Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 iDT] Czy to sprzęgło?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0 iDT] Czy to sprzęgło?
Autor Wiadomość
ciacho3k 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Płock / Łódź



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 20:13   [R25 2.0 iDT] Czy to sprzęgło?

Witam!
Zacznę od opisu sytuacji która miała miejsce kilka dni temu.
Otóż pękł mi na trasie wąż przelewowy paliwa z silnika (pomiędzy wtryskiwaczami).
Z paliwem lejącym się na silnik i asfalt przejechałem około 100km. Poleciało jakieś 15-20litrów.
Następnie aby dotrzeć do mechanika auto było troche zapowietrzone i akumulator nie dawał rady go odpalić więc zapalone zostało z popychu (2-gi bieg, około 20m).

Po wymianie wężyków przelewu jadąc na trasie zauważyłem dziwne zjawisko.
Przy ostrym przyspieszaniu - piąty bieg, obroty początkowe około 2000 obr/min auto przyspiesza dobrze ale obroty "pływają" najpierw skaczą z 2200 gwałtownie pod około 2700-2800, potem trochę spadają i znów rosną ale troche mniej i trochę spadają. Czyli auto przyspiesza normalnie ale obroty idą w tym momencie szybciej
do góry niż prędkość.

Podobne odczucie jest na czwartym biegu przy przyspieszaniu w podobnym
zakresie obrotów (pewnie wpływ turbiny).

Przy bardziej płynnym obchodzeniu się z gazem auto zachowuje się i przyspiesza
normalnie. Na niższych biegach auto rowniez jest dynamiczne ale z racji szybkiego nabierania prędkości cięzko poczuć że coś jest nie tak.
Dodam również że przy niższych obrotach nic podobnego się nie dzieje. Tak samo ruszanie z wyższego biegu - auto powoli wchodzi na obroty bez "skoku".

Pytanie - co to może być i czy jeśli to sprzęgło to ile jeszcze może pochodzić w takim stanie? Przebieg auta 150 tys km.

Marcin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 01:08   

ciacho3k, wymienic wszystkie wezyki przelewowe, wymienic filtr i odpowietrzyc. Sprawdzic gruszke...
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 10:24   

Jeśli obroty wzrastają bez proporcjonalnego wzrostu prędkości to obstawiałbym ślizganie sprzęgła. Zazwyczaj jeździć można jeszcze dość długo na czymś takim, dopóki nie przeszkadza kierowcy to że czasem może być problem z wyprzedzeniem.
 
 
ciacho3k 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Płock / Łódź



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:03   

NEOSSS:

Wężyki wymienione. Filtr wymienie przy najbliższej wymianie oleju czyli jeszcze w tym roku. A w jaki sposób sprawdzić gruszkę? Na co zwrócić uwagę?

Jordan87:

Nie jest na razie aż tak źle. Już nawet myślałem że autu po prostu przeszło, gdyż w trasie próbowałem na siłę ten stan wywołać wciskając kilka razy gaz do dechy po dłuższej spokojnej jeździe i nic... Ale potem na autostradzie po "odmuleniu" auta raz mi się taka zwyżka obrotów zdarzyła.
Teraz jeżdze głównie po mieście i przy takiej temperaturze i zimnym silniku nie gazuje go do oporu i nie mam za bardzo możliwości sprawdzić. Ale odnosze wrażenie że w porownaniu do kilkunastu dni temu gdy cały czas przy ostrym gazowaniu tak się działo teraz jakby ustąpiło lub zdarzało się dużo rzadziej.
Możliwe że kropelki ropy gdzieś wpadły i spowodowały takie "ślizganie"? Bo po tym wycieku cala karoseria ostro była upaprana w oleju napędowym...
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:46   

ciacho3k, moim zdaniem problemy masz z zapowietrzeniem pompy, gruszke masz przy filtrze, po parokrotnym nacisnieciu powinna twardniec i tak zostac...
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 22:33   

ciacho3k napisał/a:
Możliwe że kropelki ropy gdzieś wpadły i spowodowały takie "ślizganie"?


Oczywiście, mogło to spotęgować efekt ślizgania.

NEOSSS napisał/a:
moim zdaniem problemy masz z zapowietrzeniem pompy, gruszke masz przy filtrze, po parokrotnym nacisnieciu powinna twardniec i tak zostac...


Zwróć uwagę że ciacho3k pisze że przy dodawaniu gazu obroty wzrastają a brak jest przełożenia na pędkość, gdyby obroty spadały to jeszcze mogł bym się zgodzić z zapowietrzeniem, ale w tym przypadku raczej nie ma to nic do tego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R 25 2.0 iDT Sprzęgło
wolian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lip 29, 2007 07:45
sTERYD
Brak nowych postów [R25] Sprzęgło
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Mar 16, 2014 22:07
krakers2207
Brak nowych postów [R 200] sprzęgło i lpg
domel101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Lut 28, 2013 18:27
kangaroo69
Brak nowych postów [all] sprzegło mg zr 160
mgzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Czw Mar 08, 2012 23:21
bebechu.
Brak nowych postów [R25] Zablokowało się sprzęgło
firefighter Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Kwi 28, 2011 19:56
firefighter



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink