Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200]problem z ukladem hamulcowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200]problem z ukladem hamulcowym
Autor Wiadomość
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Wto Gru 24, 2013 14:51   [r200]problem z ukladem hamulcowym
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

witam mam problem z ukladem hamulcowym, mianowicie bylem na stacji zrobic przegląd i

okazalo sie ze z tylu nie mam wgl. hamulcow. Z przodu sila hamowania jest ok ,ale z tylu

jak dianosta sprawdzal na rolkac kompletna klapa. W momencie hamowania na rolkach

odbija pedał hamulca. wymieniłem bębny na nowe,linki,reczneo

na nowa,cylinderki,nowe,szczeki nowe ,sprężynki nowe i po wymianie ręczny brzytwa

natomias hamulca roboczeo nie ma nadal z tylu o co tu chodzi czy ktos mi moze

pomoc?do dam ze pedal hamulca jest twardy i jeszcze jedno pytanie jak w rover 200 z

abs odpowietrzyc porzadnie uklad hamulcowy ? bo szukalem i jedni pisza ze na

odpalonym silniku inni ze nie ze jak z abs to od przednieo leweo,a jak bez abs to

od najdalszeo kola czyli prawe tyl wiec jak to z tym jest? prosilbym o porade?

pozdrawiam ,auto to rover 200 1,416v 99r z abs. tyl bebny
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 24, 2013 14:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Gru 24, 2013 19:18   

odpowietrzamy na odpalonym silniku i na krzyż w kolejności lewy przód -> prawy tył, prawy przód -> lewy tył,
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 24, 2013 23:08   

A nie od najdalszego koła ? :hm:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 24, 2013 23:50   

Jest jeszcze coś takiego jak korektor siły hamowania. Jak uważa, że tył jest podniesiony, albo jest zapchany, to tył nie będzie hamowal.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Gru 24, 2013 23:54   

 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Sro Gru 25, 2013 12:26   

To panowie jak to wkoncu jest z tym odpowietrzaniem?.dianosta mowil mi ,ze to moze byc wina pompy, ze puszcza.
Ten korektor da sie jakos przeczyscic.W jaki sposob sprawdzic poszczeolne elementy ukladu czy sa sprawne?
Wesolyc Świąt;)
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Sro Gru 25, 2013 23:09   

Z moich bojów z hamulcami to tak :
Serwo :
-Jeśli na po wyłaczeniu silnika masz jeszcze jedno hamowanie z wspomaganiem to git.
-Jeśli pedał po właczeniu silnika opada również git .
Pompa:
-Jeśli pod stałym naciskiem pedał nie opada to git .
-Jeśli nie ma wrażenia że układ zapowietrzony też git .
- Jeśli nie widać mokrych śladów na niej to raczej git.
Nieszczelność:
-Pod naciskiem na pedał hamulca przy którymś kole lub ewentualnym miejscu wycieku robi się mokro :P
Odpowietrzanie :
ABS podobno sam się odpowietrza , a resztę układu zgodnie z RAVE ( ale biorąc pod uwagę to, że raczej było to do wersji angielskiej gdzie pompa jest z lewej strony to powinno się odpowietrzać lewy przód - prawy tył i prawy przód lewy tył , nie mówię że niemożliwe jest odpowietrzenie inną metodą )
Druga sprawa to mogą ci puchnąc przewody , naciskając hamulec trzymaj przewód elastyczny i zobacz czy nie puchnie ci w dłoniach.
Jeśli przy tylnych kołach , przy odpowietrzaniu leci ci płyn pod normalnym ciśnieniem to znaczy ze ta sekcja pompy też raczej daje rade .
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Gru 26, 2013 12:49   

ruszti napisał/a:
( ale biorąc pod uwagę to, że raczej było to do wersji angielskiej gdzie pompa jest z lewej strony to powinno się odpowietrzać lewy przód - prawy tył i prawy przód lewy tył [...])


Przecież taka sekwencja jest na załączonym obrazku...
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Pią Gru 27, 2013 18:36   

uklad odpowietrzony jeszcze raz ,wyciekow zadnych nie ma, plynu nie ubywa,przewody w dobrym stanie,tylnych hamolcow nadal brak .gdzie znajduje sie korektor sily hamowania?To jest ten co znajduje sie pod maska na scianie grodziowej?Jesli tak to na jakiej zasadzie on dziala w tym samochodzie?
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 27, 2013 19:12   

TU

Jest temat o regulatorze a znajduje na ścianie grodziowej zaznaczony na znanym wszystkim zdjęciu (zaznaczony na czerwono ) :)
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 29, 2013 16:12   

zaktualizowałem informacje i nawet wrzuciłem zdjęcie trójników zamiast korektora ;)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24588
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Sro Sty 01, 2014 18:26   

czyli rozumiem,ze jakby byl popsuty ten regulator co znajduje sie na scianie grodziowej to by byla duzo wyzsza sila hamowania tak?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 01, 2014 22:07   

bertas00462, zazwyczaj psuje się tak że nie puszcza prawie wcale co skutkuje brakiem hamulca roboczego na tylnych kołach, mój tak był zepsuty że nawet na gładkim lodzie przy depnięciu na hamulec tyłu nie blokowało
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Sro Sty 01, 2014 23:17   

mozna gdzies taki regulator nowy kupic?i jaka jego ewentualna cena?czy w gre wchodza tylko uzywki?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 02, 2014 09:04   

bertas00462, powiem Ci że nowego nie znalazłem, a jak myślę jeśli znajdziesz to cena Cię zagnie, tam w zasadzie nie ma się co zepsuć więc go rozbierz wyczyść rozruszaj wszystkie części i zakładaj z powrotem. Chociaż ja osobiście jakbym miał 200tkę to znowu bym go wywalił bo nawet siła jaką trzeba użyć żeby zahamować wciskając w pedał jest mniejsza po wywaleniu ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 17:31   

Sprobuje najpierw rozebrac i przeczyscic tak jak piszesz.Dzieki za pomoc,pozdrawiam:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4SI 98r] Problem z układem hamulcowym.
smoczas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 10, 2010 17:46
thef
Brak nowych postów [R200] Problem z ukladem chlodzenia
marcin123a1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Cze 12, 2013 22:17
marcin123a1989
Brak nowych postów [R25 1.6 2000]Problem z ukladem chlodzenia
przemo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Maj 31, 2011 22:37
pilek
Brak nowych postów [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
jrdarus1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Wto Kwi 10, 2012 11:03
TomaszM



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink