiem, w którym trzeba było zalewac mineralnym olejem, nawet po przebiegach 300tys km.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 21:56   

jedyna napisał/a:
Nie mam żadnych wycieków ani nie bierze mi oleju,nie muszę w ogóle robic dolewek,a silnik mam zalany Mobil Super 10W40.
to jeździj na nim dalej , nie przechodź tylko na mineralny. Ja tylko nie zgodziłem się z teorią "dobrych mechaników", którzy zalecali stopniowe przechodzenie na coraz gorszy olej , wraz ze wzrostem przebiegu auta, bo uważam , że należy jeździć jak najdłużej na dobrym oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 22:59   

jedyna napisał/a:
Przedstawiam dodatek Motora w którym jednak twierdzą że się nie mylimy
Mi nie chodzilo o te dwa zdania z tego dodatku tylko jeden obszerny caaaaly artykul o olejach z jednego z ostatnich wydan Motoru. A te dwa zdania odnosnie aut z drugiej reki niewiadomego pochodzenia to zrozum ze takie pismo tez musi uwazac co pisze w takich PORADNIKACH (w oddzielnym artykule o olejach jest konkretnie napisane co i jak) zeby jak kupisz auto z drugiej reki zalane dwoma Motodoktorami i wymienisz na syntetyk nie ciagac sie po sadach ze tak napisali w poradniku. Syntetyki to oleje silnikowe o zastosowaniu jak kazde inne tylko lepsze. Jedyny powod ze nie zalewane sa do kazdego silnika to cena bo sa 3 razy drozsze w produkcji od udajacych syntetyki hydrocrackow ,a od mineralow i polsyntetykow....duzo drozsze. Wyobrazcie sobie jaka jest oszczednosc dla producenta przy pierwszym zalewie jesli zastosuje tanszy, gorszy olej we wszystkich modelach.Specjalnie dla nowoczesnych silnikow wymyslono hydrocracki bo polsyntetyki nie dawaly rady z wydluzonymi okresani wymiany tak czesto wprowadzanych przez producentow. Z reszta one tez nie daja rady wystarczy spojzec na akcje serwisowe min. Mercedesa i BMW z powodu szlamu uszkadzaly sie silniki. Poza tym gwarancja trwa zwykle rok do trzech lat i jeszcze limit kilometrow, jak ktos pracowal przy nowych autach to wie jak producent potrafi zrobic silnik zeby sie zaczal sypac po jakims przebiegu (zwykle do 100 tys. jest oki potem robimy rozrzadzik wszystkie filterki i cos juz moze sie zdazyc nieoczekiwanego,po 200 to juz moze koniecznosc malego remontu silnika, interes sie kreci) i po co to wydluzac zalecajac lepszy olej i pchac kase w inna kieszen (producentom oleju), to bedzie strata kasy na czesciach. Drozszy olej zle wygloda w ulotkach reklamowych danego auta (podawane sa zwykle ceny przegladow jako calosc/komplet). No i sa wyjatki co trzeba sie trzymac bardziej wskazowek producenta ,ale wtedy to juz napewno zalecany jest wysoko jakosciowy olej co nie znaczy ze nie mozna znalezc troche lepszego. Wierzcie mi firmy maja nas w :dupa: , nie myslcie ze tak im zalezy zeby nasze auto sie nie psulo, a jesli jest na gwarancji to tez maja nas w :dupa: bo wiekszosc firm stosuje zasade jak cos fabrycznie skopali zeby poczekac jak sie nie skazy, moze wyjdzie po gwarancji i mozna bedzie zwalic na cos innego. Pracowalem w trzech serisach i zwykle robilem te tzw. kampanie serwisowe, wiele bylo fabrycznych usterek, ale byly za drogie na kampanie serwisowe itd. Teraz jestem diagnosta i powiem ze auta sie psuja z przebiegiem prawie jak w zegarku .Wiec jesli chcemy zeby silnik wytrzymal ile zaleca producent stolsujmy taki olej jaki zaleca. Wiele obecnie nowych aut bedzie smigac bez problemu na polsyntetyku,bo zwykle to odkurzane silniki z lat 80-tych co nie znaczy ze nie poczuja sie lepiej na syntetyku. Silnik na gorszym oleju zuzywa sie szybciej, ale na tyle powoli ze nie udowodnicie producentowi ze to z jego powodu cos sie skopalo, to idealna sytuacja, zwykle wierny,kasiasty klient marki juz je sprzedal i kupil zadowolony drugie auto, nastepny wlasciciel powie ze pewnie licznik przekrecony lub ktos nie dbal itp itd. Naprawy silnikow sa drogie, czesto treba to w servisie zrobic, czesci do glowniejszych napraw to juz na pewno .Pozdr.
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 11:34   

SeniorA napisał/a:
krawcu183 napisał/a:
Znajomy mechanik twierdził że w naszej strefie klimatycznej można zalać 5w30.
jesli w naszej strefie klimatycznej mamy temperatury -30 st.C do +25 st.C ( 5W/40 jest do temperatur -30 do +40 st.C )


Właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć tych zakresów temperatur dla poszczególnych oznaczeń olejów... dzięki SeniorA!!!

Kurcze... zostało mi jeszcze 4l tego oleju.. tak myślałem że przy następnej wymianie (pewnie w okolicach czerwca) zaleje jeszcze raz ten olej a później przejdę na Valvoline 5w40 ale wygląda na to że lepiej przejść na nowy olej przy najbliższej wymianie...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 13:29   

krawcu183,w zimie spokojnie możesz jeździć na tym oleju, nawet jest to racjonalne.
krawcu183 napisał/a:
Właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć tych zakresów temperatur dla poszczególnych oznaczeń olejów..
to przytoczę z instrukcji jednego z Peugeotów : 5W/30 -30/+25 st.C
10W/30 -20/+25
5W/40 -30/+40
10W/40 -20/+40
15W/40 -15/+40
5W/50 -30/+50
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 14:06   

Mam jeszcze jedno pytanie:

Ta górna temperatura to temperatura otoczenia, powietrza wpadającego do kolektora, silnika czy czego?

Bo jeśli otoczenia to znaczy że w niezbyt ciepłe lato tez można na tym jeździć...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 15:03   

krawcu183 napisał/a:

Ta górna temperatura to temperatura otoczenia
tak
krawcu183 napisał/a:
Bo jeśli otoczenia to znaczy że w niezbyt ciepłe lato tez można na tym jeździć...
tak

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 15:03 ]
Ten wykres temperaturowy zamieszczono w instrukcji, bo producenci aut sugerują stosowanie olejów o różnych lepkościach np. jak ktoś dużo jeździ i wymienia olej 2 x w roku , lub dobranie lepkości do warunków klimatycznych , przebiegów a nawet pory doby w jakiej się jeździ. Chodzi o to, że każdy może sobie dobrać lepkość oleju do swoich warunków jazdy a nawet finansowych.Jeśli jeździmy dużo i w jesieni przypadnie nam wymienić olej , to na lato można wlać np. 10W/40 o wiele tańszy od 0W/40 , który wlejemy dopiero na zimę.Co innego przy niewielkich przebiegach, gdy wiemy,że olej pozostanie w silniku na zimę i by maksymalnie ograniczyć zużycie silnika i ułatwić jego rozruch podczas mrozów,to od razu przy wymianie warto wlać 0W lub 5W. Oczywiście na każdym z tych olejów można jeździć cały rok.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 21:02
MatiNitro
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sty 11, 2010 12:15
praktis
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 159 Pią Kwi 08, 2016 12:38
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink