Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgania silnika
Autor Wiadomość
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 21, 2014 17:00   

dziś jestem po wymianie poduszki olejowej i wszelkie drgania ustały :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 21, 2014 17:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 09:57   

pelson91, dałeś od 1.8?
Ja zauważyłem u siebie że mi drga drewno konsoli jak się auto rozgrzeje, czyli jak np. pojadę do Krakowa to po zjeździe z autostrady jest to bardziej wyczuwalne.
Dzieje się tak przy ok. 2000-2200 obr/min.
Czy ciepły silnik nie powinien mniej drgać? :-|
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 13:49   

Dawidovs napisał/a:
pelson91, dałeś od 1.8?

tak, dokładnie tą.

Dawidovs napisał/a:
Ja zauważyłem u siebie że mi drga drewno konsoli jak się auto rozgrzeje, czyli jak np. pojadę do Krakowa to po zjeździe z autostrady jest to bardziej wyczuwalne.

nie zauważyłem żadnych niepożądanych drgań ;) oczywiście czuć na kierownicy troszkę że silnik pracuje, ale nie trzeszczą plastiki na desce ;]
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 14:49   

To ja już sam nie wiem. Wymieniłem dwumas, poduszkę olejową oraz ósemka w poliurretanach siedzi a plastik potrafi zatrzeszczeć. Jak żyć premierze? :sad:
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 14:52   

Dawidovs napisał/a:
Wymieniłem dwumas,


jeszcze raz dzięki za dobry :)

Cytat:
a plastik potrafi zatrzeszczeć.


podczas jazdy to doczytałem a jak auto stoi ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:09   

@Dawidowvs

W momencie gdy Ci plastiki trzeszczą połóż rękę na:

- plastikach
- górnej (czarnej) części kokpitu
- podłokietniku
- plastikowej części między podłokietnikiem a lewarkiem od biegów

i sprawdź czy masz tam gdzieś wibracje.

Ja u siebie czasami wyczuwam wibracje właśnie na plastiku między lewarkiem a podłokietnikiem stąd wnioskuję że mimo zmiany poduszki "ósemki" (TEDGUM) to nadal przenosi ona w środkową część wibracje silnika, przydałaby się bardziej miękka poduszka. Natomiast po zmianie gruchy ustąpiła znaczna część wibracji z okolic kokpitu (poza wibracjami kierownicy)
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:18   

Cytat:
Ja u siebie czasami wyczuwam wibracje właśnie na plastiku między lewarkiem a podłokietnikiem stąd wnioskuję że mimo zmiany poduszki "ósemki" (TEDGUM) to nadal przenosi ona w środkową część wibracje silnika, przydałaby się bardziej miękka poduszka. Natomiast po zmianie gruchy ustąpiła znaczna część wibracji z okolic kokpitu (poza wibracjami kierownicy)
Kupcie sobie poliuretan, będzie sztywniej i będzie lepiej drgania silnika hamowała, guma bardzo przenosi bo miękka jest. I szybko się niszczy...
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:27   

Tu się nie zgodzę. W przypadku "ósemki" dzięki Sash997 miałem możliwość przetestowania kilku (3 lub 4) ustawień tej poduszki. Ma ona dziury zatem może być obracana tak by była "bardziej miękka" lub "bardziej twarda". W momencie gdy była ustawiona na pozycje "bardziej miękką" to nie miałem żadnych wibracji na P i R, na D były tylko przy mocniejszym przygazowaniu, jednakże silnik się mocno przesuwał (przód i tył) przy rozruchu, zmienie kierunku napedu oraz mocnym gazowaniu. Po ustawieniu na "pozycję twardszą" powróciły delikatne wibracje kierownicy na P i R. Zatem "twardość" poduchy ma znaczenie.

Zmieniłem na opcje "twardszą" bo mam podejrzenie że przez te przechyły silnika uszkodziłem sobie właśnie gruszkę, którą niedawno zmieniłem na nową. Zatem zbyt miękka ósemka to też nie dobrze, trzeba tak dobrać twardość tej poduszki aby silnik trzymała na miejscu jednocześnie nie przenosząc zbyt wielu drgań.

Czytałem że poliuretan też przenosi drgania, zwłaszcza zimą jak jest sztywny (niska temperatura), zatem im sztywniej (twardsza guma) tym więcej wibracji w kokpicie.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:29   

Dzięki panowie za interesowanie się tym tematem mimo że większość ma drgania z głowy..
damiwr, jak auto stoi to nic nie drga
Drgania pojawiają się jedynie podczas przyśpieszania w w/w zakresie obr.
Punx, jak położę rękę na kokpicie to czuje że drga, zresztą jak tylko docisnę górną część to drgać przestaje.
Ja właśnie mam poliuretany a niektórzy je dawali i sobie chwalą - mowa oczywiście o tulejach do diesla z wyciętymi otworami.
pelson91, btw nie mogę z twojego avatara :mrgreen:
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:56   

Cytat:
damiwr, jak auto stoi to nic nie drga


szukaj czegoś związanego z przeniesieniem napędu. Choć te obroty mi się kojarzą tylko z turbiną :D ale to takie zboczenie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 22:59   

Jestem po wymianie poduszki od 1.8
Drgań już nie ma, dosłownie jak ręką odjął :grin: Teraz zupełnie inne auto.
Obecnie mam nową gruchę od 1.8 o numerze 586160 HUT i nowy poliuretanowy wkład PFF63-610 Powerflex w ósemce i ta konfiguracja się u mnie sprawdza.
Porównując wkład poliuretanowy do poprzedniego oryginalnego wkładu to poliuretan jest bardzo miękki.

Poduszka którą wyjąłem wyglądała w aucie dobrze, dopiero po wyjęciu okazała się o wiele sztywniejsza niż nowa. Guma wyglądała na sparciałą w porównaniu z nową. Na obwodzie miała pęknięcia powierzchniowe, których nie było widać jak poducha była dociążona silnikiem. Nie miała żadnych przecieków.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 23:49   

A jak na tym poli uniesiesz maskę, zasiądziesz w miejscu kierowcy i podgazujesz silnik (przód oraz tył) to nie zauważasz że silnik się buja (przechyla mocno do przodu i do tyłu) ?
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:47   

Panowie, drgania można sprawdzić smartfonem z odpowiednią aplikacją. Są nawet takie specjalnie do tego przygotowane, na przykład ze sklepu googla Vibrations - liczy od razu fouriera i pokazuje widmo drgań. Do tego pokazuje na skali częstotliwość "hałasów".
Samo zawieszenie telefonu w uchwycie, albo przyłożenie do drgających elementów w kabinie wystarcza.

Jak wywalona jest dwumasa, to drgania powinny mieć częstotliwość taką jak obroty silnika - bo przecież dwumasa jest na wale i kręci się równo z nim. Jeśli drgania pochodzą od samego silnika (czyli poduszki go nie tłumią), to częstotliwość będzie 2* wyższa od obrotów.

W ogóle można spróbować też mierzyć amplitudę drgań na poszczególnych poduszkach przykładając sam telefon (ale nie wiem czy tam nie telepie za bardzo i cokolwiek zobaczymy). Trzeba eksperymentować ;)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 14:34   

Punx napisał/a:
A jak na tym poli uniesiesz maskę, zasiądziesz w miejscu kierowcy i podgazujesz silnik (przód oraz tył) to nie zauważasz że silnik się buja (przechyla mocno do przodu i do tyłu) ?


Sprawdzałem to wczesnej jak zamontowałem tylko poliuretan i fakt jak na moje oko silnik się buja za mocno przy puszczaniu sprzęgła. Jak siedzę za kółkiem to podczas ruszania i hamowania silnikiem też mam wrażenie, że troszkę silnikiem buja.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 19:31   

Nie chce czarnowróżyć, ale wydaj mi się że takie mocne bujanie silnikiem było powodem że mi się oryginalna grucha po roku rozleciała - popękała na tyle że wibracje w budzie to była jakaś masakra. Wcześniej walcząc z wibracjami kierownicy (przez 2 lata) miałem gruchę wielokrotnie sprawdzaną zawsze była OK.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Maj 26, 2014 08:48   

Punx, to co ty masz włożone zamiast poliuretanu?
Pieta, ty masz ten wkład z wycięciami czy bez? Bo widziałem że są różne
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 09:16   

Ja mam wkład od Tedgum'a
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Maj 26, 2014 12:05   

Punx, ja miałem na próbę Tedguma ale to się jechać nie dało tak trzęsło budą.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 12:15   

U mnie ten tedgum zachowuje się tak samo jak oryginalna stara poducha (nie ma żadnych pęknięć) jak jest poprawnie założony to trzyma silnik na miejscu ale niestety przenosi drgania - w zasadzie tylko na kierownicy się one objawiają ale nie dam sobie ręki uciąć że nie mam jakiegoś defektu kolumny. Zresztą kolumnę używkę już kupiłem, niestety ze stacyjką - wyjęcie stacyjki u Pana Kluczyka będzie droższe od samej kolumny :(
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 26, 2014 12:28   

A co z czerwonymi powerflexami? Też są tak miękkie, że silnik się przemieszcza?

Mam wrażenie, że i mnie dopadła dolna ósemka. Auto niby spokojne na postoju, ale jak przyspieszam to czuć drgania i auto jest głośniejsze. Poza tym jak oglądałem duży wkład, to widać pęknięcia na gumie.
Dodatkowo mam efekt jakiegoś takiego "luzu" powstającego podczas przejścia z przyspieszania do hamowania silnikiem. Może to właśnie silnik przemieszcza się przód-tył przez zerwaną poduszkę na dole. Jest to możliwe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika po wjechaniu w dziurę
Lurz Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Kwi 25, 2009 08:44
Marek_75
Brak nowych postów [R75]Duże drgania silnika/pytania
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lut 22, 2014 13:56
damiwr
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania/wibracje silnika i kabiny - nietypowe
Orint Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 09:57
Orint
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] drgania miedzy 110 a 160 km/h
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 20, 2012 07:33
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink