Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGZR 160 2002] Klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGZR 160 2002] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 20:30   [MGZR 160 2002] Klimatyzacja

Kolejny problem z moim ZR nie działa klimatyzacja tzn po włączeniu magicznego przycisku na kokpicie oznaczonego płatkami sniegu lampa się zaswieca ale silnik nie wykazuje nawet objawu wiekszego obciążenia oczywiscie nawiew właczony itd. Kompresor jest martwy.

Jest kilka mozliwości w tym brak gazu ale ciekawi mnie czy można gdzie sprawdzic czy gaz wogole jest tzn coś w rodzaju miejsca gdzie oni nabijają przez jakiś zawór gdzie on jest aby odkręcić i sprawdzić czy cokolwiek zasyczy bo klima nie działała od kupna a nie chcę od razu dawać do nabicia.

Cos takiego musi być tylko gdzie hehehe ;P
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 02, 2010 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
obis83 




Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 20:36   

kolega miał ten sam problem okazało się że miał dziurkę w rurkach doprowadzających freon i uciekł mu cały. Po zimie od soli wyżarło mu przewody. W mienił przewód i napełnił freonem koszt około 400-600 zł zależy gdzie robisz.
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 20:58   

No tak wiem rzecz w tym że jeśli chodzi o gaz chętnie oddam do napełnienia ale dopiero jak bede pewny że nie ma gazu a pozostała instalacja jest sprawna ;P
 
 
 
obis83 




Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 07:49   

jedz gdziekolwiek gdzie napełniają klime i tam mają specjalne urządzenie które sprawdza czy instalacja jest sprawna.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 09:25   

Bez napełnienia przecież nie sprawdzisz czy jest sprawna i czy coś w niej jest .... nie wiem jak sobie to wyobrażasz :roll: ... klima jest zabezpieczona zarówno od braku gazu jak i od przekroczenia ciśnienia w układzie, wiec najpierw jedź nabić i sprawdzić szczelność, a jeśli nie zadziała to wtedy z nabitym układem szukaj przyczyny w elektryce.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
obis83 




Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 11:46   

Urządzenie te napełnia cały układ powietrzem pod ciśnieniam lub płynem i tak sprawdza się szczelność a nie przez napełnienie jej freonem!!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 11:52   

na pewno nie powietrzem ;) jak już to azotem, albo w drugą stronę czyli próżnią ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
obis83 




Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 11:57   

nie byłem pewien czy się napełnia ale dzięki za sprostowanie :) głównie chodziło oto, że w ten sposób sprawdza się szczelność, a nie freonem!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 13:24   

Czynnikiem (R134) też ... tyle, ze wpuszcza się go razem z markerem UV i wtedy widać wycieki ... duże nieszczelnosci wykryjesz azotem (u mnie tak było), minimalne nie ... dopiero praca układu z czynnikiem i markerem pozwala niektóre usterki wykryć .... U kumpla w astrze był taki motyw, ze azot nic nie wykrył, a czynnik po miesiącu "zwiał" ... i właśnie dopiero po markerze było widać, gdzie jest nieszczelność (skraplacz). Jest jeszcze metoda, na nabicie azotem i zostawienie go na kilka dni w układzie a później sprawdzenie ciśnienia ... to też może wykryć nieszczelność. Samemu to można ewentualnie sprawdzić czy w ogóle cokolwiek jest w układzie ... trzeba na ułamek sekundy nacisnać zawór na "zimnej" stronie (broń boże nożem czy wkrętakiem ... np. "dupką" od wiertła lub czymś płasko zakończonym) i zobaczyć czy gaz "wyleci" ... ale ta informacja nie wiem czy cośda w tym przypadku.

Generalnie i tak trzeba podjechać do klimaludków i niech sami sprawdzają układ ... tylko poprzez "przyglądanie się silnikowi" nic się nie zrobi. Komfort posiadania klimy niestety kosztuje czasami :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 14:37   

lopez86100,
może miałeś poprzednio nabitą klimę czynnikiem z farbą UV.

Otwórz zawór na chwilę przyciskając czymś ( jest na rurce u góry z przodu auta, trzeba zdjąć plastykowy kapturek i nacisnąć kulkę czymś co jej nie porysuje).

Jeśli psiuknie bardzo mocno jakby miało ci wyrwać tam zaraz to jest czynnik
i trzeba gdzie indziej szukać przyczyn (bezpieczniki, czujniki, pompa)

Jeśli bardzo słabo poleciało to znaczy że nie ma odpowiedniego ciśnienia
w układzie i pompa nie będzie się załączać, ale po uruchomieniu zaworka,
wyleci na pewno też trochę farby UV.

Także możesz wieczorem (lub w ciemnym miejscu) wziąć lampę UV i poświecić na zaworek żebyś wiedział jak wygląda (jak świeci w tym świetle ta farba) i szukać po całym układzie wycieku.

Ze swojej strony powiem że często nieszczelność pojawia się na chłodnicy w miejscu wejścia rurek i na rurkach które idą pod zderzakiem (od otarć i uderzeń w zderzak - parkowanie, kolizje, wyboje na drodze).

Także jak zdejmiesz grilla ze zderzaka to powinieneś tam wsadzić lampę i popatrzeć w szczególności na chłodnicę (ta od przodu auta) oraz na rurkę co
wychodzą stamtąd pod zderzak.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 22:10   

Ja podjechałem do warsztatu gdzie zajmują się klimatyzacją, sprawdzili mi za darmo czy klima chodzi, w sensie czy odpali się kompresor. Nie wiem czego nabili w każdym razie miała ciśnienie i złapała. Dobiłem gaz z tym markerem i po 3 dniach klima padła, przyczyną jest przewód ssący(tak to się nazywa?), który się przetarł o obudowę silnika czy coś takiego. Może i Ty masz u siebie tak samo, nie warto się męczyć jak nie masz odpowiedniego sprzętu.
Nabicie gazu z markerem kosztowało mnie 200zł a sprawdzenia były za darmo.
 
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 23:50   

Dzięki spider tak właśnie zrobiłem i o to mi chodziło brak jest czynnika więc muszę nabić :)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 23:53   

lopez86100 napisał/a:
brak jest czynnika więc muszę nabić :)

nie nie nie :)
podjedz gdzies gdzie serwisuja klimatyzacje i poproś o sprawdzenie szczelności (próżnia)
jeżeli układ jest nieszczelny to nie nabijaj klimy bo szkoda kasy
sprawdzenie kosztuje 50 zł (mi poszła chłodnica klimatyzacji :/ )
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Sie 04, 2010 09:54   

lopez86100

możesz poszukać z lampą UV (jeśli poprzednim razem na dodano farby, a raczej tak się robi), porównując do tego koloru oleju (w świetle UV) co się pojawił na zaworku jak go uruchomiłeś.

[lampę UV dostaniesz bez problemu w jakimś sklepie (świetlówka) lub jeśli masz taką do sprawdzania banknotów]

jeśli znajdziesz gdzieś ewidentne ślady to możesz dany element zdemontować, sprawdzić pod wodą (tłocząc najlepiej jednocześnie sprężarką powietrze) i dać do lutowania/spawania.

jeśli nic nie znajdziesz lub nie są pewne ślady
to lepiej pojedź do serwisu bo sam możesz bardzo dużo czasu stracić.
zasugeruj im tylko że to nieszczelność i jeśli coś widziałeś UV to gdzie.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 15:22   

Ok dzięki a moje pytanie gdzie w okolicy katowic tanio sprawdzą szczelność znalazłem w google większość bez cen a jak są to przez allegro i aukcja z lipca 99,99 zł (sprawdzenie szczelności i nabicie) a z teraz juz 200 ta sama aukcja a 2 stow nie dam bo w krakowie za 100 moga zrobic :/
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 15:49   

lopez86100 napisał/a:
gdzie w okolicy katowic tanio sprawdzą szczelność

ja w Piekarach robiłem, skasowali 50 zł za sprawdzenie szczelności, bez nabijania klimy
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 00:42   

oooo ciufcia hehe :D a gdzie dokładnie to robiłeś jakiś tel albo namiary ;P jak sie sprawuje twoje MG , moje ciągle w remoncie teraz hamulce zawieszenie skrzynia hehehe :D troche szalałem i sie nazbierało no jeszcze półosie i katalizator poszedł wiem że to nie miejsce na pogaduchy więc podaj namiary na ten warsztat a jak co odpisz na pw :D
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 08:07   

lopez86100 napisał/a:
jak sie sprawuje twoje MG , moje ciągle w remoncie teraz hamulce zawieszenie skrzynia hehehe :D

teraz sie dobrze sprawuje ;) wymieniłem 4x tarcze + klocki, przewody hamulcowe, sprzęgło i zawias więc jakoś to teraz jeździ
lopez86100 napisał/a:
a gdzie dokładnie to robiłeś jakiś tel albo namiary

http://www.macar.pl/kontakt.html ale byle serwis klimy ci zrobi to samo, nie musisz jechać aż do Piekar :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 15:12   

Dzięki :) dzwonilem po katowicach to maja straszne ceny znalazlem gdzie w bytomiu sprawdzenie azotem (nie wiem własnie czy to bedzie najlepsze) za 60-70 pln.


Co jest lepsze to próżniowe czy azotem ? :D
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 15:17   

azotem
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGZR 160 2002] skrzynia pg1 przelozenia
lopez86100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Paź 16, 2010 21:06
lopez86100
Brak nowych postów [MGZR 160 2002] brak hamulców z tyłu
lopez86100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 21, 2010 16:44
lopez86100
Brak nowych postów [MGZR 160] jak holować
lopez86100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 19, 2010 01:33
lopez86100
Brak nowych postów [R25,MGZR] Lampy przód MK1 i MK2
BigBoyPL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Mar 12, 2012 16:16
BigBoyPL
Brak nowych postów [MGZR 160] naciąg paska bez sprężyny
lopez86100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Maj 23, 2010 20:13
lopez86100



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink