Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 sdi] Falujące obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:27
[R220 sdi] Falujące obroty
Autor Wiadomość
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 07:31   [R220 sdi] Falujące obroty

Witam.
Wiem, że postów na ten temat trochę się już przewinęło...
Mój problem to falujące obroty w zakresie 800-1000 na biegu jałowym oraz kilkakrotnie zapalający się w tym czasie check engine przez parę minut po włączeniu silnika.(później problem zanika).

Sam mechanikiem nie jest więc proszę kogoś kto zna problem o wymienienie przyczyn tego stanu w punktach. Przepisze sobie na kartkę i pojadę do mechanika. Mam nadzieję, że Wasze podpowiedzi pomogą w szybkim usunięciu usterki. :cry:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 07:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:02   

Zanim pojedziesz do mechanika spróbuj tego: http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Po zidentyfikowaniu błędów będzie łatwiej zdiagnozować. Może któryś styk nie styka.
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:23   

Dzięki Chris83 :wink: Idę poszukam tej kostki i może coś uda mi się zdjagnozować.

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 08:41 ]
OK. Sprawdzone, błędy jakies mi pokazało to:

23-czujnik położenia pedału gazu(APP)-bardzo prawdopodobne uszkodzenie. Zwarcie masy, przerwa w obwodzie, zwarcie zasilania, uszkodzenie APP uszkodzenie ECM.

55-Moduł kontorlny silnika (ECM). Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie do masy, uszkodzenie ECM.

Tak jak wcześniej pisałem mechanik ze mnie nie za bardzo jest , więc prośba... co dalej...?

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 08:43 ]
Wygląda mi to na elektrykę, więc raczej dobrego elektryka trzeba szukać?

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 09:23 ]
Może zna ktoś dobrego elektryka w Białymstoku lub okolicach, któremu marka ROVER nie jest obca ?
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:06   

zex cd
Chris83 napisał/a:
Zanim pojedziesz do mechanika
- sprawdź wtyczki na czujnikach, rozepnij, podociskaj, sprawdź ponownie czy problemy nie ustąpiły i dopiero wtedy szukaj mechanika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:46   

gdzie te czujniki są? :shock:
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:29   

czujnik temp jest na kolanku układu chłodzenia koło alternatora, czujnik speed pod rurą wychodzącą z filtra powietrza, TPS koło zbiorniczka płynu wspomagania, ale najprościej zassać RAVE i będziesz miał lokalizację czujników na obrazkach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 13:36   

Dzięki darek_wp , styki przeczyściłem , zobaczymy jak teraz auto będzie się zachowywało.

Jeśli z autem będzie wszystko ok to czy błędy dalej mogą przy odczycie się pokazywać?
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 18:00   

mogą, oczywiścei najlepiej było by je skasować - była na forum instrukcja kasowania ale czy działa nie wiem - i wtedy mieć pewność że te stare się nie pokażą - chociaż wymiernym wskaźnikiem będzie samo zapalenie się kontrolki check - wtedy wiadomo że jeszcze coś nie halo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:20   

Przejechałem się autkiem i sprawa ma się tak:
1. Check engine świeci się tylko wtedy gdy puszczę pedał gazu.
2. Obroty na biegu jałowym w tym czasie są podniesione i oscylują w granicach 1100.
3. Wystarczy żebym bardzo lekko nacisnął pedał gazu a odrazu check engine gaśnie a obroty powracają na normalne 800 obr/min.

Patrząc na powyższe objawy mam duże podejrzenie, że coś się psuje w tym urządzeniu, do którego dochodzi linka gazu, a które przekazuje impuls dalej.

Czy może ktoś z Was spotakł się z takjim przypadkiem i wie jak tamu zaradzić?
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 19:57   

jak zaświeci chek odczytaj ponownie kod błędu - będzie wiadomo czy to dalej ten sam problem czy szukać czegoś nowego, mnie również wydaje się, że problem dotyczy czujnika pedału przyspieszenia ale kody powinny to potwierdzić
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 15:17   

darek_wp
Pierwszy odczyt błędów, który robiłem kilka dni temu, właśnie wskazywał na ten element (kod nr 23).

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 15:17 ]
Pojawił się kolejny problem :sad:

Jak do tej pory świecił się check engine i falowały oboty, teraz doszło przerywanie. Podczas przyspieszania silnik przerywa (dławi się), obroty "skaczą". Coraz gorzej to wygląda. Wymieniłem filtr paliwa ale nic nie pomogło.

Czy te objawy wskazują na jakąś jedną rzecz, która się zepsuła?

Może ktoś na podstawie tych objawów jest w stanie określić co jest nie tak?
 
 
 
Gabrysia 




Dołączyła: 19 Mar 2007
Posty: 56
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 15:41   

Ja również proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 15:52   

Uszkodzona wiązka przewodów elektrycznych przy pompie wtryskowej. Objawy dość typowe.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 17:02   

Dobra dzięki.

Tą wiązkę to się jakoś da naprawić czy trzeba kupować nową?
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 17:43   

Naprawia się.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 17:44   

Taką naprawą to elektryk raczej powinien się zająć?
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 20:30   

zex, samemu takze mozna ale jak nie umiesz trzymac lutownicy i izolowac to oddaj elelktromechanikowi...
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 17:28   

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Jutro dzwonię do elektryka i mam nadzieję że uda się doprowadzić wszystko do należytego stanu.

Dam znać co i jak było i co zrobiłem.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 11:16 ]
Elektryk umówiony na jutro na 8 rano.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 09:24 ]
Samochód zostawiony w warsztacie u elektryka.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 17:28 ]
Po pierwsze to dzięki praktis, pomógł dla Ciebie :wink: Twoja diagnoza okzała się słuszna.

Samochód naprawiony. Winna była wiązka przewodów elektrycznych przy pompie wtryskowej, elektromechanik skasował również błędy.

Za w/w naprawę zapłaciłem 100 zł.

ps. gdyby ktoś chciał kontakt do tego elektryka - AUTO ELEKTROMECHANIKA 512 238 389

Jeszcze raz dzieki forumowicze za pomoc.

Pozdrawiam <piwo>
 
 
 
bogdan24 



Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: polska



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:42   

Witam
Mam podobny problem , mam rover 45 2.0 IDT 2000 r. zaczęły mi skakać obroty gdy sie zatrzymywałem i hamowałem miedzy 900 a 2000 pojechałem podpoiłem sie pod kompa i pokazał że jest uszkodzony czujnik temperatury tj. przepływomierz . To go wymieniłem i teraz podczas hamowania dalej obroty skaczą miedzy 900 a 1200 a komputer nie widzi żadnego błędu . Proszę o pomoc
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 17:03   

Spójrz na post nad Twoim...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI] Falujące obroty silnika i wskazówka obrotomierza.
korzen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sie 30, 2010 16:10
korzen
Brak nowych postów [R216 GTi] Falujące obroty
roverek216GTIki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Mar 12, 2008 14:31
piter34
Brak nowych postów [R25] Obroty podwyższone i falujące
Micik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Wrz 22, 2012 10:44
leszczu
Brak nowych postów [ R25 1.4 16v ]Falujące i niefalujące obroty ....
hannar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Sty 08, 2015 08:08
hannar
Brak nowych postów [Rover25 1.6 16v 109km] Falujace obroty
damiarko1984 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Cze 10, 2009 20:15
azer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink