Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z pompka paliwa cd....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z pompka paliwa cd....
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:29   

Czyli Rowan wskazujesz na tą w baku?:D już zamówiona;) teraz tylko pytania czy potrzeba bedzie wymienic ta przy akumulatorze czy zacznie normalnie działać po wymianie tej w baku;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:43   

patrysgn, trudno powiedzieć. Moja przy aku po wymianie tej w baku na zamiennik po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon chodzi tak jak wcześniej, ale dużo dłużej. Wcześniej kilka sek i się wyłączała.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:48   

Rowan napisał/a:
SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.
myślałem,że wymienił pompę wysokiego , tylko jak padła by w baku to czujnik od niskiego na filtrze powinien wyrzucić błąd .,.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:03   

Rowan napisał/a:
SeniorA, tak, ale jeśli rzeczywiście padła w baku pompa, to opiłki poleciały na zawór i teraz nie utrzymuje ciśnienia. Typowy przypadek. Spotkałem się z tym już duuużo razy. A to, że Ci gaśnie, to tylko to potwierdza.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 16:25 ]
SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.


Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.
Błąd mówi "wstępnego". Wstępnego ciśnienia jest chyba pompka przy akumulatorze.
Podnosi i podaje ciśnienie na pompę CR która daje główne ostateczne ciśnienie na listwę, a dalej na wtryski.Tak? Czy się mylę?
Może się okazać że obie pompki są już kiepskie i dopiero po wymianie obu (przy akumulatorze i w baku) będzie dobrze.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:32   

apples, ja zrozumiałem , że chodzi o ciśnienie wstępne ( 200 bar ) na listwie potrzebne do uruchomienia silnika . Najlepiej było by znać kod błędu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Lut 01, 2010 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:43   

SeniorA to źle zrozumiałeś.
Tak jak napisałem. Ciśnienie wstępne jest przed pompą CR. I teraz możne być tak że już obie pompki padły, albo tylko ta w baku. Jeżeli była walnięta ta w baku to pompka przy aku teraz tez mogła paść. Na pewno nic bym nie grzebał za i w pompie CR.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:48   

Jeśli nie utrzymuje ciśnienia pompa pod maską przy pełnym zbiorniku paliwa to jest do wymiany. Jak by była ok to powinna sama dać radę nawet przy padniętej pompie w zbiorniku. U mnie jak padła pompa paliwa w zbiorniku to nie zauważyłem tego, aż do momentu jak miałem mało paliwa w zbiorniku i zgasł silnik.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:50   

Pompę w zbiorniku ma tez walnięta bo napisał o bulgotaniu. Chyba że jest jakaś nieszczelność.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 18:08   

Może za długo jeździł z walniętą pompką w baku i kończy się pod maską.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 18:27   

apples, wcale nie. SeniorA, bardzo dobrze zrozumiał. Pokazał siębłąd wysokiego ciśnienia na akumulatorze paliwa. Bo na listwie jest czujnik wysokiego, który jesli wyłapie niższe ciśnienie, to odcina zapłon.
apples napisał/a:
Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.

Dlatego mówiłem, żeby montować oryginalne filtry. Na nich się to nie zdarza, a na filtronie opiłki przelatują. Kilka przypadków znam takich. :/

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:27 ]
Kurcze. Aczkolwiek.... patrysgn, błędy były sprawdzane na odpalonym silniku, czy na zgaszonym? Jesli na zgaszonym to mógł rzeczywiście pokazać, że pompa nie robi cisnienia. Ale to nie wyklucza tego, że wysokiego też nie utrzymuje, bo wtedy by nie było problemów z gaśnięciem podczas jazdy, a to co opisał patrysgn, jest typowe dla śmieci w zaworze CR. :grin:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 18:30   

Rowan wstępnego, nie wysokiego. Tylko jak nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia do pompy CR to regulator ciśnienia paliwa na listwie wykryje błąd i tez go zgasi. Pompa CR też nie podniesie i nie wyreguluje sama ciśnienia.
Po drugie czujnik ciśnienia paliwa na filtrze też jak wykryje za niskie ciśnienie na pompie przy aku to go nie odpalisz.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:30 ]
Obstawiam że obie pompy leżą, a pompa CR i zawór są OK.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 20:32   

apples, zawór bankowo do czyszczenia. Tutaj nie mam żadnych, ale to żadnych wątpliwości. Tylko zastanawia mnie ten błąd ciśnienia wstępnego. Jeśli on występuje, to powinien wogóle nie odpalić.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 20:54   

Rowan wiem ze to Twój konik :wink:
Też bym wyczyścił, nawet dla zasady.
Odpali. Odłącz przewód z obudowy i sprawdź. Tyle ze przejdzie od razu w tryb awaryjny.

Napiszę jeszcze raz:
1. Bulgotanie w baku - pompa w zbiorniku lub nieszczelny układ paliwowy
2. Tryb awaryjny, chwilowe ograniczenia mocy, dławienie się - filtr paliwa lub pompka przy akumulatorze.

dukat11 tez sugerował to od początku. :wink:

patrysgn jeżeli wymienisz pompkę w baku to wypłukaj pompkę przy akumulatorze i dobrze by było wymienić filtr paliwa.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 21:09   

Rowan napisał/a:
Tylko zastanawia mnie ten błąd ciśnienia wstępnego. Jeśli on występuje, to powinien wogóle nie odpalić.
będzie pracował tylko na ograniczonych obrotach ,żeby nie zniszczyć pompy wysokiego ciśnienia
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:07   

SeniorA, nie zawsze. Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze. Też się z takim przypadkiem spotkałem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:49   

Rowan napisał/a:
Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze.
tak , zgoda.Zależy jakie jest to niewłaściwe ciśnienie. Na pewno tak będzie jak jak ECM dostanie sygnał ,że ciśnienie jest poniżej 1.7 bara. Ale jak jest już wyższe, do 2.5 , to ECM uruchomi silnik z ograniczeniami. To tylko teoria , a praktyka może być inna.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 16:50   

Pompa w baku została wymieniona na nową(oczywiście zamiennik) i niestety dalej jest to samo....samochód nie chce jechać tak jak trzeba...co teraz sugerujecie? Wymiana pompy przy akumulatorze? Czy może coś innego?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:00   

Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa.

Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:48   

apples napisał/a:
Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa. Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?

Poprawy żadnej nie ma;/ mam wrażenie, że jest nawet troche gorzej niż na tamtej pompie;/ nie sprawdzali jak podaje pompa koło akumulatora....ale dalej hałasuje tak jak hałasowała....prawdę mówiąc nie słuchałem czy bulgota czy nie bo załamałem się robiąc tą pompę w baku i okazało się, że to nie to:(
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 18:23   

Nie chcę Cie załamywać, ale trzeba było kupić tą koło akumulatora. Sam mówiłeś że buczy. Jak ta obok akumulatora jest dobra to powinna pociągnąć nawet bez tej w baku. Tak pisaliśmy tez wcześniej.
Wyciągnij wąż i zobacz jak podaje paliwo. Powinna walić na wszystkie strony tak że maska powinna być w ropie, ewentualnie niech w warsztacie gdzieś sprawdzą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompka paliwa
Gość Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Mar 07, 2015 11:40
czarek532
Brak nowych postów [R75] Pompka paliwa
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Paź 30, 2017 13:28
karol77787
Brak nowych postów [R75] Pompka paliwa
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Gru 01, 2008 19:35
henryk
Brak nowych postów [R75] Pompka paliwa
Pluszowy_Misiek Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Maj 18, 2016 20:15
karol77787
Brak nowych postów [R75] Uniwersalna pompka paliwa
phuss Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Cze 27, 2014 16:33
phuss



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink