Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si LPG 96r] Wycieraczki czasowki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:40
[R416Si LPG 96r] Wycieraczki czasowki
Autor Wiadomość
Elmap 



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: TBG



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 19:49   [R416Si LPG 96r] Wycieraczki czasowki

Witam. Mam problem z wycieraczkami. Chodzi mi o to ze czasowki po przelaczeniu nie chca chodzic. Gdy wlacze na 2 stopien wszystko dziala jak nalezy. Gdzie moze byc problem? czy moze bezpiecznik by sie wypalił? prosze o pomoc pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 19:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 20:44   

Na początek poszukaj na forum tematu dotyczącego testu MFU. Sprawdzisz czy to ustrojstwo jest ok (ono steruje czasówką wycieraczek). Jeśli tak to na 99% problem tkwi w silniczku wycieraczek - dokładnie to problemem są w tym wszystkim szczotkotrzymacze, które korodują i odpadają od płytki a co za tym idzie szczotka nie łączy i może nie być poszczególnych biegów. Nie napisałeś jeszcze czy 1 stopień działa - jeśli nie to na 100% silniczek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 22:00   

darek_wp napisał/a:
szczotkotrzymacze, które korodują i odpadają od płytki a co za tym idzie szczotka nie łączy i może nie być poszczególnych biegów.


Hmm szczotkotrzymacz to jest w silniczku elektrycznym, tu problemem mogą być wytarte tzw. miedziane blaszki parkowania wycieraczek, które nie są w silniczku tylko na mechanizmie przekładni ślimakowej. Chyba że, w R400 jest jakieś inne ustrojstwo :>
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 09:00   

Blaszki parkowania są od "parkowania" :) czyli ustawiania wycieraczek w końcowych pozycjach, od nich zależy w którym miejscu się zatrzymują. Popieram zdanie że to szczotko trzymacz, bo jak najbardziej wycieraczki są napędzane silnikiem elektrycznym. W tym silniczku są trzy szczotki, a co za tym idzie trzy szczotko trzymacze. U mnie wyglądało to tak, że nie działały wycieraczki po przełączeniu dźwigni w dół, oraz nie było najszybszego biegu. Po rozebraniu silniczka jeden szczotko trzymacz odpadł sam, drugi urwałem przy oględzinach. Naprawa jest dość ciężka, odłamują się małe, zagięte pazurki, płytka tekstolitowa jest przynitowana i trzeba by więcej czasu poświęcić na jej wyjęcie, a później zamocowanie. Próby lutowania szczotko trzymaczy w moim przypadku się nie powiodły i trzeba bardzo uważać bo łatwo je odkształcić, a to automatycznie spowoduje zacinanie szczotek. U mnie ze względu na to ze miałem ograniczony dostęp do narzędzi i mało czasu, skończyło się na mocnym zmatowieniu płytki tekstolitowej i przyklejeniu szczotko trzymaczy na poxipolu. Działa to już u mnie 3 tygodnie, aczkolwiek nie sądzę, że będzie to rozwiązanie trwałe, dlatego kupiłem już silniczek na wymianę.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:20   

Mnie udało się dolutować do szczotkotrzymaczy kawałki przewodu 0.5mm i po przepuszczeniu przez oryginalne otwory w podstawce trzymają. Ale fakt - łatwo nie było - grzebania na 2-3 h.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
latinoo22 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 71
Skąd: Henryków

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:37   

Aby nie zaczynac nie potrzebnie mowy post prosze o odp. Gdzie w r 200 2.0 sdi znajduje sie silniczek wycieraczek przednich i czy ciezko do wyciagnac?????
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 10:50   

tam, gdzie chyba w każdym samochodzie, czyli w podszybiu ;)
czy ciężko wyciągnąć... w sumie nie ciężko, tylko troszkę dłubania przy tym...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 11:17   

latinoo22 wystarczy zdemontować ramiona wycieraczek, zdjąć osłonę podszybia i jest dostęp do całego mechanizmu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 11:45   

w 200, silniczek jest w komorze silnika przy lewym mocowaniu amortyzatora. W podszybiu jest tylko mechanizm idący do wyceraczek.
 
 
latinoo22 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 71
Skąd: Henryków

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:09   

Widze dwie loklizacje silniczka. A podszybiu i koło amortyzatora??? Która wersja jest prawdziwa bo jutro bede rozbierał to? A i lewa strona czyli od strony kierowcy czy pasażera???? A i jeszcze jedno pytanie. U mnie problem tkwi w tym ze działa kazdy bieg wycieraczek tylko na 1 biegu podczas działania wycieraczki potrafia dosłownie zatrzymac sie w połowie na kilka sekund po czym wracaja na swoja pozycje.Reszta biegów działa ok.Ponoc to jakies blaszki???? Jak je znalesc i gdszie i jak naprawic????? Wystarczy czyms posmarowac lub przetrzec????? Prosze o odp
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:07   

latinoo22 napisał/a:
U mnie problem tkwi w tym ze działa kazdy bieg wycieraczek tylko na 1 biegu podczas działania wycieraczki potrafia dosłownie zatrzymac sie w połowie na kilka sekund po czym wracaja na swoja pozycje.Reszta biegów działa ok.Ponoc to jakies blaszki???? Jak je znalesc i gdszie i jak naprawic????? Wystarczy czyms posmarowac lub przetrzec????? Prosze o odp

Mam ten sam problem i tez w roverku 200
Pytanie do kolegi capri1
Czy operacja naprawy silniczka zdała egzamin? mozna tak dłozej pojezdzic? czy lepiej zainwestowac w silniczek??
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:12   

w 200 okraglaku czyli RF, silniczek jest przy kielichu od strony kierowcy. WIdać go po otworzeniu maski.
 
 
latinoo22 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 71
Skąd: Henryków

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 23:53   

a jak z tym zacinaniem???? Wina jakis blaszek???? One sa w silniku czy w mechaniznie????

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 23:53 ]
?? ?
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 00:43   

Blaszki są w mechaniźmie czyli nad silnikiem, tam powinna być cała zebatka i blaszki ale jak to dokładnie wygląda w roverkowym silniczku to nie wiem.
\zrób zdjęcie jak rozrkęcisz to będzie dla przyszłych pokoleń na forum.
Samego silnika nie musisz rozkręcać i ne radzę bo szczotki mogą powypadać.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 07:58   

Robilismy cos takiego w Nissanie kolegi, to czesty problem w Primerach. Wszystko jest w tym swietnym opisie ze strony klubowej Nissana. Silniki sa w zasadzie wszystkie takie same. Pozdr.
http://nissanklub.pl/atta...wycieraczek.pdf
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 18:20   

latinoo22 na początku napisałeś że wycieraczki nie działąją na pozycji czasówek a na 2 stopniu działają prawidłowo. To na pewno nie jest wina mechanizmu parkowania tylko silniczka. Nie ma więc co szukać przyczyny w dlaszkach mechanizmu parkowania ale trzeba rozebrać silniczek i sprawdzić stan szczotkotrzymaczy i szczotek. Z doświadczenia wiem że najczęściej powodem są uszkodzone szczotkotrzymacze. Da się to naprawić ale trochę czasu to zajmuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
davidoff 




Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Toruń

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 18:41   

u mnie występuje trochę inny problem wycieraczki zatrzymują się w połowie i dalej nie chcą działać występuje tak na każdym stopniu gdy się już zatrzymają próbują się ruszyć tzn przesuwają się o 1cm do tylu i przodu tak samo jest gdy włączę zapłon próbują się ruszyć ;/ gdzie szukać usterki ?
 
 
latinoo22 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 71
Skąd: Henryków

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:04   

Moze zle sie określiłem na poczatku. Sprostowanie.

Na pierwszym biegu wycieraczki chodza do połowy i staja na kilka sekund po czym po chwili wracaja opornie na swoja pozycje. I tak wkoło.Na 2 i 3 biegu wszystko jest ok. mysle ze to jakis mechanizm odpowiedzialny za zatrzymywanie jest uszkodzony a nie silnik tylko te czasówki. Gdzie one sa i jak to naprawic
 
 
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 14:31   

W tym temacie poruszane są dwie zupełnie różne sprawy. Pierwsza to nie działanie wycieraczek na niektórych biegach (prędkościach) i druga to działanie wycieraczek ale zatrzymywanie się ich w różnych położeniach. Jeżeli chodzi o nie działanie to przyczyną mogą być obluzowane lub urwane szczotko trzymacze (znajdują się w silniku wycieraczek), jeżeli chodzi o zatrzymywanie w różnym położeniu to przyczyną może być tzw. mechanizm "parkowania " wycieraczek ( znajduje się w obudowie przekładni, bezpośrednio przymocowanej do silniczka). Przekładni nie rozbierałem i nie naprawiałem więc się nie wypowiadam aczkolwiek są na forum osoby które to naprawiły i działa. Jeżeli chodzi o szczotko trzymacze to da je się naprawić ale jest to "zegarmistrzowska robota", natomiast rozwiązanie które ja zastosowałem czyli poxipol na dzień dzisiejszy działa (około miesiąca) ale ja tak to zrobiłem z braku czasu i narzędzi i nie traktuje tego jako rozwiązanie trwałe, kupiłem silniczek tyle że jeszcze go nie zmieniłem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23
Brak nowych postów [R45] Wycieraczki
pakison Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 25, 2008 22:28
wesoly226
Brak nowych postów [R45] Wycieraczki
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pon Lut 09, 2009 20:17
joemax77
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45 1.8 '01] Wycieraczki...
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 28, 2010 21:18
kasjopea
Brak nowych postów [R45] Samowłączające się wycieraczki
jr_ches Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 10, 2018 08:48
jr_ches



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink