Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?
Autor Wiadomość
fireman51 



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 17:00   [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?

Proszę o napisanie mi kilka informacji na temat silnika iDT podobno to silnik hondy, czy to prawda? Jak wygląda w nim podawanie paliwa czy są to pompowtryskiwacze czy system Comon Reill i tym podobnie... Proszę o pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 17:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 17:10   

Silnik Rovera, a nie Hondy, ale to nie znaczy że zły. Honda z niego korzystała.
Ośmiozaworowy silnik doładowany z intercoolerem. 101 lub 113 KM w zależności od wersji.
Jest to pompo-wtrysk. Raczej silnik bezawaryjny.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:19   

to nie jest pompowtrysk ... silnik ma pompę wtryskową rozdzielaczową sterowaną elektronicznie Bosch VP-30 i zwykłe wtryskiwacze dieslowskie. Silnik z gatunku "nie do zajechania" .... nie ma kultury pracy silników z common railem, ale tragedii nie ma i w porównaniu do wcześniejszej wersji przyjemniej pracuje ... dość długo się rozgrzewa, ale dość oszczędnie obchodzi się z paliwem a i co ważne na gorszym paliwie też pojedzie w przeciwieństwie do wielu nowocześniejszych silników ..... w samej pompie czasem siada sterownik, ale temat jest już znany i naprawa zamyka się w ok. 500 PLN a no i trzeba uważać, żeby nie wyjeżdzać paliwa do końca - pompę trudno się odpowietrza. Pozatym wad brak .... godny polecenia moim zdaniem :ok: A no i nie ma dwumasy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:44   

Witam,

Mam ten silnik w Hondzie Civic Aerodeck. Rzeczywiście silnik jest mało awaryjny, pali mało paliwa ok. 5l w trasie, długo się rozgrzewa po około 7 kilometrach jazdy (więc na krótkie trasy to średnio się nadaje). Łatwość dostepności części zamiennych nowych jak i używanych np. rozrząd kpl. kosztuje około 450 zł. Silnik troche "mułowaty" nie poszalejesz na nim. V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:47   

Bartosz18041982 napisał/a:
V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
Trochę mało Ci wyciąga. Ja wykulałem 185 licznikowe, a są wpisy o osiąganiu większych prędkości. Czy pracuje cicho to raczej bym się nie zgodził, zwlaszcza jak się porówna z dieslami z Common rail. Co do reszty to się w pełni zgadzam.
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:50   

Witam,

Wiem 160km/h to trochę mało. Może coś z silnikiem jest nie tak. Leje dobre paliwo, wymieniam filtry, olej itp., lecz 160 na 105KM to troche mało. Polecasz jakość to sprawdzić.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:54   

nie jestem pewny czy to może mieć wpływ ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić odpinając przepływomierz i wtedy przetestować. Na odpiętej silnik dostaje bogatą mieszankę co wiąże się z minimalnie większym spalaniem. Jak jest uszkodzona przepływka to mieszanka nie jest odpowiednia.

edit: podobny temat, minimalnie inny silnik
http://forum.roverki.eu/v...t=45423&start=0
Ostatnio zmieniony przez azer Wto Lut 02, 2010 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:56   

Jeśli masz wersję 105 KM to jest to wcześniejsza wersja czyli odpowiednik roverkowego Di/SDi .... iDT miały 101 lub 113 KM .... Bartosz18041982, z którego rocznika jest Twoja Honda ??
Powinien spokojnie się dokulać do 180 - 190 km/h ... posprawdzaj czy masz szczelny dolot i weże od intercoolera a i możesz odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy auto będzie lepiej jechało :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:57   

Honda jest z 1999r.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:00   

to prawdopodobnie masz wersję SDi .... a masz może fotę silnika gdzieś ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:03   

http://www.allegro.pl/ite..._disel_98r.html

Taki jak na podanym link
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:05   

A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tronsek Wto Lut 02, 2010 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
keponzo
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:05   

Bartosz18041982 napisał/a:
http://www.allegro.pl/item879879152_rover_420_600_honda_2_0_td_silnik_disel_98r.html

Taki jak na podanym link


czyli to samo co sdi - 105kM
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:07   

Nie to samo.
To jest silnik bez intercoolera. Ma 86KM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:08   

Na pewno to jest iTD mam książke serwisową, instrukcje obsługi itp. Tam były wkładane chyba tylko ITD w Ciciv i Accord
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:10   

W takim razie, zły link podałeś.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:12   

keponzo napisał/a:
czyli to samo co sdi - 105kM

Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.

tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?

iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
keponzo
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:12   

Brt napisał/a:
keponzo napisał/a:
czyli to samo co sdi - 105kM

Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.

tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?

iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.



faktycznie :P ślepy jestem
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:18   

Jutro zrobię dokłądna fotkę i podeślę. Sprawdzałem po numerze VIN, ze to jest ITD 105KM. Musze przyznać że zaskakujecie mnie znajomoscią wiedzy na temat tej marki :ok:

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 19:18 ]
Teraz dokładnie zobaczyłem na to zdjęcie i nie ma intercoolera, a mój ma :razz:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:19   

Bartosz18041982
Jeżeli masz silnik ITD to moc 101 KM lub 113KM.
105KM mają silniki SDI
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 strettwise 2.0 iTD 2004] jak wymienić antenę radiową?
fireman51 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 28, 2009 00:34
Krzysi3k
Brak nowych postów [R25 Strettwise 2004 2.0iDT] bezpiecznik gniazda zapalniczki
fireman51 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Wrz 05, 2010 17:20
fireman51
Brak nowych postów [R25 Strettwise 2.0iDT 2004] jak spr. napinacz paska rorządu
fireman51 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 02, 2010 20:27
kasjopea
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 TD 2004] Przekładnia kierownicza
Czy będzie pasować?
code_red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sie 16, 2007 13:06
PTE
Brak nowych postów [R 25 / MG ZR 1.4i 2004] Filtr kabinowy
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sty 14, 2008 02:07
Spiro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink