Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Rezystor Airbag Pasażera.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Rezystor Airbag Pasażera.
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 10:55   [Freelander] Rezystor Airbag Pasażera.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Jak niektórzy zapewnie wiedzą nabyłem Freelandera po małej stłuczce, zupełnie nie wiedzieć czemu (bo tylko lampa zbita i zderzak) z wystrzelonymi poduszkami.
Niestety trafiło akurat w miejsce gdzie jest czujnik co widać na fotce.
Ale mniejsza o to.
Do sedna
Auto przełożone.
Kupione nowe napinacze pasów i zamontowane.
Kupiona i zamontowana poduszka kierowcy.
Kupiony nowy sterownik airbag – na 2 poduszki jeszcze nie zamontowany.
Ale no właśnie.
Cena europejskiej poduszki do modelu po lifcie sprawiła że musiałem usiąść.
W serwisie chcą 2900zł. :shock:
No więc kupiłem na razie zaślepkę.

No i mam taki pomysł by w miejsce poduszki pasażera wstawić rezystor.
Na forum Skody znalazłem że Octavia ma wartość 3,3 ohm
Pytanie jaka wartość jest w przypadku Freelandera.
Chodzi mi o to, aby komputer widział poduszkę.
Uprzedzam głupie pytania w jakim celu.
Ano w takim że przeważnie jeżdżę sam.
Chodzi mi o to by reszta systemu dzięki zastosowaniu tego rezystora była sprawna.
Czyli by w razie ew. buuum zadziałała poduszka kierowcy i napinacze.
Myślę że mogę tym rezystorem oszukać sterownik i będzie myślał że cały system jest sprawny.
Wykasowałem "Crash data" z poprzedniego starego sterownika.
Chwilę było ok, ale po odpięciu i podpięciu akumulatora znów się pali kontrolka.
Mam nowy sterownik na 2 poduszki.
Chcę go zamontować i wstawić rezystor.

Ew. pytanie z innej beczki.
Czy jak mam Freelandera po lifcie ze sterownikiem na 2 poduszki mogę go odpiąć i w to miejsce wstawić sterownik z modelu sprzed liftingu wyjętego z wersji na jedną poduszkę .
Mam możliwość zamiany sterownika na inny, ale wolał bym na 2 poduszki i dokupić poduszkę w przyszłości. Auto z racji przebiegu będzie na 2-3 lata do trzymania.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 04, 2010 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 11:53   

Najbardziej uniwersalną wartością opornika dla poduszek jest 3.0 ohm. Starego skasowanego sterownika nie należy zakładać. Ogólnie takie działania jak blokada poduszki powietrznej są niebezpieczne i na własną odpowiedzialność.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 15:24   

Mówisz że takie działania są niebezpieczne ??
Jak mam to rozumieć.
Że w razie dzwona może nie odpalić poduszki kierowcy i napinaczy :?: :???:
Czyli co.
Lepiej dokupić teraz sterownik na jedną poduszkę. :???:
A czy wtyczki są takie same, czy poza przełożeniem sterownika będę musiał coś zrobić.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 21:42   

Chodzi tylko o to, że jak napisałeś będziesz jeżdził sam - ale (no tak zawsze musi być jakieś ale :mrgreen: ) gdyby się (co nie daj Panie) zdarzyło, że jednak będzie pasażer i dzwon to oczywiście istniejące napinacze i poduszka (poduszki) zadziałają ale pasażer nie do końca będzie chroniony. Zadziała napinacz jego pasa i przyciągnie do fotela ale górna część tułowia z głową będzie narażona na dodatkowe obciążenia właśnie z powodu zadziałania napinacza pasów. Pod wzgl elektryczno- mechanicznym układ będzie działać poprawnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 20:45   

moim zdaniem najlepiej zmierzyć rezystancję poduszki (np z drugiego auta) i dokupić odpowiedni rezystor, a najlepiej potencjometr bo w razie gdyby komp się czepiał i wywalał błędy zawsze możesz zmienić rezystancję.

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 20:45 ]
pytanie z innej beczki ile dawałeś za reflektor i zderzak?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:31   

Nie wolno mierzyć rezystancji poduszek :!: :!: . Grozi to jej detonacją i całkiem poważnym uszkodzeniem ciała (biorąc pod uwagę pozycje w jakiej będzie znajdował się mierzący)

Kolego, takie oszczędności się mszczą. Nie tylko ryzykujesz własnym zdrowiem, ale i zdrowiem ewentualnego pasażera. Jeżeli nie stać cię na nową poduszkę , to chyba lepiej kupić np z anglika - bez problemu można stwierdzić w jakim jest stanie. Usilne kombinacje z przerabianiem instalacji i oszukiwaniem komputera mogą nie wyjść na zdrowie
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:52   

chodziło mi o mierzenie rezystancji odpiętego airbaga, a nie podpiętego.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:54   

nawet odpięty może wywalić pod wpływem multimetru ładunku się nie mierzy
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:55   

Tak samo jesteś w stanie samym napięciem omomierza zdetonować poduszkę, a ta leżąc do góry nogami na biurku zachowa się nie gorzej niż pocisk :nook:

EDIT:
Kolega mnie wyprzedził :mrgreen:

Ku przestrodze :
LINK

Samo zachowanie ludzi to głupota, ale pokazuje co poducha potrafi zrobić -w pierwszej scenie widać jak fruwa a w następnej że jest w stanie podrzucić człowieka w górę... Co się stanie w zamkniętm pomieszczeniu gdy będzie leżała na blacie... :neutral:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 23:07   

Więcej pytań nie posiadam.
Zamówiłem już poduszkę i wymianę w warsztacie fachowo się tym zajmującym.
:shock:
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 08:56   

widziałem te filmiki z detonacji poduszek, dokładnie na nich widać że gościu podłącza je do prostownika a wybuchają dopiero gdy zwiększa napięcie. Nie sądzę żeby wystrzeliła przy tak małym napięciu. Tym bardziej że do poduszki cały czas jest podpięte napięcie a komputer musi w jakiś sposób rozpoznawać czy ona tam jest czy jej nie ma, bez podania napięcia (choć by po to aby zmierzyć opór) komputer nie będzie w stanie stwierdzić czy poduszka jest zamontowana. Więc nie przesadzajcie że przy napięciu rzędu kilku mv z omomierza od razu wysadzi poduszki, w takim wypadku w momencie nagłego spadku napięcia, w aucie, i jego powrotu do wymaganej wartości wszystkie poduszki strzelały by na prawo i lewo. Poduszka strzeli tylko i wyłącznie jeśli dostanie impuls o odpowiedniej wartości. Oczywiście mogę się mylić ale takie mam odczucie w oparciu o elementarne zasady elektroniki wyniesione ze szkoły. Nie mniej jednak było to kilka lat temu i mogę się mylić.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 11:09   

mulitmetr zasila bateria min 9v , w sensorze masz kilkanascie kondensatorów , aby przy nagłym wzroście napięcia nie wywołać detonacji , na poduszkę w czasie wybuch jest podany impuls 12v to wystarczy aby zdetonować poduszkę , multimetr nie ma kondensatorów itp, żeby chomikować ten prąd , czyli nie daj boże będzie to jakiś szmelc to poda prąd i bum .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 15:55   

dla tego też gość w filmiku podaje napięcie z prostownika :P z tym napięciem 9v w miernikach to nie do końca tak jest, są nawet na 1,5-3v taki by poduszki raczej nie wysadził, co do kondensatorów to masz rację miernik ich nie posiada. Ale zawsze można dla bezpieczeństwa podać prąd przez kondensator. Oczywiście robił bym to wyłącznie w celach naukowych, a do auta faktycznie lepiej jednak wsadzić poduszkę.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Nie działające gniazdko dla pasażera
Ciorny Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Sty 24, 2019 18:17
Ciorny
Brak nowych postów [Freelander 1.8 98']Mokro pod nogami pasażera
marines081 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Lut 27, 2012 16:51
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink