Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:22
[R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie

Niedochodzi napięcie do wtykku cewki
Autor Wiadomość
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 12:40   [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie

Witam!!!
Po swapie silnika nie ma auto iskry. Sprawdzałem wtyczkę od cewki i dochodzi do niej tylko 0,5 Volt. Mogłem coś źle podpiąć czy coś?? Może coś nie łączy ,albo gdzieś gubi prąd. Bezpieczniki pod maską wyglądają na całe ,chyba ,że źle sprawdziłem ,ktory bezpiecznik lub przekaźnik jest za to odpowiedzialny???

Liczę na waszą pomoc.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 12:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 13:09   

Przeglądnij schematy w rave. Jak nie dasz rady sam to napisz z jakiego na jaki osprzęt zmieniałeś i poszukamy. Ogólnie jeden biegun cewki idzie na zasilanie przez moduł przekaźników (ten zamontowany za kompem) przewodem brązowo-różowym a drugi podłączony jest do pin 83 kompa przewód biało-czarny. Po włączeniu zapłonu na pierwszym przewodzie powinno pojawić się +12V.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 13:19   

Zmieniłem na silnik z poldorovera ,więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem. Gdzie znajdę dokładnie pin 83 będzie miał jakieś oznaczenie?? Ogólnie jak zmierzyć napięcie na kąpie ,żeby zobaczyć gdzie gubi prąd.

Jeszcze jedno pytanie czy jak by był walnięty czujnik wału to by nie dochodziło napięcie na wtyczkę cewki???
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 13:46   

Napięcie na przewodzie zasilającym cewki ma pojawić się niezależnie od innych czujników. Jest podawane bezpośrednio z głównego przekaźnika zasilającego instalację elektryczną. Z kompa przewodem biało-czarnym (pin 83) są tylko podawane impulsy masy. Co do oznaczenia pinów jet ono na wtyczce kompa - po tym dojdziesz, no i jeszcze jak instalacja nie była przerabiana to masz podany kolor przewodu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 23:59   

W kostce co idzie do kompa nie ma żadnych oznaczeń. Jest jakiś bezpiecznik od cewki. Jak tak to gdzie go znajdę??? Nie wiem czy to ma znaczenie ,ale na wtyczce od skrzyni jest napięcie jak na aku ,a na innych takie jak na wtyczce cewki.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 09:01   

Bezpiecznik m.in. do cewki zapłonowej to LINK D (40A) pod maską.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 20:34   

makupl napisał/a:
więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem.


uściślijmy, znaczy sie kolo zalozyles swoje od 400 nie to "poldkowe"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 21:27   

AndrewS napisał/a:
makupl napisał/a:
więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem.


uściślijmy, znaczy sie kolo zalozyles swoje od 400 nie to "poldkowe"


tak


Udało mi się zrobić napięcie do 9 V na wtyczce cewki , poruszałem różne kable przy stykach od kompa i pojawiło się wspomniane wcześniej 9V. Koło komputera jest tak jakby sterownik, nie wiem jak to nazwać, taka czarna puszeczka, wysunąłem obudowę, w środku są tak jakby przekaźniki, jak przycisnę ten na dole od prawej to na wtyczce cewki jest 12V tak jak na aku. Ale nadal nie mam iskry. Jutro sprawdzę czujnik wału. Jak zmierzyć rezystencję na cewce, żeby wykluczyć jej awarię?

Wszystkie bezpieczniki są ok.

Nadal proszę Was o pomoc :mrgreen:
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 22:09   

makupl napisał/a:
Koło komputera jest tak jakby sterownik, nie wiem jak to nazwać, taka czarna puszeczka, wysunąłem obudowę, w środku są tak jakby przekaźniki

To jest moduł przekaźników właśnie - jest tam główny przekaźnik od zasilania wszystkiego (to ten co naciskałeś), poza tym od rozruchu, od zasilania sondy lambda i od zasilania pompy paliwa.
Próbowałeś zakręcić rozrusznikiem po naciśnięciiu tego przekaźnika? Iskry nie będziesz miał bez tego.
Cewkę sprawdzisz miernikiem (omomierzem) - między biegunami na wtyczce masz mieć przejście i (co prawda nie sprawdzałem dokładnie budowy tej cewki zapłonowej) jeśli jest to w miarę standard to pomiędzy pinem do którego jest podłączone zasilanie a wyjściem WN też powinno być przejście tyle że opór będzie sporo większy od tego między pinami wtyczki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 19:36   

Brejdak naciskał na ten przekaźnik ,a ja kręciłem rozrusznikiem i iskry nadal nie było. Jutro jeszcze będę walczył :wink:

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 19:36 ]
Witam
A może być tak ,że mechanik źle założył pasek rorządu (na znakach) koła pasowego od wału i nie podaje impulsów do czujnika??? i nie ma iskry dziś znowu nie dochodzi napięcie do wtyczki cewki.

Ps. na znakach od kolektora ssącego i wydechowego pasek jest założony ok.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 20:00   

Może jeszcze być tak, że znaki na rozrządzie są przestawione o 180o ale mimo wszystko iskra powinna być. Na razie szukał bym w kierunku elektryki - zasilanie cewki, komp, czujnik wału a najdokładniej komp i jego podłączenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 23:31   

makupl napisał/a:
A może być tak ,że mechanik źle założył pasek rorządu (na znakach)


nie ma takiej mozliwosci bo tym mechanikiem byłem miedzy innymi ja :smile:

darek_wp napisał/a:
Może jeszcze być tak, że znaki na rozrządzie są przestawione o 180o


jesli do rozrzadu nikt sie nie dotykal to nie ma takiej mozliwosci

panowie ten silnik jeszcze cieply zostal wyjety z poldka :cool:

darek_wp napisał/a:
Na razie szukał bym w kierunku elektryki


ja tez
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 16:43   

ale przecież jak znaki są przestawione o 180 stopni, to i tak jest dobrze :lol:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 21:03   

panowie, iskre już mam, nie była podłączona masa od sterowania komputerem :oops:

silnik odpalił, chodził na podwyższonych obrotach 2000, pochodził około minute i go wyłączyłem..... paliwo do listwy wtryskiwaczy mi podaje, natomiast wtryskiwacze już nie wtryskują do cylindrów. kolektor ssący był wyjęty przez dwa miechy, był w piwnicy w suszarni :lol: i czy jest możliwość, że się wtryski zasuszyły czy zatkały?
jak do przepustnicy wpuszczę samo start to silnik próbuje odpalać.
Co może być przyczyną, że wtryski nie podają paliwa, nie wiem dlaczego, ale na wtyczce która idzie do czujnika wtrysków jest 4V, a powinno być chyba 12V(wtyczka taka zielona na drucik zapinana).
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 21:09   

makupl napisał/a:
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?
nie, wystarczy odkrecic listwe wtryskowa (2 srubki)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 21:26   

Lechos napisał/a:
makupl napisał/a:
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?
nie, wystarczy odkrecic listwe wtryskowa (2 srubki)


Ok. Dzięki wiesz może jaki klucz będzie mi potrzebny do odkręcenia jej???Bez problemu znajdę te śrubki???
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 21:34   

bez problemu ;)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 21:53   

ok, dzięki, i jak zakręcę rozrusznikiem to powinna się mgiełka wytworzyć tak?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 22:58   

wtryskiwaczom nic być nie powinno odkręć natomiast ten zawór na końcu listwy (taki grzybek, do którego dochodzi wężyk podciśnienia z kolektora i wężyk powrotny paliwa) jest zamocowany zmyślnym blaszanym spinkiem, wyczyść go i spróbuj zakręcić przy odkręconym (ale sekundę tylko, bo tryśnie stamtąd fontanna paliwa)...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 11:50   

sTERYD napisał/a:
wtryskiwaczom nic być nie powinno odkręć natomiast ten zawór na końcu listwy (taki grzybek, do którego dochodzi wężyk podciśnienia z kolektora i wężyk powrotny paliwa) jest zamocowany zmyślnym blaszanym spinkiem, wyczyść go i spróbuj zakręcić przy odkręconym (ale sekundę tylko, bo tryśnie stamtąd fontanna paliwa)...



Dziś kręciłem i z powrotnego wężyka nie wyleciała ani kropla. Natomiast samo paliwo do listwy dochodzi ,więc wtryski złapały jakiegoś syfu z baku??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] brak iskry
waldek777 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Lip 20, 2013 14:57
paul_d
Brak nowych postów [R400] brak iskry
taxi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Gru 13, 2011 21:11
taxi
Brak nowych postów [r 400 SI]BRAK ISKRY!!!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 05, 2011 12:26
yushi
Brak nowych postów [R416] Brak iskry
krzysztof7300 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Cze 18, 2017 12:30
Adrian
Brak nowych postów [416]Brak iskry z kopułki
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Gru 06, 2019 14:20
najko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink