Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
Autor Wiadomość
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 11, 2013 10:37   

u mnie tak nie jest
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 11, 2013 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 11, 2013 11:00   

Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie ;D

Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem ;)
Albo raczej co zrobił mariusz418 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lip 11, 2013 12:24   

Ja mam coś takiego:
Zatankuje do pełna i wskazówka leci na max. Przez jakiś czas spada równomiernie ze zużyciem paliwa. Po jakiś 400 km nagle się sam dotankowuje w nocy :) i znów pokazuje pełny bak.
Jeden mechanik mówił mi że to pewnie pływak tylko że jak go wymieni lub poprawi to za chwilę może się stać to samo, a dostanie się do baku to trochę pracy...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 11, 2013 12:52   

Dawidovs napisał/a:
a dostanie się do baku to trochę pracy...

Nooo... zdjąć kanapę i odkręcić kilka śrubek ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lip 11, 2013 13:11   

Hmm no tak mówił :P
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:22   

MaReK napisał/a:
Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie ;D

Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem ;)
Albo raczej co zrobił mariusz418 ;)


No i jak tam,ruszyło coś w sprawie? Bo mnie już ta wskazówka strasznie irytuje,muszę pilnować przebiegu dziennego żeby mniej więcej wiedzieć ile mam jeszcze paliwa.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:28   

MiReK, jedynym ratunkiem jest wymiana obu potencjometrów... U mnie tak było i dopiero po wymianie było w porządku z tym, że potem błędnie wskazywał średnie spalanie, nie wiedzieć czemu... Jakieś lipne te potencjometry w R były... :roll:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:37   

Nigdzie nie mogę znaleźć takich potencjometrów,kopię w necie i ani nowych ani używek nie widzę.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:40   

Odkryłem w tej sprawie u siebie nie dawno ciekawą rzecz:
Jak chce w OBS-ie wejść w pozycję 6(dotyczącą paliwa i jego zużycia) to mnie wywala z diagnostyki. Robiłem kilka razy reset ale to nic nie dało. Nie chce mi się jechać z tą sprawą do mechaniora bo mam do niego daleko dlatego jeżdże tankując do pełna :wink:
Rowan, o jakich potencjometrach mówisz?
Tak btw. widziałem jak wygląda to całe ustrojstwo w baku i boje się trochę pojechać z tym do moich mechaników od wszystkiego, bo mogą narobić więcej szkód niż pożytku...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 09:14   

MiReK, tu masz http://allegro.pl/plywak-...3603688799.html

[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 09:30   

Pytanie ile pochodzą używane pływaki...
Żeby za rok nie trzeba było znów wymieniać :neutral:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 17:15   

No niestety, u mnie tak było, że po półtorej roku było to samo... Ale sprawa jest ciekawa o tyle, że to musi być błąd konstrukcyjny, gdyż naprawde rzadko sie zdarza, aby w jakimś samochodzie po takim czasie, jak większość z 75 mają od momentu produkcji padł potencjometr, więc nie wiadomo co poradzić w tym temacie... Kiedyś szukałem właśnie nowych potencjometrów, ale nie mogłem znaleźć nic takiego...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Paź 29, 2013 08:23   

Witam wszystkich mnie dopadł ten sam problem .Co prawda mam już zakupione używki tz. pływaki i potencjometry tylko puki co pogoda nie sprzyja na wymianę.
Moje pytanie brzmi czy ktoś próbował zregenerować stare pływaki z potencjometrami :?:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Paź 29, 2013 18:39   

koza-06, do wymiany są same płytki, których ja nigdzie nie znalazłem, żeby się dało kupić...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 29, 2013 22:40   

sa specjalne preparaty do potencjometrów np cleanser pr, albo kontakt pr
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Paź 30, 2013 16:18   

dawidd, ale przetartej ścieżki Ci już nie uratuje...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 30, 2013 16:42   

dawidd napisał/a:
MiReK, tu masz http://allegro.pl/plywak-...3603688799.html

[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.


Ty mi pokazujesz pływaki,a mnie interesują płytki po których przesuwa się potencjometr.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 30, 2013 18:21   

Rowan, kontakt przetartej nie uratuje ale sa jeszcze lakiery grafitowe ktore mogą sie sprawdzic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 00:11   

Podłączę się do Waszego tematu jeszcze raz ;) Mnie się też wydawało, że mam problem z pływakiem i przez nadmierną ilość paliwa - przelanie - baku uszkodziłem coś i stąd niepełne wskazanie na zegarach. Czasami potrafiła wskazówka powędrować na górę i stać tak mimo że paliwa było na 50km ;) Z taką myślą żyłem do dzisiaj. Kiedy po zatankowaniu strzałka powędrowała na samą górę ;)

Co się stało takiego, że się naprawiło. W pobocznym wątku pisałem w temacie o dziwnych wskazaniach na liczniku, gdzie temp. miała -40C, poziom paliwa nie podnosił się i sygnalizował rezerwę, na ekranie komputera pojawiły się ikonki braku ładowania oraz przepalonej żarówki. Winnym był Autocom, który popieprzył konfigurację zegarów. Po przywróceniu oryginalnego, pustego eepromu zegarów nie dość że problem znikł, to jeszcze wskazówka jest na swoim miejscu ;) Nie mam jeszcze pomysłu czemu się tak stało, ale cieszę się, że wszystko mi już w aucie funkcjonuje bez zbędnych wymian podzespołów ;)

Też obstawiałem usterkę okołopływakową - potencjometry, suwaki, sraki... a tu proszę.

Ps.
Niestety, T4 nie potrafi przywrócić oryginalnego fabrycznego i pustego eepromu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 09:23   

Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam! :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Holdysz Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 10, 2017 21:30
Holdysz
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 17, 2009 14:21
Rowan
Brak nowych postów [R75]Problemy ze wskazaniem poziomu paliwa
gingol Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 06, 2012 18:15
Rowan
Brak nowych postów [R75] Kontrolka poziomu paliwa warjuje
alpacino Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Gru 18, 2017 23:03
alpacino
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa - błędne wskazania
PD Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 11, 2007 16:19
PD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink