Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :(
Autor Wiadomość
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:45   [R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :(
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Czesc. Kolejny wybryk rovera.

Objawy:

- stało się nagle
- bardzo ciężko wrzucić jedynkę, dwójkę, piątkę i wsteczny - praktycznie niemożliwe trzeba się opierac całym ciałem o lewarek
- 3 i 4 dają się wrzucić jedak również z bardzo dużym oporem.
- wstecznego nie da się wrzucić przy zapalonym aucie - jeden wielki zgrzyt
- po zgaszeniu silnika wszystkie biegi wchodza jak w masło
- sprawdziłem pompę czy nie ma wycików - od strony silnika nic, od strony kabiny jedna kropelka i ślad po tym, że wcześniej pare kropli mogło wylecieć.
- cieknie bardzo delikatnie z wysprzęglika - kropelka dwie... trzy... powoli jednak cieknie po widzę, małą kropkę na podjezdzie.
- łapa którą porusza wysprzęglik chodzi do przodu i to tyłu - ruch jakieś 15mm tego trzpienia, który wysuwa się z wysprzęglika.
- w czasie jazdy da się jakiś tam bieg wrzucić, da się też auto zgasić poprzez wrzucenie biegu.
- w czasie jazdy na biegu po wcisnięciu sprzęgła wszystko jest normlanie auto nie ciągnie już do przodu - więc tarcza odłączona jak sądzę (w takim razie czy można wykluczyć wysprzęglik?

Pytania:

- czy padło sprzęgło?
- jaki powinien być ruch tego trzpienia w wysprzęgliku - jeśli taki jak mój około 15mm to chyba układ hydrauliczny jest sprawny (tak wnioskuję).
- co dalej sprawdzic?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 15, 2011 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 18:26   

15mm to zdecydowanie mało... nie wiem dokładnie jak to wygląda w R600 ale możesz ocenić po długości cylinderka wysprzęglika... tłoczek powinien się ruszać na odcinku ok połowy jego długości.
jeśli chodzi o wysprzęgliki to chyba w R600 wą metalowe i da się je rozebrać i uszczelnić... jak nie chce Ci się dłubać to możesz kupić nowy np. u Tomiego...
http://www.tomateam.pl/sk...CDU1233EVA&ff=2
(za całkiem rozsądne pieniądze)
jeszcze sprawdź jak wygląda stan płynu w zbiorniczku sprzęgła...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 19:45   

wysprzeglik ma bardzo krutki ruch niecale 2cm z tego co zaobserwowalem u siebie w r620sdi i dziala prwidlowo a w ta zime robilem wysprzeglik bo ciekl i pompke sprzegla tez, kupilem reperaturki i wymienilem koszt 100zl i dzien roboty, wczesniej mialem podobne objawy jak ty wsteczny nie chcial wskakiwac i 1 beig tez ciezko wchodzil po wymianie biegi chodza idealnie i bez zgrzytow. Sviru jak z wysprzeglika nie cieknie to nie ma potrzeby go ruszac prawdopodobnie jak cieknie pompka to ona jest winna, sproboj dolac plynu, dobrze odpowietrzyc i zobaczysz co sie bedzie dzialo ja przed naprawa to co tydzien dolewalem plyn i odpowietrzalem zawsze na jakis czas to cos dawalo
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:04   

Poziom plynu w zbiorniczku jest dobry. Co do wysprzęglika - cieknie z niego ale bardzo delikatnie. Choć widzę na ziemi plamkę i widać, że jest nieszczelny. Jednak nie tryska z niego jak z fontanny.

Druga dziwna sprawa jaką zauważyłem.

Poszedłem pojezdzić i zacząłem z jedynki bardoz mocno startowac - boksowanie kół - co się okazało po takiej akcji na bardzo krótki czas (około 10sek) zmiana biegów jest znacznie łatwiejsza.

Wtedy mogę wrzucić dwójkę i trójkę... i czwórkę już z problemami. Następnie nie mogę zredukować. Wyłączam auto jedynka, gazu i sprawa się powtarza.

Nie wiem czy to nie coś ze sprzęgłem.

Czy jest jakiś sposób oprocz wymiany sprzęglika na diagnozę co jest nie tak?

m
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 22:23   

to kupuj reperaturki na wysprzeglik i na pompke nie jest to az taki wielki koszt a efekty sa u mnie tez w zbiorniczku nie ubywalo za wiele a biegi tez nie chcialy wskakiwac po odpowietrzeniu przez pare dni bylo dobrze i znowu to samo az w koncu wymienilem i jest gitara
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 22:26   

jarekb czy u Ciebie kiedy zle wchodzily biegi to lapa, ktora rusza wysprzeglik tez sie poruszala na pierwszy rzut oka normalnie? (pomimo tego ze nie dzialalo prawidlowo?)
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 14:08   

kup sobie na tej stronie reperaturki http://www.tomateam.pl/sk...ped&funk=szukaj ja u niego kupilem i wszystko pasowalo idealnie taze polecam ciezko naciagnoac na tloczki te gumki trzeba uzyc troche sily i srubokreta
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 18:36   

I prewencyjnie polecamy zawsze sprawdzić poziom oleju w skrzyni...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
zrk 



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:40   

u mnie podobnie 1,2 i wsteczny z problemami ale jak pojezdze troszke to juz wszytsko wchodzi normalnie, rowniez stalo sie nagle ,po dluzszej trasie,
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 03:11   

Za rbote wezme sie w tym tygodniu jak przyjda gumki i dam znac jakie sa wyniki moich dzialan.
Olej w skrzyni byl wymieniany niedawno na oryginalny MTF.

Zobaczymy moze sie okazac ze wrzucanie biegow po tym zabiegu stanie sie piekne i nie bedzie juz zgrzytajacej 5tki ;)
 
 
Galli 




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 25
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 12:17   

Podepnę się do tematu u mnie właśnie się zrobiło to samo. Skrzynia jakby umarła a na zgaszonym silniku wszystkie biegi jak w masło. Napisz co u ciebie było przyczyną ja swojego postaram się zaciągnąć jutro do mechanika :cry:
 
 
zrk 



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 23:43   

na wylaczonym silniku rowniez wszystko pieknie, podczas jazdy 1,2 nawet dzis w miare wskakiwaly ale trzeszczacy wsteczny doprowadza mnie do zawalu :cry:
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 00:18   

sprawdz czy ci się łapa ta na skrzyniy nie urywa u mnie było podobnie też nagle miałem problemy z biegami aż w końcu bach i pedał został w podłodze ,musisz zdjąć obudowę filtra powietrza i będzie ładnie widać niech ktoś ci wciśnie sprzęgło a ty zobacz na reakcje łapy
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:34   

U mnie to na 99% wysprzęglik 0 teraz mu przeszlo troche musial si odpowietrzyc przez pompowanie 100 razy - ale czasami jest ciezko. U mnie kapie z niego ewidentnie i jestem przekonany, ze to on jest winowajca.

Czesci juz zamowione z tomateam - w sumie koszt uszczelek do pompy i wysprzeglika to 120zl z przesylka kurierem.
 
 
zrk 



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 10:12   

sviru i jak udalo sie samymi uszczelkami,u mnie diagnoza niestety mocniejsza oprocz zapoconych na maxa wysprzeglika i pompy skonczylo sie sprzeglo :evil:

czy ten zestaw wytrzyma :
http://www.moto.allegro.p...di_sd_nowy.html

http://www.moto.allegro.p..._620d_nowa.html

http://sklepy.allegro.pl/...20_td_wroc.html

wiem ze wersja mocno ekonomiczna ale nic nie wykombinuje :>
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 21:41   

Witam i na mnie przyszedł czas dziś podczas jazdy sprzęgło z godziny na godzinę coraz bardziej wpadało w podłogę aż doszło do takiego momentu ze sprzęgło tzn pedał leży 3 cm nad podłogą ale mimo to każdy bieg wchodzi bez problemu.... ruch pedała sprzęgła to ok 3 cm i na tych 3 centymetrach dojechałem do domu bez większego problemu... ale napewno czeka mnie albo wysprzęglik albo pompa albo to i to jutro Gibne sie pod auto i zobaczę co boli roverka...;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 11:02   

Miałem to samo, uszczelka poszła w siłowniku przy skrzyni, trzeba wymienic o-ring i wszystko będzie cacy.
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 13:10   

borys876, mówisz o oringu w wysprzegliku ??

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 13:10 ]
Panowie mam pytanie wysprzęglik odpowietrzamy podobnie jak hamulce ??
u mnie na 1 rzut oka okazało się ze śruba od przewodu olejowego do wysprzęglika była niedokręcona i tam kapało w tym momencie ją dokręciłem i chciałem odpowietrzyć wysprzęglik i robiłem to tak jak się to robi w przypadku hamulców i pedał od sprzęgła wleciał w podłogę ... hmmmmm :?: :?: :?: jakieś pomysły ??
Płyn w zbiorniczku jest
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Zdechło sprzęgło czy pompa?
Gdzie w Poznaniu kupię?
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 31 Czw Mar 27, 2008 09:15
wilkxt
Brak nowych postów [R620] Wysprzęglik czy pompa sprzęgła?
wiruwa Rover serii 600, Honda Accord 13 Czw Lip 03, 2008 23:57
maciej
Brak nowych postów [R600] Wysprzęglik
michal87 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Kwi 05, 2009 11:49
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Wysprzęglik i tłoczek - regeneracja
SviRu Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Kwi 17, 2010 13:20
Firq
Brak nowych postów [R600] Wymiana sprzęgła a wysprzęglik
distortion91 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Cze 19, 2013 16:15
Matheeo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink