Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25, 1.8, 03] Jakie sondy lambda?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25, 1.8, 03] Jakie sondy lambda?
Autor Wiadomość
Georg 



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 23:39   [R25, 1.8, 03] Jakie sondy lambda?

Witam,
w moim Roverku świeci się kontrolka check engine. Po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd 0170, który jak gdzieś znalazłem oznacza błąd mieszanki paliwa. Nie dawno miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i przy okazji na teście wyszło, że sonda za katalizatorem chodzi ostatkiem sił, więc kazałem ją też wymienić. Została założona sonda uniwersalna, nie wiem jakiej firmy. Po tej wymianie zaczęła świecić wspomniana kontrolka. Czy możliwe jest, że mój Roverek nie trawi tej sondy i ewentualnie jakie powinienem założyć do niego (chodzi mi o numery obu sond)? Ewentualnie jeżeli znacie inną możliwą przyczynę świecenia tej kontrolki to ją podajcie.
Z góry dzięki za wszelkie posty.

Pozdrawiam
Georg
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 16, 2009 23:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 07:11   

Sprawdź jaką sondę wkręcili (o ile wogóle ją wymienili, bo może być też tak, że zapłaciłeś za coś, czego zupełnie nie przeprowadzono) i porównaj jej parametry z tym, jaka powinna być wg instrukcji serwisowej do tego silnika.
Na necie sondy do rovera można znaleźć za jakieś 250 PLN, acz są też sondy Boscha uniwersalne (grzane, czteroprzewodowe) za nawet 100 PLN, osobiście taką kupiłem z rok temu do mojego Poldorovera, ale jeszce nie zmieniłem jej. Wygląda porządnie, oryginał na 100% i była zaprasowana w folii, nie otwierana.

Odnośnie kasowania błędów w tych silnikach, to jest gorzej, niestety, jak w innych wózkach, bo zdjęcie klemy z akumulaotra nie powoduje kasowania błędów, trzeba miec stosowny interfejs oraz komp z programem do gmerania w kompie silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Georg 



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 08:36   

Sonde mam raczej zmienioną, widziałem jak po podłączeniu kompa ładnie zmieniała wartości. Chodzi o to, że wcześniej mimo, że stara sonda była na umarciu to nic nie świeciło a teraz świeci. W instrukcji serwisowej nie mogę doszukać się jakie sondy powinny być zainstalowane do mojego modelu. W różnych źródłach wyszperałem, iż sonda przed katalizatorem powinna mieć numer MHK100840 (Bosch 0258006127) a za katalizatorem MHK 101201 (Bosch 0258006289). Nie wiem tylko czy to na pewno jest to i chciałbym jakiegoś potwierdzenia lub zaprzeczenia od ludzi, którzy się na tym bardziej znają. Jest jeszcze pytanie, czy zamiast opisanej sondy za kat. (która ciężko namierzyć i kosztuje majątek) mogę zastosować sondę, która z tego co znalazłem była stosowana w silnikach o słabszej mocy, mianowicie sondę MHK 101086 (Bosch 0258006290), która jest cdecydowanie tańsza i bardziej dostępna.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:26   

Nie wiem czy sprawdzałeś wkatalogu Boscha, ale wg tego źródła powinny pasować te sondy, które podałeś, tj.

przed katalizatorem:
0 258 006 127 (MHK 1008 40, MHK 100840 L)

za katalizatorem:
0 258 006 289 (MHK 0000 10, MHK 1012 01)

Gdzieś na forum (albo jeszcze na grupach dyskusyjnych) wyczytałem, że 3 ostatnie cyfry w oznaczeniach Boscha oznaczają rodzaj wtyczki i długość przewodu, najważniejsze jest aby takie same było 7 pierwszych. Zakładając ze powyższa teoria jest prawdziwa, śmiało możesz zastosować zamiennik o którym piszesz.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Pat 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 12:51   

ja osobiscie bym odradzal uniwersale ... zadzwoni do Art-Bizaru i kup oryginalna uzywke po malym przebiegu ... bedziesz mial pewnosc ze wszystko gra

a i kolejne pytanie .. wymieniles tylko jedna sonde czy dwie ?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Georg 



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 14:23   

Wymieniłem tylko jedną, tą za katalizatorem. Druga nie zdradzała problemów....
 
 
Pat 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 14:45   

no to moze teraz jest blad drugiej i dlatego jest check engine .. albo katalizator ... mysle ze przydalo by sie na nowo podpiac pod komputer i sprawdzenie co sie dzieje ..
inaczej to mozna sobie gdybac
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Georg 



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 15:47   

No właśnie, że go podpinałem i niby sondy obie działają, a wyskakuje ten błąd 0170...
 
 
VanOrtega 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 130
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 19:56   

mam podobny problem
pare tygodni temu zaswieciła mi sie kontrolka "check engine " i do tej pory nie zgasła.
nie przeszkadzaloby mi to jakby Roverek dobrze chodził.
Byłem ostatnio podpiac moją 25'tke do kompa i wyczytało 4 błędy, wszystkie spowodowane mieszanka paliwa. Gosc doradzil mi zmiane sondy lambdy...
Zastanawiam sie nad tym bardzo powaznie bo od jakiegos czasu moj roverek co jakis czas dostawal zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanke paliwa przez co straaasznie brakuje mu mocy.
Wciskam pedal gazu do oporu a auto dalej "czka".
Mechanik powiedzial ze moze mi zrobiz z ta sonda od 350zł do 450zł bo jak sam twierdzi nie wie jakie beda kable czy cos takiego...
co o tym myslicie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 20:40   

Georg napisał/a:
Wymieniłem tylko jedną, tą za katalizatorem. Druga nie zdradzała problemów....

Pat napisał/a:
no to moze teraz jest blad drugiej i dlatego jest check engine .. albo katalizator

Kolega Pat, dobrze kombinyje :wink: zwykle ta za katem sprawdza jak sobie radzi ta pierwsza i sam kat. wiec moze byc teraz z pierwsza problem . Zwykle sa to takie same sondy w wiekszosci autek (roznica tylko w dlugosci wiazki).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 16v '95] Wymiana sondy Lambda
pri3st Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 19, 2007 21:23
gustaw
Brak nowych postów [R214Si]Badanie sondy lambda.
skupa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Kwi 21, 2007 15:52
rovero
Brak nowych postów [R200] Zachowanie sondy lambda
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 12, 2012 09:12
wachu990
Brak nowych postów [R214i] Jak zdiagnozować grzałkę sondy lambda??
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 23, 2011 23:00
tomi83
Brak nowych postów [MG ZR 160] Emulator sondy lambda (za katalizatorem) Pomocy!
jrdarus1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Lut 12, 2013 20:41
jrdarus1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink