Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45
Autor Wiadomość
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:10   SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45

Witam,
mamy problem z podłączeniem lusterek od R45.
We wtyczce na drzwiach jest 5 przewodów, tak samo jak we wtyczce od lusterka.

Na dwóch przewodach na drzwiach pojawia się napięcie po właczeniu zapłonu - to będą przewody do podgrzewania lusterek. Przewody te dalej podłączyłem do dwóch czarnych przewodów od lusterka - był na największy opór - zapewne od grzałki.

Pozostałe 3 przewody muszą być do sterowania silniczkami. Podłączałem je na wszystkie możliwe sposoby (6 sposobów) i doszedłem do wniosku, że nie da się tego podłączyć poprawnie :)

Udało mi się podłączyć tak, że silniczki działają zupełnie odwrotnie. Czyli wciskamy w lewo, lusterko skręca w prawo...wciskamy do dóry, lusterko jedzie w dół itd.

Czy wiecie jak to podłączyć, aby było poprawnie?

Aha, dodam, że opis w RAVE się kompletnie nie sprawdza. Napisali że odrzewanie jest na czarno-żółtym i niebiesko-czerwonym...naprawde napięcie pojawią się na czarnym i żółtym.
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Gru 15, 2009 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:22   

leszek95b napisał/a:
Na dwóch przewodach na drzwiach pojawia się napięcie po właczeniu zapłonu - to będą przewody do podgrzewania lusterek.

Żeby grzałka grzała w lusterku nie trzeba napięcia w dwóch przewodach.
1- zasilanie
2 -masa
wiec drugi z napięciem nie jest zapewne od grzałki.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:25   

pojawia się napięcie pomiędzy tymi przewodami, jeden z nich musi być masą.
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:31   

Aha.
tak mi przyszło do głowy jeszcze ze; byc może lusterka, bądz sam włącznik sterowania jest z anglika. i sterowanie we włączniku jest zamienione stronami. Ale to by sie sie zgadzało lewa prawa, a góra dól to chyba juz nie.
Nie wiem czy dobrze myśle ale może spróbuj podłączyc bez montowania lusterka; lewe jako prawe bądz na odwrót i będzie wszystko jasne.
Ostatnio zmieniony przez mi_sza1 Nie Gru 13, 2009 16:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:42   

No ale przecież lusterka z anglika nie są do góry nogami przykręcone w europejskim aucie.

Wygląda na to, że trzebaby zamienić wszystkie + na - i wszytkie - na + w podłączeniu takiego lusterka.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:46   

leszek95b, da się to zrobić :)
jest to bardzo ciekawe i nie pamiętam dokładnie jak to zrobić ale nakreślę to co pamiętam
pomijam kwestię podgrzewania bo to już zrobiłeś
to czy lusterka z anglika nie ma nic do rzeczy. Moje są z anglika i jest wszystko ok.

Przechodząc do meritum. Są trzy kable. Jeden z nich jest do silniczka od poziomu i pionu a dwa pozostałe są już oddzielne.
Pamiętam że miałem taką sytuację jak Ty. Wtedy wystarczyło zamienić ten który idzie do obu silniczków z jakimś innym kablem(coś mi tutaj się przypomina że masa ale pewien nie jestem) i było już wszystko ok.
W każdym razie próbuj. U mnie chodzi wszystko tak jak powinno.
Co do RAVE. Wszystko jest ok. Ja nie miałem kompletnie instalacji od lusterek i sam ją robiłem. Rave pomógł mi bardzo mocno. Problem jest taki że instalacja w R45 ma już inne przewody i jak się przekonałeś wtyczkę od lusterek :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:48   

tak jest prawidłowo, mam założone w 220 lustra z 25 i mam tak samo że w drugą stronę kręcą i nic na to nie poradzisz przegmerałem oba schematy w rave i tak ma być. swoją drogą nie jestem pewien czy w 25/45 tak nie jest fabrycznie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:51   

greg-si napisał/a:
Moje są z anglika i jest wszystko ok.

No wychodzi na to, że jednak nie ok. Bo trzeba było zmieniac coś w sterowaniu jednak. Wiec jest róznica w 'europejskich' i angielskich, jakby nie było róznicy to podłaczasz i dziala jak trzeba.
A przerobic jak najbardziej sie da.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:00   

greg-si napisał/a:
Przechodząc do meritum. Są trzy kable. Jeden z nich jest do silniczka od poziomu i pionu a dwa pozostałe są już oddzielne.
Pamiętam że miałem taką sytuację jak Ty. Wtedy wystarczyło zamienić ten który idzie do obu silniczków z jakimś innym kablem(coś mi tutaj się przypomina że masa ale pewien nie jestem) i było już wszystko ok.
W każdym razie próbuj. U mnie chodzi wszystko tak jak powinno.
Co do RAVE. Wszystko jest ok. Ja nie miałem kompletnie instalacji od lusterek i sam ją robiłem. Rave pomógł mi bardzo mocno. Problem jest taki że instalacja w R45 ma już inne przewody i jak się przekonałeś wtyczkę od lusterek


jeśli sam robiłeś instalację to masz po swojemu i pewnie poprawnie :) najgorzej to wpasować się w to, bo angole wymyślili. z tego co piszesz, musiałbym podłączyć któryś z przewodów od silniczków do masy - co wtedy z kablem od masy od podgrzewania?


sknerko napisał/a:
swoją drogą nie jestem pewien czy w 25/45 tak nie jest fabrycznie.


napewno tak nie jest fabrycznie - potwierdzone u właściciela 45 :)


Czy nie jest sensowne poprostu przełożenie kabli przy silniczkach w lusterku? Sporo roboty ale byłoby napewno ok.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:09   

mi_sza1, szczerze wątpię żeby istniały takie różnice pomiędzy UE a GB
wiem że trzeba nad tym troszkę posiedzieć i się powkórzać

mam kartkę z notatkami jak to robiłem i po pomiarach tak to u mnie wyglądało:
Joy od sterowania lusterek
Piny:
1-steruje lewym i prawym lusterkiem góra/lewo
4-prawe dół/lewo
5-prawe dół/prawo
6-lewe dół/prawo
7-lewe dół/lewo

Za skręcanie lusterka odpowiadają 3 kable A,B,C
Prawo podłączony A+ i B-
Lewo podłączony A- i B+
Góra podłączony A+ i C-
Dół podłączony A- i C+

Niestety resztę musicie sobie rozszyfrować bo nie pamiętam jak to było.
Jednak wnioskuję z tego co widzę teraz że kabel A idzie do pinu 1, pin 4 i 7 połączone oraz 5 i 6 połączone.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:13   

A da sie odwrócić przełącznik z jojstickiem od sterowania o 180 stopni???
I czy wtedy dziala wszystko jak nalezy? Zgaduje tylko bo mam manualne u siebie.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:16   

leszek95b, jak masz wszystko rozgrzebane przy lusterkach to wystarczy że będziesz zmieniał kable ze sobą aż w końcu trafisz na ten dobry sposób podłączenia

Ps. Ja siedziałem nad tym (samym podłączeniem) 3 wieczory nie wspominając o kilku godzinach przed kompem wpatrując się w Rave.
Myślę że to rozszyfrujesz.

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 17:16 ]
mi_sza1, da się obrócić ale wtedy masz lewe jako prawe i odwrotnie. Do tego literki do góry nogami na przełączniku :)
Jakby co to służę pomocą w montaż lusterek bo u siebie dołożyłem już lusterka, halogeny i podgrzewane siedzenia :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 17:38   

greg-si napisał/a:
mi_sza1, da się obrócić ale wtedy masz lewe jako prawe i odwrotnie. Do tego literki do góry nogami na przełączniku

Hmm. Wiec na chłopski rozum, zeby zadzialo poprawnie zamieniamy w dzojstiku przewody idace do lewego( te trzy sterujące) lusterka z tymi do prawego i powinno dzialać.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:20   

mi_sza1 napisał/a:
Hmm. Wiec na chłopski rozum, zeby zadzialo poprawnie zamieniamy w dzojstiku przewody idace do lewego( te trzy sterujące) lusterka z tymi do prawego i powinno dzialać.


po co modyfikować kostkę przy joysticku jak mamy źle podłączone luterka?

najgorsze w tym wszystkim jest to, że RAVE kłamie i powołuje się na kolory przewodów inne, niż są w rzeczywistości.

jutro będę dalej walczył z tymi lusterkami i jak już dojdę do ładu co gdzie powinno być podłączone, to zrobię tabelkę i opisze na forum - ułatwi to robotę kolejnym osobom.
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:53   

leszek95b napisał/a:
jutro będę dalej walczył z tymi lusterkami i jak już dojdę do ładu co gdzie powinno być podłączone, to zrobię tabelkę i opisze na forum - ułatwi to robotę kolejnym osobom.

To ja poczekam na gotowca.
Może jeszcze taka informacj sie przyda, ze jezeli są 3 przewody do sterowania a dwa silniczki (pion i poziom) to sterowanie odbywa sie poprzez zmiane polaryzacji( zmienia sie + i -, jeden przewód raz ma napięcie a raz jest masa).
A np. siedząc w wersji EU i majac np. przełącznik ustawiony na luterko pasażera i przyciskajac dzojstic no np w prawo lusterko odchyla sie na zewnątrz, a w GB lusterko pasażera dzojstic w prawo a lusterko skreca do szyby.
O i cała róznica moim zdaniem w tym własnie właczniku, ale skoro GREG-SI przerobił przy lusterkach wiec sposoby sa conajmniej dwa.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:59   

Chyba nie masz racji, bo włącznik jest taki sam w angliku, jest poprostu po drugiej stronie.
Czytałem na angielskich forach i oni mają też problemy z lusterkami od 45 w 400 ... i jeden i drugi anglik.
Znalazłem w Haynesie do Rovera 200 schemat podłączenia lusterka. Oczywiście masz rację z tą polaryzacją, inaczej być nie może :)
Ma ktoś może Haynesa od Rovera 400 i 45? Przydałoby się to samo ale do odpowiedniego modelu.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:42   

mi_sza1, w tym co napisałem jasno jest że zmiana polaryzacji wpływa na ich kręcenie
leszek95b, w Rave jest wszystko ok tylko że tam nie ma opisu instalacji z R45!

już wiem :)
poprzedni post jest raczej zły bo sprzeczny z tym co teraz mam przed oczami i:
Piny we włączniku
1-kabelek niebiesko/biały do lewego lusterka
2-niebiesko/czarny do lewego lusterka
3-żółto/czarny do prawego lusterka
4-żółto/czerwony do prawego lusterka
5-czarny masa
6-czarno/żółty plus do samochodu

7-żółto/biały plus do obu lusterek

Zamiana 5 i 6 wpływa na biegunowość tzn. na to czy lusterka chodzą odwrotnie czy dobrze. Mam tak zapisane na kartce. leszek95b, jestem przekonany że jak zamienisz ze sobą te dwa kabelki wszystko będzie lux.
Ale to musisz zmienić we wtyczce a nie przy lusterku. Jednak z tego co pamiętam to nie ma problemów ze zmianą pinów w kostce bo wszystkie są opisane i dobrze kolorowe kabelki.
Żeby też była jasność to tak to jest w R400 97r już po lifcie.

Od siebie dodam jeszcze że kabelki są w innym kolorze za kostką przy lusterkach. W lusterkach są kabelki:
Czarny i niebieski odpowiadające za podgrzewanie. Jak się ich nie podłączy i tak będzie grzało.
Biały odpowiada żółto/białemu
Czerwony odpowiada żółto/czerwonemu dla lusterka pasażera i niebiesko/białemu przy lusterku kierowcy
Żółty odpowiada żółto/czarnemu dla lusterka pasażera i niebiesko/czarnemu przy lusterku kierowcy.

Tak ja mam to wszystko pospinane i działa jak malina.
Ps. Nie sądziłem że moje notatki się do czegoś przydadzą :D
Pozdrawiam :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez greg-si Nie Gru 13, 2009 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:50   

greg-si napisał/a:
Zamiana 5 i 6 wpływa na biegunowość tzn. na to czy lusterka chodzą odwrotnie czy dobrze. Mam tak zapisane na kartce. leszek95b, jestem przekonany że jak zamienisz ze sobą te dwa kabelki wszystko będzie lux.
Ale to musisz zmienić we wtyczce a nie przy lusterku. Jednak z tego co pamiętam to nie ma problemów ze zmianą pinów w kostce bo wszystkie są opisane i dobrze kolorowe kabelki.


czyli przy lusterku mam teraz wszystko dobrze?
ciężko mi się przekonać, że zmieniono polaryzację tych silniczków w lusterkach ze zmianą modelu 400 na 45.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:02   

leszek95b, na to wygląda że tak
mi się wydaje że to zależnie od modelu tzn. inaczej jednak było w angliku czyli mi_sza1, miał racje.
Dlaczego tak twierdzę? Otóż wystarczy spojrzeć w rave->diagram elektryczny i dla 1997.5 LHD i RHD zakładka lusterka
Tam jest ładnie wszystko opisane. Wtyczka jest inna bo kable niebieskie zawsze idą do kierowcy a żółte do pasażera. Jest to lustrzane odbicie z tego co widzę.
Przepnij 5 i 6 jak nie będzie hulało to znaczy że coś gdzieś źle odczytałem z moich mazgrołów.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:40   

no właśnie przestudiowałem schematy 400 i 45 RHD i LHD i widać wyrażnie, że lusterka są identyczne w każdej z tych wersji.
dodatkowo widać, że w wersji export zgadzają się kolory na całej długości aż do lusterka, a w angielskiej są przejściówki na kolory europejskie.

a tymi angolami...jakby nie mogli poprostu użyć tych samych kolorów w każdej z wersji i by było po problemie :)

no ale tak to bynajmniej serwisy mogą coś zarobić ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 2.0 sdi] zmiana lusterek manual na elektryczne
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Gru 14, 2009 13:54
mcjg
Brak nowych postów [R400] Podgrzewanie lusterek
michal__b1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 23, 2008 22:32
Lechos
Brak nowych postów [R400 1.6 '98r] Podgrzewanie lusterek
macikd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Sob Lis 07, 2009 17:01
sTERYD
Brak nowych postów [R400 1.4 98r.] Wymiana lusterek
harnas_007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Lip 19, 2010 09:43
szoso
Brak nowych postów [R400] Elektryczne lusterko nie działa..
baki-79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lut 14, 2009 23:00
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink