Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:49 [R75] ABS włancza sie przy małej prędkości (40km/h)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
koledzy tak jak w temacie, ABS nie zawsze ale załancza sie przy ok 40km/h np hamuje z większej prędkości i przy 40km/h zaczyna terkotać pod pedałem,kontrolka sie nie świeci,czujniki pokazują prawidłową prędkość, pamiętam że kiedyś był taki temat ale niemoge go znaleźć
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a jak wygląda praca wskazówki od prędkości? gdy jedziesz ze stałą prędkością pokazuje ona prędkość w jednym miejscu czy tak delikatnie faluje? Odchyla się nawet tak na grubość wskazówki...?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 15:18
myśle że jakby to były pierścienie to by nie pokazywały czujniki tej samej prędkości na każdym kole,błędów w ABS też niema...a prędkościomierz działa ok tak jak zawsze
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
myśle że jakby to były pierścienie to by nie pokazywały czujniki tej samej prędkości na każdym kole
U mnie tak było. Po podpięciu pod T4 prędkość była dobrze zczytywana ale ABS wariował nawet przy hamowaniu z prędkości 30km włączał się ABS. Zauważyłem że wskazówka od prędkościomierza delikatnie faluje(tak ok 1-2mm). Wymieniłem łożysko i wszystko wróciło do normy.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 16:45
ale u ciebie tak samo wariowało jak u mnie?u mnie załancza sie tylko ok 40km/h np jak wtedy puszcze hamulec i znów nacisne jest ok, a łożysko w którym kole wymieniłeś??można je wzrokowo ocenić czy jest popsute??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
zrób sobie taki test(bo ja to też zauważyłem u siebie jak mi ten ABS wariował) gdy będziesz sobie hamował spokojnie np dojeżdżając do świateł wciśnij pedał hamulca ale nie mocno tylko tak żeby auto zaczęło hamować - żebyś wyczuwał że hamulce stawiają już opór. I wtedy zobacz czy czasem pedał hamulca nie wariuje Ci z taką częstotliwością jak po pełnym obrocie koła. Czyli stosunkowo do zmniejszanej prędkości(przez Twoje lekkie hamowanie)pedał nie pulsuje rzadziej.
Tylko nie zapomnij wyhamować przed czerwonym światłem
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:26
tak,z rozmiarami już to przerabiałem sęk w tym że nie dzieje sie to za każdym razem tylko jak mu sie coś pokiełbasi...nic ostatnio nie robiłem przy hamulcach,praktycznie to jak mam to auto to jeszcze wogóle przy hamulcach nic nie robiłem,może przydałoby sie wymienić płyn...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 35 Skąd: rzeszow
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:32
Witam a ja z innej beczki, czy moze ktos czyscił pierscien magnytyczny przez otwór czujnika ABs, mechanik mi powiedział ze moze byc zabrudzony smarem bo wymieniłem czujnik i dalej abs swieci,wspomniał tez o odległosci czujnika umnie stary był na koncu przytarty tak jakby obcierał o pierscien, co wy nato,pozdrawiam
Komputer pokazał uszkodzony czujnik predkosci obrotowej wiec wymieniłem,kable niby ok, o prze otwór nie zaglądałem.
Ostatnio zmieniony przez dziki1971 Nie Lut 26, 2012 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Mar 12, 2012 19:06
może to nie wina czujnika tylko kabla gdzieś??a przez otwór nie widać czasem pierścienia czy jest zasyfiony??
[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 19:06 ]
xROnX a jak zlokalizowałeś to pęknięcie??da sie coś podejrzeć bez większego rozbierania??bo miałem spokój jakiś czas i znów mi zaczyna wariować troche
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Mar 13, 2012 09:15
ale jak np bedzie przewód uszkodzony to bedzie sie kontrolka oświecać a mi nic nie swieci...jakoś tak mam przeczucie że to jeden z pierścieni albo zasyfiony albo uszkodzony tylko niewiem jak je sprawdzić bo nie uśmiecha mi sie rozbieranie wszystkiego do każdego pierścienia...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
a mi się też tak robi , na suchym asfalcie lekko przyhamuje i załącza się abs, pozatym od paru dni nie za kazdym razem ale często zapalają się kontroli od ABS, Kontroli trakcji i kontrolka (!) ręcznego , to też może być wina któregoś z pierścieni czy raczej czujnik ABS ? Zaczęło mi tak wariować odkąd założyłem felgi 18' od MG...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U mnie tez taka choinka się zapalała jak miałem uszkodzony kabel od czujnika prawego przedniego koła, był tylko przetarty a nie przerwany i pewnie dzięki temu prędkościomierz i wskaźnik paliwa nie wariowały. Zaizolowałem i spokój mam. GaDo, może gdzieś obciera ci kabel o felgę jak u mnie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Są niestety specjaliści co nie umieją wyciągać poprawnie zepsutego czujnika od ABS i podczas jego wyjmowania "kaleczą" pierścień ABS, ja właśnie u siebie miałem taki zwód, koleś chciał wyciągnąć czujnik, nie wiedział za bardzo jak się do tego zabrać i to zostawił. Przy okazji byłem u Mariusza w Babicach i wymienił mi ten czujnik ale powiedzial że cos było grzebane wcześniej i nie daje sobie łapy uciąć czy będzie po wymianie działać - jak powiedział tak było, kontrolka ABS zgasła, ale system terkocze przy małych prędkościach, łożysko z pierścieniem niestety do wymiany spuścizna po nie znających się "mechanikach".
Co do przecierania się kabla... w zwrotnicach jest taki uchwyt na kabel od czujnika, i niestety ten kabel się wypina z tego uchwytu często, potem ociera o felgę, słychać to niekiedy w momencie jak się skręca podczas jazdy na maxa... takie jakby ocieranie, trzeszczenie, słychać przy małych prędkościach. Trzeba ten kabel wsadzić w uchwyt na zwrotnicy i ja np:. zapiąłem go dodatkowo takimi paskami samozaciskowymi, mam teraz spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum