Forum Klubu ROVERki.pl :: [k16]Rozrząd w Polonezie z silnikiem k16
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 18:46
[k16]Rozrząd w Polonezie z silnikiem k16
Autor Wiadomość
bestklimat 



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: łódź



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 15:30   [k16]Rozrząd w Polonezie z silnikiem k16

Witam wszystkich.
Mam problem z ustawieniem rozrządu w 1.4 k16. W tym artykule: http://www.roverki.pl/art...order=2&sid=402
jest wszystko ładnie opisane i pokazane.
Jest tylko mały problem. Koła na wałki rozrządu można założyć na 2 sposoby.
Moje pytanie - jak je ustawić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 08, 2009 15:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 15:44   

in na ssący ex na wydechowy :ziewa:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 18:35   

Jak Steryd napisał, każde koło pasowe wałka rozrządu ma dwie możliwości założenia względem kołka ustalającego, wystającego z wałka - i jest to ładnie opisane.
Każde koło ma dwa gniazda na ten kołek, gniazdo z opisem "IN" - jest dla wałka ssącego, a z napisem "EX" - dla wydechowego.
Jeśli tak koła pozakładasz, to trzeba jeszcze nastawić tak wałki, żeby pokrywały się znakami ustawczymi w jedną stronę, tj. (jak tak ustawiałem) - napisem "EX" w kierunku wałka ssącego (kolektora dolotowego). Wtedy, sprawdzeniem właściwego ustawienia kół i ich założenia na wałki jest całkowite otwarcie zaworów ssących na trzecim cylindrze a na wydechowym na czwartym.
Uważaj też na znak na kole pasowym wału korbowego, bo są dwa znaki. Jeden jest nacięty na zewnętrznym i wewnętrznym kołnierzu koła i jest on znakiem niewłaściwym. Drugi jest nacięty tylko na zewnętrznym - i to jest ten odpowiedni.
Przy zakładaniu paska uważaj, żeby go rękami ładnie napinać i by nie przeskoczył ani o ząbek - bo rozrząd będzie w antyfazie i silnik będzie więcej palił, mając mniejszą moc, albo i można tłokami po zaworach zdzielić, jak przeskoczy więcej.

Napinacz paska, jeśli on nie jest wyciągnięty, powinien zatrzymać się prawie na początku "półksiężyca", patrząc na jego śrubę kontrującą. Przy zakładaniu paska najlepiej, przed zakontrowaniem tej śrubki i dokręceniu osi napinacza, obrócić wałem co najmniej ze dwa obroty, żeby się pasek "ułożył", a dopiero potem zakontrować te śrubki.

Jeśli udało Ci się odkręcić śrubę koła pasowego - to gratuluję. Ja w moim Poldoroverze wojuję z nią już z drugi rok i nic, ani drgnie. To samo filtr paliwa.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 19:09   

Panowie ratujecie mi życie ja od 2 godzin prubuje założyc te koła i nic
Szkoda ze nie moge Dać POMÓGŁ!!!!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 23:58   

inlet i exhaust...czy to takie trudne? :roll:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 19:52   

Teraz to i ja wiem ale cały dzień sie z tym męczyłem :cry:
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 10, 2009 23:14   

hudy23_1985, bylo napisac do mnie ;) podeslalbym schemacik z autodaty albo info-techa i po problemie ;)
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Gru 11, 2009 15:42   

W sumie nie jest to trudne in ssąc ex wydechowy plus odpowiednie zgranie znaków na kołach!!!
No ale robiłem to pierwszy raz i niewiedziałem ze koła na wałkach mozna odwronie załozyc
Założyłem obydwa na odwrót auto zapalało ale miało moze z 5 KM
:mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Różnice w Polonezie z oznaczeniem GLI a GTI
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Sob Lis 09, 2019 02:33
AndrewS
Brak nowych postów [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 67 Pią Wrz 16, 2011 21:09
Seba_OBR
Brak nowych postów [Audi 80 1.6 D] problem z silnikiem
pajda Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Nie Gru 19, 2010 17:02
szoso
Brak nowych postów [Laguna I ] problem z silnikiem
pajda Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Maj 26, 2010 22:08
Robert_
Brak nowych postów [Corsa B] Jazda z odpiętym silnikiem krokowym.
szoso Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Maj 12, 2014 18:55
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink