Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?

znaki,blokada koła zamachowego
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

  Wysłany: Pon Paź 12, 2009 18:55   [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?

Witam
Dwa tygodnie temu wymieniali mi uszczelniacz wałka rozrządu i właśnie mniej więcej od tamtej pory mam problemy z paleniem z rana a i silnik głośniej jakoś chodzi :/
połączyłem ze sobą te dwie sprawy choć wydawało mi się to raczej nie mozliwe
czy te dłuższe kręcenie z rana może być tym spowodowane?
czy jeśli jest przestawiony rozrząd to na ciepłym też bym miał problemy z uruchomieniem silnika?
jakie w ogóle są objawy przestawionego rozrządu?
jak mi złożyli wtedy wszystko do kupy a samochód trochę u nich stał to też miałem problem z uruchomieniem i trzeba było kręcić dłużej rozrusznikiem
świece mam zmienione,przekaźnik nowy,paliwo się nie cofa a kąta wtrysku też nikt nie przestawiał :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Paź 13, 2009 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 12, 2009 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:52   

jak jest przestawiony rozrząd, to jest źle zsynchronizowane zamykanie zaworów względem ruchu tłoka a zatem gorsze sprężanie w cylindrach.
Może to więc dawać takie objawy jak u Ciebie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:13   

Czuć że coś jest nie tak z autem a palił na dotyk :/
jutro będę sprawdzał jak jest ustawiony rozrząd
mam nadzieję że znaki są dobrze zaznaczone bo jeśli nie to nigdy dobrze mi rozrządu nie ustawią :???:
patrzyłem w Rave ale nie mogę znaleźć prawidłowych znaków gdzie one powinny być
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:33   

Może to pomoże http://www.roverki.pl/article.php?sid=402 :hm:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:42   

szosownik na bank to coś związane z wymianą rozrządu .... albo jak piszesz przestawiony rozrząd, albo kąt wtrysku ...chociaż jak tak cieżko jak mówisz to bardziej na pasek stawiem. Znaki są .... musisz zablokowac koło zamachowe ... pod czujnikiem położenia wału jest dziura na wiertło chyba 6mm .... wtedy znak na górnym kole rozrządu powinien się pokrywać z wytłoczeniem obudowy (mniej więcej na godzinie 5). W rave na bank jest rysunek co i jak. :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:57   

Brt napisał/a:
W rave na bank jest rysunek co i jak. :)

jutro jeszcze raz popatrzę od rana jak będę w pracy
chciałbym żeby to było to bo wtedy prawidłowe ustawienie rozrządu rozwiązało by mój problem z ciężkim rozruchem z rana a od środy ma być jeszcze zimniej tylko 1*C i wtedy to dopiero będzie mi palił :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Paź 12, 2009 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:57   Re: [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?

napewno nie będzie chodził równo zarówno na ciepłym i na zimnym
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 08:48   

kurde w Rave są znaki ale tylko górnego kółka na wałku rozrządu
a co z dolnym kółkiem?
jak je ustawić?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 08:52   

jest opisane jak zablokować koło zamachowe ... wyżej Ci napisałem :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 08:59   

Brt napisał/a:
jest opisane jak zablokować koło zamachowe ... wyżej Ci napisałem :ok:

dobra załapałem :razz:
blokuje koło na dole wiertłem i patrze na znaki u góry a jeśli coś się nie zgadza do ustawiam na te znaki :razz:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 09:04   

dokładnie :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 10:09   

jeszcze tylko jedno pytanie :razz: :
rozumiem że wiertło musi trafić na otwór który jest w kole zamachowym i może tak być że nie trafi i trzeba będzie ruszyć kołem zamachowym żeby trafiło tak?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 10:47   

Tak. trzeba ruszać kołem zamachowym żeby trafić. Dlatego najwygodniej jest najpierw znaleźć otwór jakimś małym wiertłem,(3mm), później trochę większym(5mm) ustawić równo ruszając wiertłem w górę i dół. Jak ustawisz to wiertło 6mm wchodzi bez najmniejszego problemu, jak chcesz odrazu użyć właściwego rozmiaru to trochę długo zajmie ustawienie i zablokowanie.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 10:55   

Konix dzięki bardzo :smile:
napiszę wieczorem jak to wyszło z tym rozrządem u mnie :neutral:
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 12:02   

Czekam z niecierpliowością bo ja też chce u siebie sprawdzić a jeszcze tego nie ogarnąłem o co chodzi :wink: .

Ja też z rana musze zakręcić dłużej - tak z 2-3sek. Jak ciepły to odpala od strzału.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 13:36   

ja zrobię to tak:
ściągnę tylko górną część obudowy rozrządu,ustawię na znaki koło wałka z obudową i spróbuję wsadzić wiertło,jeśli wejdzie to jest dobrze a jeśli nie to ruszę kołem zamachowym lekko w jedną lub drugą stronę by weszło wiertło i zobaczę wtedy o ile znaki się mijają ze sobą i ustawie je wtedy by się zgadzało
jeśli coś się nie zgadza to minimalnie bo inaczej było by już po silniku

[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 13:36 ]
tu jest wszystko ładnie pokazane na fotce :smile:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24994
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 14:17   

:ok: dzieki za info teraz wszystko wydaje się być jasne. Da się wsadzić to wiertło bez wchodzenia pod samochod?

Swoją drogą za wymianę rozrządu we Wrocławiu średnio mi wołają za robociznę 300-350zł netto...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 16:41   

SviRu napisał/a:
Da się wsadzić to wiertło bez wchodzenia pod samochod?

tak
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 19:18   

No i rozrząd ustawiony idealnie,wiertło weszło i znaki się zgadzały dla pewności sprawdziłem znaki na pompie wtryskowej i też się zgadzają
Ale zauważyłem że jak odkręcam korek paliwa to psiuka a jak podnoszę przewód paliwa przy pompie to pieni się jakby maluteńkie bulwonki i opada paliwo w dół
jakieś pomysły?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 19:22   

zaworki w gruszce nie trzymają ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Przestawiony rozrząd?
Marszi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lip 28, 2011 12:09
Marszi
Brak nowych postów [R420] przestawiony rozrząd
Modrato Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Mar 22, 2013 15:43
kadzaf
Brak nowych postów [MG ZS 120] Zerwany pasek alternatora, przestawiony rozrząd
ssnake Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Maj 24, 2013 19:47
leszczu
Brak nowych postów [R 420 SDi] czyżby HGF ?
medika Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Paź 07, 2009 19:11
szoso
Brak nowych postów [R416] Czyżby HGF?
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sob Mar 30, 2013 17:23
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink