Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] chlodnica oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] chlodnica oleju
Autor Wiadomość
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 15:39   [R All] chlodnica oleju

Taka wlasnie modyfikacje se zrobilem, czy pomoze to zobaczymy.
Wie ktos moze jaka jest temp. oleju na rozgrzanym silniku?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 15:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 19:40   

rodi_, no bardzo fajna sprawa, a tak z ciekawości zapytam była taka potrzeba???
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:20   

Ja natomiast się zastanawiam, czy węże doprowadzające olej i powrotne to zniosą ?
Jeśli się nie mylę, to użyłeś węży typowo hydraulicznych (do wody) ?
Nie każdy wąż nadaje się do tych celów, gdyż wiele odmian gum i tworzyw gumopodobnych po prostu się "rozpuszcza"...
Oby było :ok:
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:36   

rodi_ napisał/a:
czy pomoze to zobaczymy.

zależy z jakiego powodu była założona

rodi_ napisał/a:
Wie ktos moze jaka jest temp. oleju na rozgrzanym silniku?

ok 90-100 stopni
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 21:16   

McGAJveR napisał/a:
Jeśli się nie mylę, to użyłeś węży typowo hydraulicznych (do wody) ?


Po oplocie nie ocenisz jakie to węże.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 21:53   

dukat11 napisał/a:
Po oplocie nie ocenisz jakie to węże.

no właśnie że ocenisz bo ewidentnie te wyglądają jak te z wody
Wszystkie firmówki wyglądają zupełnie inaczej
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 22:37   

Chlodnice zalozylem tylko dlatego ze wiekszosc czasu jezdze po miescie, i obroty silnika sa raczej za druga polowa. Zamiast bawic sie w czujniki i sprawdzac temp., wolalem odrazu zalozyc chlodnice i ja obnizyc. Znalazlem info na angielskim forum ze w Zt ktory ma oryginalna chlodnice, temp jest w granicach 82C w miescie, a na trasie 78C. 90-100C to juz raczej duzo, wiec pewnie bedzie ok.
Z wezami masz racje, sa to weze typowe od wody. Nawet u siebie w domu mam takim wezem podprowadzony olej opalowy do pieca. Skoro z olejem opalowym daje rade, to mam nadzieje ze i z tym da rade. Drugim powodem byla cena, za dwa typowo hydrauliczne weze w takim oplocie chca u mnie 120e. Za czarne weze hydrauliczne jakies 65e, a weze wodne cale 13e.
Mam zamiar je bacznie obserwowac, i jesli cos bedzie nie tak to pojda do wymiany.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 22:54   

rodi_, Węże do wody bardzo szybko staną się kruche i zaczną pękać. Jak dla mnie jesteś nieźle odważny montując je do oleju.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 23:05   

Jeżeli samochód nie jest używany typowo rajdowo to nie ma potrzeby montażu chłodnicy. Olej najbardziej się grzeje przy dużych prędkościach oraz przy dłuższym korku... Rozgrzany silnik to w zależności od modelu średnio 90-105 stopni i to normalna praca. Niepokoić się można jak dochodzi 120 i wyżej.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 23:10   

dobryziom napisał/a:
Jeżeli samochód nie jest używany typowo rajdowo to nie ma potrzeby montażu chłodnicy. Olej najbardziej się grzeje przy dużych prędkościach oraz przy dłuższym korku... Rozgrzany silnik to w zależności od modelu średnio 90-105 stopni i to normalna praca. Niepokoić się można jak dochodzi 120 i wyżej.

Amen
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 23:25   

No nic, zobaczymy jak to bedzie. Jak cos to wtopilem :wink:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:23   

rodi_
Cytat:
...u siebie w domu mam takim wężem podprowadzony olej opalowy do pieca. Skoro z olejem opalowym daje rade, to mam nadzieje ze i z tym da rade.


Jak już koledzy napisali:
Cytat:
temperatura oleju to ok 90-100 stopni
...
Wąż wodny zniesie taką temperaturę wody, jednak z olejem może sobie nie poradzić.

Kiedyś przewód (gumowy) odmy musiałem wymienić... Wziąłem pasujący średnicą wąż samochodowy... (od wody) W przewodzie odmy nie ma pełnego przepływu oleju, a jedynie jego gorące pary...
Wąż wytrzymał kilka dni i zrobił się jak sito... :???:
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:58   

....a ja jako ciekawostkę dodam, że kanciaki z turbo dieslem miały chłodnice oleju w serii :lol:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 10:24   

Pływak napisał/a:
....a ja jako ciekawostkę dodam, że kanciaki z turbo dieslem miały chłodnice oleju w serii :lol:


proste bo kanciaki rządzą :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 11:06   

Pływak napisał/a:
....a ja jako ciekawostkę dodam, że kanciaki z turbo dieslem miały chłodnice oleju w serii :lol:

normalka, sdi też mają :wink:
generalnie silniki benzynowe turbodoładowane jak i diesle raczej powinny ją posiadać
w tym 1,4 to nie ma najmniejszego sensu
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Wrz 13, 2010 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 12:15   

Dobra sprawa do upalania machinerii. Sam myslalem o takim modzie. Obawiam sie jednak ze nie ma to sensu bo mimo usilnych staran przy sprawnej motorowni nie udalo mi sie nigdy upalic gada - wskaznik temp. nigdy nie poszybowal w gore a staralem sie mocno :) Co ty wyprawiasz z tym autem? Hehe - Jest jeden maly problem tutaj nie poruszony - w zimie bedzie niedogrzany silnik wydaje mi sie w Polskich warunkach, na krotkich odcinkach szczegolnie a to tez nie za dobrze - jak nie gorzej nawet... Mierzyles juz u siebie o ile to schlodzilo stopniuf i czy zmienil sie czas nagrzewania silnika? Pozdr!
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:11   

szoso420 napisał/a:
normalka, sdi też mają

Analogicznie i dla przyzwoitości, pozwolę sobie dopisać do listy iDT :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:45   

Gdybym mieszkal w Polsce to nawet bym o tym nie myslal. U mnie zima wyglada tak jak u Was jesien, deszcz i zadko kiedy spada w okolice zera.
Skoro nawet male diesle ja maja, to moj napewno jej potrzebuje :twisted:

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 14:45 ]
A i jeszcze jedna sprawa, jesli zle rozumuje to wytlumaczcie mi dlaczego.
Jesli chlodnica oleju obnizy temp. samego oleju, to w rezultacie obniza tez temp. calego silnika. W takim wypadku uklad chlodzenia, nie jest tak wysilony. Czyli pozornie niepotrzebna rzecz moze zapobiec przegrzaniu silnika?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 15:03   

W kwestii bezużyteczności tej modyfikacji inni się wypowiedzieli.
Nie masz u siebie zimy ale nie masz też takiego lata jak na kontynencie.
Silnik Ci ochłodzi ale to nieznacznie. Cała chłodniczka jest schowana za zderzak. Nie wiem jaka jest wydajność pompy oleju ale ona teraz też dostaje bardziej po du&%.
Kolejna rzecz to chyba przewody powinny być wkręcane od dołu by można było swobodnie wymienić olej bez zdejmowania zderzaka itp. Ale to pierdoła. Można zmienić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 15:05   

Generalnie to olej ma takie 3 funkcje - powinien smarowac powierzchnie cierne silnika, eliminowac nagar z powierzchni komory i w istocie chlodzic silnik. Plyn chlodniczy wydaje mi sie odprowadza bardziej cieplo z samego bloku silnika. Obnizenie temp oleju napewno bedzie mialo wplyw na temp silnika w mniejszym badz wiekszym stopniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MG ZR wskaznik temp. oleju. ??
kaaaziuu Tuning mechaniczny 2 Pon Wrz 21, 2009 20:35
camaro17
Brak nowych postów [r 400 sd] ADAPTER FILTRA OLEJU
GREG. Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 30, 2011 23:31
GREG.
Brak nowych postów [R75] Adapter filtra oleju
szpynior Tuning mechaniczny 2 Wto Maj 07, 2013 20:12
szpynior
Brak nowych postów [1.8K] dodatkowy czujnik ciśnienia oleju
andyzpl Tuning mechaniczny 18 Sro Sie 11, 2010 08:23
sebeks
Brak nowych postów [L-series] Większy filtr oleju
Remigiusz Tuning mechaniczny 33 Czw Sie 15, 2013 21:52
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink