Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
Autor Wiadomość
jpawel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 76
Skąd: Dębica

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 09:25   [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witojcie!

Kolejny problem, który zgłębiam w moim R to losowe problemy z uruchomieniem silnika.

Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz jakieś 10 dni temu. Wsiadłem, kręcę i kręcę i nic... co 5 próbę jakby załapywał i sie zdławiał i na tym koniec. W końcu przy 15 czy 20 próbie odpalił, więc nie przejąłem się.

3 dni temu pojechałem na zakupy, sinik się nagrzał, ja w sklepie około 30 min - wychodzę i powtórka z rozrywki. Losowo za którymś razem zapalił.

Wczoraj pojechałem na wymianę filtra paliwa. Silnik się rozgrzał do około 90 st. wjeżdżam na warsztat - wymienili mi filtr zalewając do nowego ON. Zapaliłem auto bez problemu żeby przepuściło przez nowy filtr paliwo i gitara. Zgasiłem.
Pan poskręcał obudowy, wytarł brudki i ja chcę jechać a tu lipa. Nie zapali. Temperatura silnika 70 st i kręcic można do us.....j śmierci. Podpiąłem drugi aku i nic.

Zdjąłem rurę dolotową do kolektora - tą przy EGR i pryskając Plakiem odpala dławiąc się niesamowicie i do momentu pryskania Plakiem pali, jak odstawisz puszkę to gaśnie i lipa.
Wypchałem R na zewnątrz i poszedłem na butach do domu. Przyjechałem drugim autem, żeby go zaciągnąć do domu, wsiadam i na zimnym silniku odpalił.

Czytałem wszystko o:
- czujnik położenia wału (raczej odpada, bo przy próbie zapłonu podnosi mi wskazówkę obrotomierza)
- kontrolka silnika świeci się po włączeniu zapłonu i samoczynnie gaśnie - OK
- pompka paliwa w baku działa
- pompka paliwa w komorze silnika działa
- filtr paliwa nowy
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
- .....

co dalej? wtrysk? wymienić odmę?

Help.
_________________
Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 21, 2010 09:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 09:48   

sprawdź wtryskiwacze metodą przelewów, jak będą OK ,to wtedy może czujnik położenia rozrządu.
http://forum.roverki.eu/v...zykawki&start=0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jpawel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 76
Skąd: Dębica

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 10:13   

Które te wężyki zdjąć z wtrysków? Nie ma tego gdzieś na fotce? Szperałem i nie znalazłem na forum.
_________________
Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 13:47   

jpawel napisał/a:
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
Wszystko wskazuje że tak.

Problem możesz mieć również z zaworem wysokiego ciśnienia na pompie CR lub czujnikiem na listwie CR. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 i Czyszczenie elementów silnika http://forum.roverki.eu/v...p=499571#499571
 
 
sauterowo 



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Pruszcz Gdański



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 14:51   Re: [R75 2.0 CDT 2000] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.

jpawel napisał/a:
Witojcie!

Kolejny problem, który zgłębiam w moim R to losowe problemy z uruchomieniem silnika.

Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz jakieś 10 dni temu. Wsiadłem, kręcę i kręcę i nic... co 5 próbę jakby załapywał i sie zdławiał i na tym koniec. W końcu przy 15 czy 20 próbie odpalił, więc nie przejąłem się.

3 dni temu pojechałem na zakupy, sinik się nagrzał, ja w sklepie około 30 min - wychodzę i powtórka z rozrywki. Losowo za którymś razem zapalił.

Wczoraj pojechałem na wymianę filtra paliwa. Silnik się rozgrzał do około 90 st. wjeżdżam na warsztat - wymienili mi filtr zalewając do nowego ON. Zapaliłem auto bez problemu żeby przepuściło przez nowy filtr paliwo i gitara. Zgasiłem.
Pan poskręcał obudowy, wytarł brudki i ja chcę jechać a tu lipa. Nie zapali. Temperatura silnika 70 st i kręcic można do us.....j śmierci. Podpiąłem drugi aku i nic.

Zdjąłem rurę dolotową do kolektora - tą przy EGR i pryskając Plakiem odpala dławiąc się niesamowicie i do momentu pryskania Plakiem pali, jak odstawisz puszkę to gaśnie i lipa.
Wypchałem R na zewnątrz i poszedłem na butach do domu. Przyjechałem drugim autem, żeby go zaciągnąć do domu, wsiadam i na zimnym silniku odpalił.

Czytałem wszystko o:
- czujnik położenia wału (raczej odpada, bo przy próbie zapłonu podnosi mi wskazówkę obrotomierza)
- kontrolka silnika świeci się po włączeniu zapłonu i samoczynnie gaśnie - OK
- pompka paliwa w baku działa
- pompka paliwa w komorze silnika działa
- filtr paliwa nowy
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
- .....

co dalej? wtrysk? wymienić odmę?

Help.


[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 14:51 ]
Witam, miałam ten sam problem , wymienili mi pulsator o symbolice NSC100891 i było po kłopocie.Dwa lata temu płaciłam za tą część ok.420zł w serwisie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 15:04   

Wygląda na zawór CR, tak jak pisał apples, ale jednak mnie najpierw, sądząc po Twoich objawach skłaniało by do sprawdzenia pompy w baku.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
jpawel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 76
Skąd: Dębica

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 15:22   

Kiedy pompa w komorze silnika "sika" z pięknym ciśnieniem, a bez sprawnej pompy w baku nie dałaby rady.
Czemu więc po psikaniu plakiem w kolektor pali, a bez plaka gaśnie?

Jadę na kompa dzisiaj i dam cynk co i jak. Jak nic nie wskaże to czyszczę jutro wszystkie elementy.

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 15:22 ]
Jestem po wizycie na kompie.
Błędy skasowane, a te które podejrzewam to:
- czujnik położenia wału korbowego
- błąd wtrysku wstępnego (jeśli dobrze zapamiętałem)
Błąd którego nie dało się skasować i został - to błąd czujnika powietrza dolotowego, ale to raczej odpada.

Przez weekend pojeździłem i znów miałem problemy wieć na ponowny odczyta pojadę jutro.

Nie pali w różnych temperaturach jednak wyższych niż 60 stopni na silniku. Przy 72 nie pali, a przy 68 zapalił. Przy 87 nie zapalił a przy 86 zapalił.

Zauważyłem, że na biegu jałowym obroty falują mi w zakresie grubości wskazówki. 780-930 wg wskazać z odczytu komputerka na desce rozdzielczej. Co to Panocki?

P.S.
Jest człowiek w Dębicy, który łączy się z silnikiem w 100%. Nie sprawdzi klimy i poduszek, ale silnik w pełni.
_________________
Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pali na gazie, nie pali na benzynie
2f2f Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Paź 07, 2014 09:41
2f2f
Brak nowych postów [R75] Nie pali.
kuba5082 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Maj 17, 2010 18:03
Rowan
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] V6 2,5L coś za dużo pali
dzuczo24 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Kwi 15, 2014 20:02
MaReK
Brak nowych postów [75]Nie pali na dwa gary
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Maj 08, 2012 00:55
surek16
Brak nowych postów [R75] Nie pali - pomocy
Santino Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Cze 02, 2011 18:36
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink