Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Błędy silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Błędy silnika
Autor Wiadomość
cygan8686 




Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Dolnyśląsk



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:50   [R620] Błędy silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich. Mam taki problem gdyz w sobote umylem dokladnie cale auto a w szczegolnosci silnik. Auto normalnie odpalilo i przejechalem nim 30 km do tescia schowalem go do garazu(wszystko bylo ok). Gdy rano probowalem go odpalic zaswiecila sei kontrolka od silnika. Myslalem ze to przejdzie ale niestety zrobilem juz ok 150 km kontrolka dalej sei swieci
szczytalem bledy i wyszły mi takie:
17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania
27 Przepływomierz powietrza (MAF) – niskie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Sprawdziłem chyba wszystkie przewody, bezpieczniki. Sprawdziłem wejscie od przepływomierza i tam nie ma napiecia czy tak powinno byc?
bardzo bardzo prosze o pomoc
z gory serdecznie dziekuje i pozdrawaim wszystkich roverkowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 23:57   

auto do żyda ze silnik myjesz ?
poczekaj jak wyschnie i potem sprawdz raz jeszcze błedy
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
cygan8686 




Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Dolnyśląsk



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:05   

Wiec tak pojezdzilem troche i probowałem kasowac błedy tak jak jest w opisie(ok 50 razy wlaczalem i wylaczalem zaplon). odpalilem go dalej nie ma mocy i nie chce sie zbierac jak sparwdzielm jaki sa błedy tozostaly tylko 2:
28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
i co teraz zrobic nie mam pojecia a juz tak nerwowy sie zrobilem ze normlanie nie moge bo wszystko dzieki temu forum robilem sam a teraz jestem bezradny
pozdrawiam i dziekuje
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:09   

cygan8686, wydaję mi się, że przez to mycie silnika zrobiło się gdzieś zwarcie i padły po kolei czujniki :sad:
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:13   

Przez to mycie pewnie kostki zostały zawilgocone. Najbardziej prawdopodobne, że te przy pompie wtryskowej (to wynikałoby z błędów). Musisz je rozłączyć, wysuszyć i wyczyścić oraz zabezpieczyć jakimś sprayem do styków. Niestety, przy myciu silnika trzeba szczególnie uważać na elektrykę.
 
 
cygan8686 




Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Dolnyśląsk



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:44   

tak jak pisalem chyba wszystkie kostki juz przeczyscilem. zapomniale jeszcze dodac ze przy dodawaniu gazu gumowy wąz od interkulera sie powieksz troche mysalelm ze zapchany ale sprawdzaelm i jest czysty. najbardzie doluje mnie ten spadek mocy:( jak dokladnie mozna sprawdzic albo naprawic ten bład 81 ?
wydaje mi sie ze to ten czujnik podniesienia wtryskiwacza czy mozna go jakos odlaczyc podlaczyc albo sprawdzic w jais sposob
pozdro
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:47   

Rury intercoolera "puchną", bo turbina zwiększ ciśnienie. Tu masz wszystko w porządku. Brak mocy spowodowany jest błędem czujnika podniesienia igły wtryskiwacza. Komputer włącza się w tryb awaryjny. Od pierwszego wtryskiwacza odchodzi przewód elektryczny i wpięty jest w jedną z kostek pompy. Tam szukaj przyczyny. Weź suszarkę i podziałaj nią przy tym przewodzie i przy tej kostce. No chyba, że przewód ów się uszkodził przy myciu..
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:30   

jeśli mył karcherem i lał po kostkach to się wcale nie dziwię że są teraz problemy
suszarka w ręce i suszyć kostki a jeśli to nie pomoże to już tylko wymiana zostaje
 
 
Lukasz620 



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Gostyń



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:39   

cygan8686 napisał/a:
Wiec tak pojezdzilem troche i probowałem kasowac błedy tak jak jest w opisie(ok 50 razy wlaczalem i wylaczalem zaplon). odpalilem go dalej nie ma mocy i nie chce sie zbierac jak sparwdzielm jaki sa błedy tozostaly tylko 2:
28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
i co teraz zrobic nie mam pojecia a juz tak nerwowy sie zrobilem ze normlanie nie moge bo wszystko dzieki temu forum robilem sam a teraz jestem bezradny
pozdrawiam i dziekuje



Tak w roli ścisłości zeby skasować błędy w komputerze należy zapłon włączyć i wyłączyć 55 razy w częstoliwości zbliżonej do 2 sekund oczywiście na połączonych pinach :)
Jak przekręcisz więcej nic sie nie stanie ale błędy będa skasowane :) .
Wykręć przepływomierz i pożądnie go wysusz.
Co do tego błędu 81 to tak jak koledzy radzą pożądnie sprawdz kostki ale gdyby przyszło do wymiany tego wtryskiwacza to nie martw sie bo uzywki chodzą tak koło 200 zł, wiem bo wymieniałem. Natomiast nowy jak byś chciał to sprawdzałem w serwiśie BOSCHa oryginalny tak koło 2000zł :) Możesz też sprawdzić kable które idą na osłonie paska rozżądu a właściwie kostki tych kabli które są zaraz za osłoną paska w keirunku ściany grodziowej.

A tak poza tym to po jakiego diabła myłeś silnik??
Silników sie nie myje!!! Wiem to z doświadczenia bo jak kupiłem moje auto to też było po myciu i miało przez to do wymiany pompę wtryskową.
Pozdrawiam i zyczę uporania sie z tymi problemami.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:55   

Lukasz620 napisał/a:
Tak w roli ścisłości zeby skasować błędy w komputerze należy zapłon włączyć i wyłączyć 55 razy w częstoliwości zbliżonej do 2 sekund oczywiście na połączonych pinach :)
Zworki być nie musi, a nawet przypuszczam, że powinno jej w ogóle nie być. To 55 to jest umowne, bo tak po prawdzie ciężko byłoby to sprawdzić. Być może jest gdzieś podana w manualu ta liczba dokładnie, ale jeszcze na nią nie natrafiłem. Sądze, że najbardziej prawdopodobna liczba to 50. Częstotliwości, którą podałeś też niemożna brać za pewnik. Przecież możesz to robić raz dziennie i tak zadziała. Ja dla pewności stosowałem zasadę, że wyłączam stacyjkę jak zgaśnie kontrolka silnika.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:29   

thef napisał/a:
Sądze, że najbardziej prawdopodobna liczba to 50

jakbym ci powiedział ile razy dla pewności włączam zapłon to byś się śmiał :razz:
thef napisał/a:
wyłączam stacyjkę jak zgaśnie kontrolka silnika

ja robię tak samo
 
 
cygan8686 




Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Dolnyśląsk



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:35   

witam
wiec tak przeczyscilem wszystkie styki i wysuszylem je. wczytalem bledy i pojawilysie inne niz byly oprocz 81 i 28 one sa stale.
Mam jedno podstawowe pytanie sprawdzalem napiecie na tym przewodzie od pierwszego wtryskiwacza i napiecie bylo mniejsze niz na akumulatorze. wiem ze to nie jest porownanie ale na akumulatorze tak swiecilo ze az razilo a na tym przewodzie tylko sie delikatnie żażyło.
jz nie mam pojecia co jet grane. dzieki za powmoc wszystkim ale chyba trzeba sie pozegnac z kochanym roverkiem na pare dni i oddac go do mechaniak
pozdrawiam wszyskich

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 13:21 ]
panowie prosze o pomoc
jeszcze jedna sprawa bylem u mechanika i powiedzial mi ze jest padniety wtrysk sterujacy
moze ktos ma pojecie jaka powinna bys opornosc na tym wtrysku bo mechanik sprawdzal opornosc ale nie wiem jaka powina byc i chcem kupic uzywany i sprawdzic czy jest dobry.
dzieki i pozdro

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 20:35 ]
Witam wszystkich poraz kolejny:)
moge chyba napisać chyba teraz wypracowanie na temat wtryskiwacza sterującego(planującego):) Jeżeli ma ktoś wątpliwości na temat owego wtrysku należy sprawdzić oprorność przewodów wchodzących. Mój rover miał około 37-39Ω. w różnych żródłach podają ze powinny mieć od 90 do 120Ω. Inni zaś piszą 93 plus minus 10
Ten który kupiłem ma 105Ω, działa i kasuje błędy:):):) a kosztował mnie 100 zł używany(u nas dokładnie nowy kosztuje 1785zł:().
Jak to powiada mój kolega,, nie ma drogich aut w utrzymaniu, zależy jak ci na nim zależy i zaa wszelką cene zrobisz wszzystko żeby działał:)"
dzięk iwszytkim pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 SDi] Błędy 64 i 82
woziak Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Mar 06, 2012 13:43
thef
Brak nowych postów [R620 SDI] zatrzymujący się klekot, błędy 29, 64, 82
michallo Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 09, 2013 19:08
Figlaq
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620] Typ silnika
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Gru 22, 2010 07:46
szoso
Brak nowych postów [R620] Szarpie silnika
Lukasz_R620 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Gru 13, 2008 18:39
balrog
Brak nowych postów [r620] Obroty silnika.
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Paź 12, 2011 17:07
kruszan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink