witam ponownie - otóż wszystko działa oprócz kontroli trakcji - tzn okazuje się że błąd ABS sie wykasował, prędkościomierz działa i wskaźnik kilometrów również ale świeci sie kontrola trkacji - czy może to mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia/ przechyłu podwozia który mam uszkodzony
niestety czujnik ma ułamane ramiona - chodzi o czujnik poziomowania - zostało to jakoś złożone do kupy ale brak oryginalnych części powoduje iż po kilkudziesięciu metrach jazdy znowu zapalaja sie kontrolki trakcji oraz abs - czy ktos wie czy to jest zamiennik jakiś z BMW jak ewentualnie szukac ?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:03
xytras napisał/a:
witam ponownie - otóż wszystko działa oprócz kontroli trakcji - tzn okazuje się że błąd ABS sie wykasował, prędkościomierz działa i wskaźnik kilometrów również ale świeci sie kontrola trkacji - czy może to mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia/ przechyłu podwozia który mam uszkodzony
usterka przechyłu nie ma nic wspólnego z trakcją , te czujniki są tylko i wyłącznie do lamp.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Podepnę się pod temat:
Nie dawno miałem wymieniano klocki z tyłu i niestety nie udało się uratować czujnika ABS z lewego tylnego koła. Przez jakiś czas jeżdżę bez tego jednego czujnika.
Sporadycznie zacina mi się prędkościomierz - szczególnie przy ruszaniu, świeci mi się kontrolka od TC, szwankuje wskaźnik poziomu paliwa, podczas przekręcenia kluczyka na pozycje I (wtedy kiedy wszystkie kontrolki się zapalają) mruga mi i cyka kontrolka od ABSu. Przycisk od TC nie działa, nie działa też tempomat. Ostatnio to nawet zdarza się że kontrolka ABSu zapala się podczas jazdy lub tak lekko jarzy ale bywa i tak że nie zapala się.
Powstaje pytanie teraz: Na pewno muszę kupić jeden czujnik na tył, ale czy kupować od razu też czujnik na przód (prawe przednie koło) i wymieniać obligatoryjnie?
Czujnik abs jest bardzo prosto wyciągnąć bynajmniej w moim rowerku tak było nic nie dało sprawdzenie wszystkich czujników nie działał licznik trakcja i świecił się ABS . Postanowiłem wymienić cala pompe ze sterownikiem abs ktory znajduje sie pod spodem lecz nigdzie nie moge takiej dostać tj pompy o tych samych numerach niestety inna nie podejdzie . Byc moze da cos wyjecie stykow od sterownika abs na pompie abs i przeczyszczenie styków
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 16:41 ]
xROnx jesli jestes pewien ze tylko czujnik z tylu jest uszkodzony sprawe zalatwi jego wymiana i po klopocie
xROnx jesli jestes pewien ze tylko czujnik z tylu jest uszkodzony sprawe zalatwi jego wymiana i po klopocie
Jedynie czego jestem pewien to tego że w prawym tylnik kole nie mam podpiętego czujnika bo nie "przeżył' wymiany klocków. Więc to na pewno. A reszty nie jestem w 100% pewien.
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana tego czujnika z tyłu a potem podpięcie się pod testbooka. Bo tak to mogę wymieniać nawet wszystkie czujniki a potem okaże się że coś innego i kasa nie potrzebnie wydana na te czujniki...
Poki pamiętam chciałem dodać- również problem który mnie nękał dotyczacy trakcji ku przestrodze innych .Po wjechaniu na pięknej polskiej drodze w dziurę zauważyłem ze wyskoczyła mi kontrolka wyłączonej trakcji mi się trakcja również było parę podejrzeń kiedy ja wyłączyłem samochód normalnie jechał lecz po włączeniu hamował przy prędkości 80 na godz , po sprawdzeniu wszystkich czujników okazało się ze felga jest lekko ugięta a roverek wyłapywał te lekkie drgania i zachowywał się tak jak w poślizgu
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 16:54 ]
xROnx napisał/a:
dawid7890 napisał/a:
xROnx jesli jestes pewien ze tylko czujnik z tylu jest uszkodzony sprawe zalatwi jego wymiana i po klopocie
Jedynie czego jestem pewien to tego że w prawym tylnik kole nie mam podpiętego czujnika bo nie "przeżył' wymiany klocków. Więc to na pewno. A reszty nie jestem w 100% pewien.
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana tego czujnika z tyłu a potem podpięcie się pod testbooka. Bo tak to mogę wymieniać nawet wszystkie czujniki a potem okaże się że coś innego i kasa nie potrzebnie wydana na te czujniki...
Moim zdaniem to zalatwi sprawe jesli sam jestes pewien a moze Twoj mechanik sam cos uszkodzil przez przypadek a teraz chce to jakos zaokraglic zeby wyszla nie jego wina )Zreszta kazdy czujnik spelnia jakas role nie bedzie go podpietego wszystkie przyrzady z nim powiązane bede po prostu głupieć . Odp sama sie nasuwa
No niby tak. jednak w moim przypadku było tak że gdy kupiłem R TC już się świeciło. Sprzedający mówił że trzeba wymienić klocki z tyłu bo już się kończą. 2 dni po zakupie klocki te wymieniłem bo faktycznie praktycznie już ich nie było... reszta historii jest już opisana przeze mnie
Polutowałem przetarte przewody z lewego i prawego przodu od czujników ABS przy moim R75. Miałem nadzieję, że ABS i tempomat zaczną działać, Niestety nie zaczęły. Zaznaczam, że prędkościomierz cały czas działa. Kontrolka ABS oraz dioda na przycisku od tempomatu nie świecą. Pewnie ktoś wyjął żaróweczkę lub odłączył diodę. Czy ktoś ma pomysł co dalej robić ? Nie mam w pobliżu dostępu do T4.
Z informacji jakie uzyskałem od PHJOWI nie należy lutować przetartych przewodów gdyż może to pogorszyć sprawę.
Najpierw bym poszukał przyczyny z ABSem.
Waldi146 napisał/a:
Kontrolka ABS oraz dioda na przycisku od tempomatu nie świecą
A ABS w ogóle działa? tj jak zahamujesz gwałtownie pulsuje pedał hamulca?
zobacz czy masz cały bezpiecznik od ABSu(pod schowkiem pasażara jest cała tablica)
jeśli będzie cały no to obstawiałbym padnietą pompe ABS. w 100% stwierdzi to jedynie T4
Waldi146 napisał/a:
Jeżeli nie można lutować przewodów to tylko wymiana czujników
jeżeli masz przerwane przewody to tak. jeżeli tylko izolacja jest przetarta należy ją zabezpieczyć i prawidłowo ułożyć we wszelkich "trzymakach"
Dzięki, jutro sprawdzę bezpiecznik, w zasadzie powinienem od tego zacząć. Sprawdzając miernikiem na wtyczce od strony czujnika to powinno być przejście elektryczne czy nie ?
problem z odkreceniem srubeczki chyba przykrecona byla na tasmie montazowej czym radzicie ja potraktowac? czy lepiej dac do mechanika? chyba duzo nie skasuje za wymiane czujnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum