Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420DI] Historia pewnego kąta wtrysku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:35
[R420DI] Historia pewnego kąta wtrysku

Błąd 34 itp
Autor Wiadomość
vynth 



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 22:06   [R420DI] Historia pewnego kąta wtrysku

Jeden mechanik jak mi wymieniał świece to zdjął pompę paliwa i od tego zaczął się problem. W czasie jazdy ze stałymi obrotami zapala się check engine. Dodanie lub odjęcie gazu powoduje zgaśnięcie kontrolki. Błąd 34.

Zakładam, że to nie przewody, bo inaczej nie reagowałby na pedał (lub nie tak regularnie). Pojechałem do innego speca, co się zna na dieslach i miał mi ustawić ten kąt. Z rozmowy tel. wynikło, że mam 8 st. Przestawił na 4 i samochód do odbioru. Po odebraniu historia ta sama. Znów check. Jadę spowrotem - po odczytaniu kąt wyszedł 2 st. Czyli w normie.

Teraz ciekawostka. Jak powiedziałem temu specowi, że kąt wtrysku ustawia się kręcąc kółkiem zębatym i dokręcając śruby, to mnie wyśmiał i stwierdził, że ktoś mi głupot naopowiadał, a ja cytowałem FAQ (http://www.roverki.pl/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=5&categories=Technika#68). Powiedział, że to są ułamki milimetra i to się reguluje zdalnie. Po czym podłączył coś do złącza diagnostycznego i poszliśmy do kanciapy.
W kanciapie na laptopie, gościu zdalnie odczytał wszystkie parametry (programem ze słowem Delphi w logo) i również zdalnie kliknął przycisk (taki jak play w magnetofonie), który miał ustawić kąt. Samochód pofalował obrotami i niby ok.

Z tym, że wracając od niego znów Check engine. Ręce opadają...

Co mam robić? Gościu skasował mnie na 250 - czyszczenie pompy, 100 - ustawienie kąta...

Całkiem nieźle.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 16, 2010 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 22:43   

vynth napisał/a:
Teraz ciekawostka. Jak powiedziałem temu specowi, że kąt wtrysku ustawia się kręcąc kółkiem zębatym i dokręcając śruby, to mnie wyśmiał i stwierdził, że ktoś mi głupot naopowiadał, a ja cytowałem FAQ (http://www.roverki.pl/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=5&categories=Technika#68). Powiedział, że to są ułamki milimetra i to się reguluje zdalnie. Po czym podłączył coś do złącza diagnostycznego i poszliśmy do kanciapy.
W kanciapie na laptopie, gościu zdalnie odczytał wszystkie parametry (programem ze słowem Delphi w logo) i również zdalnie kliknął przycisk (taki jak play w magnetofonie), który miał ustawić kąt. Samochód pofalował obrotami i niby ok.
Nie słyszałem nigdy o takiej możliwości ustawienia kąta wtrysku w tym silniku. Podejrzewam, że mechanik użył tylko testera TP-3, którym zdalnie można np. wyczyścić nastawnik. Stąd to zafalowanie obrotów.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:10   

Z mechanikami trzeba jak z dziećmi. Oddając auto spisać protoków w którm zaznacza się "auto oddano w celu usunięcia usterki zapalającej się kontrolki check engine". W przypadku gdy po odebraniu atua dalej kontrolka się pali rządaj zwrotu kasy i wtedy nic cie nie obchodzi ile to on sie napracował przy aucie. Usterki nie usunoł.

Liczy sie efekt a nie ile sie gośc narobił przy aucie.
 
 
vynth 



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:59   

Właśnie. Jeszcze jedna rzecz. Powiedział, że czyścił mi pompę i pokazał mi ten TP-3. Ale do ustawienia kąta użył innego sprzętu. Tylko, że kąta nie ustawił.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:14   

vynth napisał/a:
Jak powiedziałem temu specowi, że kąt wtrysku ustawia się kręcąc kółkiem zębatym i dokręcając śruby

...żeby ustawić, to trzeba najpierw to poczynić- krasnale ani komp za niego tego nie zrobią- sprawdzić może, ale nie przestawić :taa:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] elektrozawór kąta wtrysku
kurczak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Kwi 13, 2013 15:37
szoso
Brak nowych postów [R45 iDT] Ustawienie kata wtrysku
gdzie w okolicach Zielonej Gory
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Gru 02, 2009 15:08
marcinZG
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 iDT 2002r ] VP 30 i zawór kata wtrysku
gicker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 06, 2014 21:57
naprawa-pomp
Brak nowych postów [R45]bezpiecznik nastawnika kata wtrysku
kdamian1996 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 28, 2014 21:04
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Ile powinno kosztować ustawienie kąta wtrysku?
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Paź 16, 2009 20:28
Mix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink