Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 220 2.0SDI 00'] dziwna praca silnika i nie tylko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:26
[R200 220 2.0SDI 00'] dziwna praca silnika i nie tylko
Autor Wiadomość
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:51   [R200 220 2.0SDI 00'] dziwna praca silnika i nie tylko

witam może na początek problem z pracą silnika, otóż zastanawia mnie zachowanie silnika w takiej sytuacji gdy na biegu jalowym, na postoju, lekko docisnę pedał gazu, tak żeby obroty wzrosły do 1tys. obrotów,i trzymam go w tej samej pozycji, obroty powoli opadają do swoich minimalnych...a gdy puszczę wtedy pedał gazu czuc szarpnięcie silnikiem...tak jakby sie dławił. spróbowałem to nagrać dyktafonem jednak nie moge dodać załącznika z takim rozszerzeniem

drugą sprawą są piski...takie jakby świergotanie z okolic paska wielorowkowego, nie wiem czy to ślizga się sam pasek czy może już jakieś rolki kończą żywot, nagrałem z tego filmik jednak nie moge go wrzucic tutaj, jak ktoś chętny mogę przesłać

i trzecia sprawa to przerwane przewody dochodzące do chłodnicy, wstyd się przeznac...ale mam ten samochód już jakieś 7 miesięcy i teraz to zauważyłem...a podejrzewam że sobie tak wisza od początku, nie wiem czy to od czujnika temp. chłodnicy czy jak? bo są tam dwa takie gniazda do którego dochodzą przewody z jednej wiązki która się rozgałęzia, i jedno jest ok a drugie zerwane, kolor czerwony miejsce przerwań przewodów, strzałka różowa miejsce z którego wychodzą przewody, i kolor niebieski nieuszkodzona wtyczka,wszystko opisane w załaczniku .

pozdrawiam i dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:55   

zamieść filmy/audio na wrzuta.pl i daj linki
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:59   

wroblikns napisał/a:
drugą sprawą są piski...takie jakby świergotanie z okolic paska wielorowkowego

To "świergotanie" to znak, że najprawdopodobniej samonapinacz paska wielorowkowego powoli kwalifikuje się do wymiany (koszt z wymianą ok. 300PLN-ów).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:11   

to link z nagraniem dyktafonu, na wrzucie jakies bledy mi wyskakują
http://www.speedyshare.co...Nagranie001.amr

a tu jest wideo z nagrania swiergotania:
http://www.speedyshare.co...2/Wideo0011.3gp

a to świergotanie pojawiło się po wymianie paska na nowy...wcześniej tego nie było..więc może się ślizga?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:41   

wroblikns napisał/a:
a to świergotanie pojawiło się po wymianie paska na nowy...wcześniej tego nie było..więc może się ślizga?

Gdyby pasek się ślizgał, to słyszałbyś pisk. Najczęściej pasek popiskuje po wjechaniu w kałużę lub w czasie deszczowej pogody i są to piski krótkotrwałe. Piszczący cały czas pasek świadczy o zużytym samonapinaczu.
W moim aucie samonapinacz zaczął świergotać po tygodniowym postoju. Można powiedzieć, że z dnia na dzień.
Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika a on Ci powie na 100% czy to napinacz, czy też pasek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:46   

no to jest tak że świergota zazwyczaj po odpaleniu, i tak przez jakiś czas...ale gdy już silnik jest dobrze nagrzany to przestaje, sprawdziłem wlasnie tak raz, że rano go odpalilem a po dojechaniu na miejsce przeznaczenia (ok 15km) nie wyłaczalem silnika tylko go osłuchałem i nic nie bylo, ale czasem jak dojeżdzam po mieście do pracy tylko to swiergotanie nie ustaje, jednak nie jest o taki pisk ja zwykle przy ślizgającym się pasku, tak że aż można się przestraszyc, tylko coś w stylu nienaoliwonego korbowodu w rowerze

a co jeśli chodzi o te przewody zerwane i dławienie się silnika? ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:54   

wroblikns napisał/a:
tylko coś w stylu nienaoliwonego korbowodu w rowerze

Samonapinacz. Najwyraźniej go słychać przy podniesionej masce.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 21:44   

ok dzięki, więc sprawdzę ten samonapinacz, tylko nadal nie wiem co z pozostalymi problemami :sad:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 23:07   

Pierwszy problem nie jest problemem .. ten typ tak ma :ok: takie zachowanie to wynik działania samoregulacji jałowych obrotów.

a kabelki do chlodnicy dorób i pdodepnij ... chociaz nie wiem czy one kiedyś bedą zmuszone zadziałać ... te silniki cięzko zmusić do uruchomienia wentylatora chlodnicy (bez udziału kilimy ;) )
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 08:28   

dzięki Brt, Twoje słowa mnie bardzo uspokoiły :)

a czy to też normalne że np przy jeździe przez mój podziurawiony osiedlowy parking chcę go trzymac na jedynce na okolo 1000-1100 obrotów (dwójka na wolnych obrotach to za szybko na te dziury ;/ ) to obroty tak jakby mi falują...i z tego co zauważyłem tylko na jedynce tak się dzieje..
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 11:27   

zostaw go całkiem bez gazu, on pojedzie spokojnie sam ;) ... a czy mój też sietak zachowuje to niestety nie wiem ... o ile pamiętam, to podobnie faluje .... ale nie przejmowałbym się zbytnio tym problemem jeśli pozatym jest ok :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200,1.4 Si]Dziwna praca silnika.
Zlotowa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Gru 29, 2011 21:33
Zlotowa
Brak nowych postów [R200 1.4Si] Głośna, dziwna praca silnika...
ntp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Maj 13, 2015 20:14
bodzio333
Brak nowych postów [MG ZR / R25 2.0 iDT] dziwna praca silnika
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Wrz 03, 2009 22:23
HuMaX
Brak nowych postów [R200 2,0SDi 99r] dziwna sprawa z hamulcami
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 07, 2008 15:35
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink