Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:33
[Honda Accord] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
frodo_1981 



Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:10   [Honda Accord] Problem z silnikiem
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Mam problem ze swoją hondą accord TDi. Jest to silnik od Rovera. Jakiś czas temu zdarło mi rurę między intercoolerem a kolektorem dolotowym. Po tym zdarzeniu silnik zaczął nierówno chodzić i po jakimś czasie włączał się check engine. Jak się włączył to silnik niby nie gasł ale też nie miał ciągu. Jak wcisnąłem sprzęgło i zmieniłem bieg na niższy to gasł i można było dalej jechać aż do momentu ponownego zaświecenia się. Pojechałem do mechanika żeby sprawdził co to za błąd i go wykasował. Jest to błąd nr 136 i nazwa: Nastawnik przepływu obwód regul.. Mechanik powiedział że ten błąd dotyczy regulatora w pompie wtryskowej którego zadaniem jest dodawanie lub ujmowanie "gazu". Niby coś przy tym zrobił. Wtedy silnik chodził rewelacyjnie, na strzał odpalał co przedtem się nie zdarzało, ale po jakimś czasie znowu się to pojawiło. Wykasował ten błąd ale silnik już nie chodzi tak jak należy, czasem ma zachwiania obrotów, czasem "rzuca" silnikiem. Jeśli ktoś z was miał podobny problem to prosiłbym o pomoc.

A i jeszcze jedno, chciałbym się zapytać czy macie czasem problem z odpaleniem waszych diesli. Mój jak postoi nie ruszany tak z kilka dni to później trzeba chwilkę kręcić zanim zaskoczy(dodam że 2 świece żarowe są nowe). I tak jest nawet w lecie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:16   

Poczytaj o wiązce przewodów silnika. Jest o tym sporo tematów na forum. Trzeba wyczyścić kostki przy pompie i poszukać uszkodzeń przewodów.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:16   

frodo_1981 napisał/a:
A i jeszcze jedno, chciałbym się zapytać czy macie czasem problem z odpaleniem waszych diesli. Mój jak postoi nie ruszany tak z kilka dni to później trzeba chwilkę kręcić zanim zaskoczy(dodam że 2 świece żarowe są nowe). I tak jest nawet w lecie.

może to ci pomoże
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45525
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:19   

Widzę, że już coś grzebałeś przy wiązce przy innej okazji. Często łamią się przewody w okolicach kostek pompy wtryskowej mimo, że nie widać tego, bo izolacja jest cała.
 
 
frodo_1981 



Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 19:49   

Tak właśnie przy wiązce już robiłem chociaż przy kostce przy pompie wtryskowej to nie grzebałem. Jak na weekend zjadę do domu to przeglądnę tę kostkę i spróbuje ją przeczyścić. A co do kabli czy nie są połamane to zastanawiam się jak można to sprawdzić i ocenić który kabel jest uszkodzony. Czyżby miernikiem, tylko w jaki sposób?

A jeszcze jedno, zauważyłem u siebie że rano jak podpompuję paliwo to samochód trochę szybciej łapie, chociaż ostatnio nie sprawdzałem ale jak zajadę do domu to najpierw podpompuję paliwo i wtedy zobaczę jak będzie łapał. Ale właśnie jak pompuję to dosyć długo muszę pompować zanim gruszka zrobi się twarda. I ewidentnie słychać jakby dopompowywało paliwo do filtra, jakby tam brakowało tego paliwa. Czy to możliwe? Gruszkę wymieniałem ponieważ tamta już kiepsko trzymała. A jeszcze jak raz byłem u mechanika co się zajmuje pompami wtryskowymi to powiedział mi że w tej pompie jest jakiś zaworek zwrotny który lubi się czasem zawieszać. Nie wiecie może w którym miejscu jest on umiejscowiony? Może też być to powodem że po dłuższym postoju muszę dłużej kręcić zanim załapie.

I tak to jest że jak się jedno naprawi to się kolejne zepsuje :(

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 19:49 ]
Thef mam takie pytanie, na jednym z postów piszesz że masz jakiegoś pdf-a diesla hondy accord. Czyżby to była książka serwisowa do hondy accord z silnikiem diesla? Bo ja mam jakąś ale niestety po angielsku i nie za dobrze mi się ją czyta ponieważ części nie rozumiem :/ .
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 20:43   

frodo_1981 napisał/a:
Thef mam takie pytanie, na jednym z postów piszesz że masz jakiegoś pdf-a diesla hondy accord. Czyżby to była książka serwisowa do hondy accord z silnikiem diesla? Bo ja mam jakąś ale niestety po angielsku i nie za dobrze mi się ją czyta ponieważ części nie rozumiem :/
Tak, mam takie manuale do accorda CC7 z dieslem serii L, niestety również po angielsku. Oprócz zwykłego manuala (tak jak w RAVE) mam także z diagnostyką błędów komputera (szukaniem usterek na podstawie owych błędów). PDFy te są do pobrania ze strony www.hondaaccord.strefa.pl .
 
 
frodo_1981 



Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 22:29   

Dzięki za info :)

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 22:29 ]
I sprawdziłem czy rzeczywiście po podpompowaniu silnik lepiej zaskakuje. No i lepiej. Naprawdę muszę chwilkę pompować zanim gruszka zrobi się twarda. Teraz co może być przyczyną tego że nie ma ciśnienia w układzie. Dodam że gruszkę już wymieniałem :( a przewody paliwowe raczej są szczelne ponieważ nie pozostawia plam po sobie na gruncie :) . Raz jak byłem u mechanika co naprawia pompy wtryskowe to mówił że w tych pompach jest zaworek zwrotny który czasem się zawiesza i przez to nie trzyma ciśnienia. Czy wie ktoś może gdzie znajduje się ten zaworek?
I moje drugie pytanie czy wie ktoś może gdzie w hondzie znajduje się przekaźnik świec żarowych ponieważ mam pewne wątpliwości co do jego działania. Wiem że to honda a nie roverek ale może akurat te przekaźniki są w podobnych miejscach albo podobnie wyglądają. A dlaczego sądzę że może być uszkodzony lub gorzej działać ponieważ zeszłej zimy jak były mrozy to kilka razy przekręcałem stacyjką żeby mi świece lepiej dogrzały cylindry ale za każdym razem kontrolka świeciła się taki sam czas(tzn długo się świeciła). A przecież jak się nagrzeje to później powinny krócej nagrzewać. Tak przynajmniej jest w ojca toyocie że jak stoi na mrozie to jak się raz przekręci kluczyk to świecą dłużej ale jak się przekręci znowu kluczyk to prawie od razu gasną. No chyba że w silnikach rovera jest inaczej.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 22:59   

Zaworek ten (są ogólnie chyba trzy różne zaworki na pompie plus odcinający paliwo) znajduje się po prawej jej stronie patrząc od przodu auta i wkręcony jest w dolną część pompy (nie w nastawnik) zasysającą paliwo z baku. Tak ja to przynajmniej zrozumiałem z rysunku. W r600 diesel przekaźnik znajduje się na lewym nadkolu nad akumulatorem.
 
 
frodo_1981 



Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 18:56   

Dzięki za informacje.
Na ten weekend wracam do domu to przepatrzę dobrze tę pompę wtryskową jak i poszperam za tym przekaźnikiem.
A jeszcze takie jedno pytanie, czym najlepiej przeczyścić kostki dochodzące do pompy wtryskowej, jakim środkiem? Gdzieś przeczytałem na forum że ktoś czyścił je WD-40 tylko czy on ma właściwości czyszczące?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 21:36   

Nie rób tego za pomocą WD40, jest tłusty i przyciąga brud (zresztą do czego innego służy). Kup spray do czyszczenia styków.
 
 
terek_4 



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: google



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 12:07   

Witam.
Możecie podać jakieś linki, skąd można ściągnąć jakąś książke, albo schematy ustawiania rozrządu w aucie Rover 620SDi??

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 12:07 ]
Bo na komputerze pokazało mi, że mam wyprzedzony zapłon o ok 18st...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 14:19   

terek_4,
Strona Klubowa , techniczy faq i tam poszukaj sobie Rave
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 15:06   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
 
 
terek_4 



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: google



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 15:53   

Dzięki wielkie. Mam nadzieje że będzie tam to, czego szukam.
Prawdopodobnie wałek rozrządu w wałem głównym nie grają idealnie równo, i muszę poustawiać wszystko na znakach...
Jak już porobię wszystko to dam znać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z silnikiem
Gaśnie w czasie jazdy
frodo_1981 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Sty 03, 2008 18:10
frodo_1981
Brak nowych postów [Honda Accord] PROSZĘ O POMOC problem z silnikiem
noname123 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lip 26, 2010 18:50
noname123
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z obrotami
Skorpion81 Rover serii 600, Honda Accord 31 Nie Sty 27, 2013 17:09
szoso
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem ze sprzęgłem
zyzio Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lip 12, 2007 19:19
zyzio
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z odpaleniem
maciej1 Rover serii 600, Honda Accord 18 Pon Lis 21, 2011 13:38
maciej1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink