Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
Autor Wiadomość
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 104
Skąd: opolskie



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:46   [R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich
Pojawił się u mnie problem z ....., no właśnie z czym? :roll:
Krótko opiszę:
W czasie jazdy na niskich obrotach nagle silnik zaczął lekko poszarpywać :evil: . Trwało to krótko. Wcisnąłem gaz i wszystko niby ok. Wydaje się, że na wyższych obrotach nie ma problemu. Gdy zwolniłem (2bieg) i wcisnąłem lekko gaz, znowu zaczął przerywać. :evil: Ja gaz, no i jakby się uspokoiło. Później zapaliła się kilka razy kontrolka żółta silnika, z napisem "motor failed". :twisted: Zaparkowałem, pozałatwiałem sprawy, wróciłem, odpaliłem silnik i już przez następne, aż do końca czyli około 70 km spoko, nic się nie działo.
Co to może być, na co trzeba zwrócić uwagę, co szykuje się do ewentualnej wymiany?
(Fakt, że filtr paliwa wymieniałem dość dawno, coś około 35 tyś km temu, ale czy to może mieć coś wspólnego z wyświetleniem się błędu?) Proszę was o pomoc i z góry dziękuję.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:50   

Może być zapchany filtr, zawór CR, usterka pompki paliwa , przepływomierz, itp.
Najlepiej jak najszybciej podjedz na komputer i to T4 (jeżeli masz możliwość).
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:58   

riki napisał/a:
Co to może być, na co trzeba zwrócić uwagę, co szykuje się do ewentualnej wymiany?
możliwe, że nic. R75 przejechałem ponad 80kkm i zdarzyło się parę takich dni, że parokrotnie zapalała się na moment ta kontrolka, chyba podczas mocniejszego hamowania lub na wyboju. Dziwne, bo zdarzało się to parokrotnie w ciągu jednego dnia, a później miesiące spokoju.
Na razie bez konsekwencji.
Filtr paliwa 35kkm to jeszcze nie tragedia (zależy co tankujesz), gorzej jeżeli filtr powietrza też.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 104
Skąd: opolskie



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 23:12   

Hmm
Filtr powietrza wraz z przepływką (Bosch) wymieniony chwilę temu (około 1tyś. km temu. Był nagły spadek mocy, to wymieniłem - duża poprawa nastąpiła). :wink: Po wymianie wszystko ok, a może nawet lepiej. :ok:
Ale wracając do mojego problemu, to fakt, co do do wyboju, to przejeżdżałem przez muldę. Myślisz, że coś to ma do rzeczy? :shock:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 00:05   

riki napisał/a:
Myślisz, że coś to ma do rzeczy?
nie mam pojęcia. Po prostu zauważyłem zleżność. Dwa razy miałem okazję podpiąć auto do T4 u Mariusza, nic nie wykazało, to i nie szukam.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:19   

Może paliwa miałeś mało. Opis z muldą może wskazywać na pompę.
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 104
Skąd: opolskie



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:36   

apples napisał/a:
Może paliwa miałeś mało. Opis z muldą może wskazywać na pompę.


Paliwa cały zbiornik prawie. Przez muldy przejeżdżałem wiele razy i nic takiego się nie działo. Tak się zastanawiam, czy jakby to był czujnik wałka rozrządu, to byłyby problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, tak?. A ja póki co, takich problemów na razie nie mam. Odpalił normalnie. Może pompa paliwa przy aku dostała czkawki (ale to chyba inne objawy by były). Nic mi nie przychodzi do głowy, co może być przyczyną. Podjechałbym na kompa, ale w mojej okolicy nie ma szans. Chyba nikt nie dysponuje w opolskim T4. :cry:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:45   

RIKI mialem dokladnie to samo niedawno,na niskich obrotach szarpal,mulil a nawet gasl no i nawet kopcil na czarno

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 10:45 ]
po wymianie filtrow sie znaczaco poprawilo ale dalej sie lekko dlawil i troche kopcil,po wymianie przeplywki wszystko wrocilo do normy :mrgreen:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:07   

Gliwice http://forum.roverki.eu/p...profile&u=10321
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:17   

apples, od przepływki nie zapala się check engine. Stawiałbym właśnie na filtry, jakiś syf w zaworze. Ale raczej filtry jeśli mu przeszło na chwile.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 104
Skąd: opolskie



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:08   

Rowan napisał/a:
apples, od przepływki nie zapala się check engine. Stawiałbym właśnie na filtry, jakiś syf w zaworze. Ale raczej filtry jeśli mu przeszło na chwile.

o jakich filtrach mówisz? Od powietrza mam nówkę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:11   

riki, paliwa. Bo tu problem jest z układem paliwa.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Kontrolka świec żarowych - "GLOW PLUG ON"
ZiGi Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 27, 2010 10:26
ZiGi
Brak nowych postów [R75] Silnik "zlany" olejem - Pomocy.
keda Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Maj 27, 2013 10:11
tronsek
Brak nowych postów [R75] Silnik "Szatkuje" i błąd P1255
keda Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lip 19, 2013 11:15
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Problem z kontrolką "120"
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 26, 2012 14:48
Alex_Tom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink