Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:35
[214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:11   [214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego

Witam

Mam taki problem. Otóż w zbiorniczku bardzo bulgocze płyn chłodniczy. Wygląda to tak jakby się gotował. Niby objawy jakby poszła uszczelka pod głowicą ale płynu nie ma w oleju i w spalaniu raczej tez nie. Roverek troche kopci tylko na zimnym silniku, na ciepły 0 dymu. Samochód kupiłem pare dni temu więc nie bardzo sie w nim orientuje. Mozliwe ze po prostu układ jest zapowietrzony?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:49   

Nie chce straszyć, ale u mnie podobny objaw wywoływał nieszczelny (wyszczerbiony) blok silnika. Wymieniany był termostat, chłodnica itp. a płyn chłodniczy pomimo działającego wiatraka nadal się gotował. Problem rozwiązała wymiana bloku silnika.

P.S. Wiatrak rozumiem sie załącza a na wskaźniku temp. wskazówka wychyla się na max?
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 22:13   

NIe, wskazówka temp. nie przekracza połowy
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 22:26   

Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewodu do chłodnicy są twarde, jeśli nie to do wymiany korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
 
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 20:33   

Jeśli bulgoce ci w zbiorniczku wyrównawczym, sprawdź szczelność układu chłodzącego. Prawdopodobnie do wymiany będziesz miał uszczelkę pod głowicą. Ja ostatnio wymieniałem i poszło ponad 800 zł. Sprawdź to jak najszybciej a unikniesz dużych kosztów. Odpal też auto i poproś kogoś niech pogazuje trochę, a ty zobacz czy z wydechu nie dymi ci na biało. Jeśli tak kup i wymień uszczelkę pod głowicą. Dodatkowo sprawdź olej czy nie jest już biały i czy woda się już nie dostała.

Pozdrawiam
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 20:51   

wcale nie zawsze jest,ze to hgf, prędzej to bedzie korek, jeżeli nie to szukaj dalej jakiejś nieszczelności w układzie, moze Ci się układ zapowietrza?
 
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:09   

Dymi na biało tylko na zimnym silniku, po nagrzaniu jest spokój... Zauważyłem, że w korku od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego jest mała dysza, która o dziwo wpuszcza powietrze a nie wypuszcza...
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:55   

Korek jest ciśnieniowy, tzn że trzyma cały czas szczelność, chyba że ciśnienie osiągnie jakiś tam stan krytyczny, wtedy się otwiera i go popuszcza. Tak zawór bezpieczeństwa :wink:

Jeśli szlak go trafił to cały czas puszcza ciśnienie, efektem czego jest gotowanie się wody (im wyższe ciśnienie, tym wyższa musi być temp aby woda się zagotowała).

Pozdrawiam
 
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 15:06   

Dzisiaj sprawdziłem dokładnie, Roverek nawet na ciepłym silniku dymi na biało jak mu sie mocno przygazuje... Także do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Wiecie mniej więcej jaki to będzie koszt? Kolega napisał ponad 800 zł ale chyba troszke przesadził...
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 15:14   

to zależy co miał na myśli - jak robisz uszczelkę pod głowicą powinieneś wymienić wszystkie uszczelki głowicy (kolektora ssącego, wydechowego, uszczelkę pokrywy, płynny uszczelniacz pokrywy wałków, zimery wałków), szpilki głowicy , dobrze by było przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - razem to 800zł jak nic (części+robocizna)
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 17:13   

no to ładny wydatek na początek... Dzięki za pomoc
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 22:07   

siwy91, jeśli na zimnym nie kopcił a teraz kopci to byćmoże przez uszkodzony zawór w korku poszła uszczelka pod głowicą :/

Czy ubywa płynu chłodzącego? Czy są jakiekolwiek objawy HGF poza białym dymem?
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 23:05   

ja mialem zrobiony hgf i czasami tez sobie przydymi, za rboienie lacznie z obrobieniem glowicy, czyli spalnowa,e wymiana uszczelniaczy, frezowanie gniazd zaworowych, wymiana jednego zaworu, robocizna uszczelki i takie tam dałem 1860
 
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 10:17   

Ciężko powiedzieć czy płynu ubywa bo jest zapowietrzony układ więc ten płyn ciągle skacze. Raz jest poniżej min. a raz powyżej... Po za białym dymem innych objawów nie ma... a jest taka możliwość, że silnik dostaje za dużo paliwa? Np. uszkodzony czujnik temp. cieczy albo cos podobnego?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 11:20   

Przy uszkodzonej sondzie lambda albo wtryskiwaczach może dostawać nadmiar paliwa.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 11:35   

no to odpowietrz układ i zobacz sonde tak jak powiedział ADI-mistrzu
 
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 16:53   

dodam jeszcze że jak na 1.4 to dużo pali, mianowicie około 8 litrów
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 17:00   

Pewnie od niedawna masz samochód.
Te silniki są inne od pozostałych, jeśli ktoś nie potrafi nim jeździć to i 10l spali (mi na początku palił 10.5l), ale po przyzwyczajeniu się do silnika i nieco zahamowania w wciskaniu pedału gazu można zejść i poniżej 6l.

To że wyszło Ci 8l to całkiem normalne, pewnie po mieście jeździłem tylko, więc wynik nawet dobry.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 17:09   

8 litrów to dla Ciebie duzo? jak na ta pojemność? matiz tyle potrafi spalić w mieście
 
 
 
siwy91 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Świdnik



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 11:17   

samochód został odstawiony do mechaników, którzy stwierdzili, że nic nie wskazuje na to żeby uszczelka była walnięta. Okazało się, że układ chłodniczy był zapowietrzony poprzez nieszczelne przewody gumowe jak i metalowe dlatego samochod miał takie dziwne obajwy... Jak udało mu sie odpowietrzyć to zaraz znowu sie zapowietrza i tak w kółko. Dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego
remikwiat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pią Mar 04, 2011 20:50
jabko69
Brak nowych postów [MG ZR] bulgotanie w zbiorniczku
majkel13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Kwi 03, 2015 13:32
AndrewS
Brak nowych postów [R214 95]czarna galaretka w zbiorniczku od płynu chlodzacego
usaparts Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 26, 2010 19:35
usaparts
Brak nowych postów [R 214 Si '97] Wyciek płynu chłodniczego
master55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lis 04, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Sie 28, 2009 09:00
kostas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink