Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 1.8] Turbo od R 75 1.8T ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 1.8] Turbo od R 75 1.8T ??
Autor Wiadomość
RembelKing 



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 10:43   [R 45 1.8] Turbo od R 75 1.8T ??

Witam!

Kumpel zakupił niedawno Rovera 45 1.8. Fajny samochodzik, tylko że mocy mało. Mam możliwość zakupu u znajomego turbosprężarki od R 75 z silnikiem 1.8T i zastanawiam się czy nie dałoby rady wsadzić tej turbiny do R 45 1.8?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!
Pozdrawiam!
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 14, 2010 10:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 12:27   

Takich tematów było już naście. Dało by się, ale tego prawie napewno nie zrobisz.
 
 
RembelKing 



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 12:56   

A mógłbyś przybliżyć mi jak miałaby wyglądać taka modyfikacja?
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 16:16   

Jak ma luźne kilka tysięcy złotych to i owszem da rade, sama sprężarka to ułamek kosztów. Było wielu śmiałków chcących doładowywać silniki w R i wszyscy zakończyli na ambitnych planach. Po szczegóły odsyłam oczywiście do wyszukiwarki...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 16:21   

Pływak, bez przesady
przecież jeździ na ćwiartkę 1.4 rozwiercone z dmuchawą ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 14, 2010 17:01   

Da sie - tylko, nie odprezysz latwo silnika. Lepszym rozwiazaniem jest juz swap calej fabrycznej jednostki z 75T wraz z pelna elektryka, czujnikami, wiazka, komputerem + imo. Niestety i ona bez malej rzezby prawdopodobnie nie wejdzie w bude 45 (kolektor do rzezby i malej zabawy prawdopodobnie) - ciezko mi sie wypowiedziec - mierzylem wsyzstko jak mowie w ZR gdzie wiekszosc rzeczy jest pnp ale i tak nie zmiesci sie to wszystko ladnie. Graty w turbo sa nieco mocniejsze i jak mowie stopien kompresji jest nie do przejscia. Sam rozwazalem taka modyfikacje bo prawdodpobnie bylby to najfajniej jezdzacy ZR - dobrze skrecajacy ale odpuscilem na rzecz mocnego N/A. Dorwac taki zdrowy silnik - jest ciezko. Jedynie co to rozbitka kompletnego szukac u UK. Natomiast przebudowa silnika 1.8 wolnossacego na kucizne i nizsze tloki moim zdaniem to lekki szalenstwo. Sam komplet tlokow, korb z ponad 1000 funta kosztuje juz nie mowiac o innych elementach, robocizna, etc. Gdyby byly dostepne jakies uszczelki odprezajace to jeszcze bym pomyslal o tym. Niestety i na tym polu nie znalazlem nic przez ponad rok.

PS. To zastecowe autko o ktorym mowicie nigdy nie mialo pod maska 1.4 Bylo to przez chwile 1.8, ktore za duzo nie pojezdzilo - finalnie chyba zlozyli ten zlom na 1.6 - autko swego czasu do kupienia - watpie czy to auto by dojechalo z miasta do miasta. W taki sposob to kazde autko mozna uturbic :O ja to jednak sadomaso nie jestem - daze do w miare fabrycznej bezawaryjnosci w swoim potworku. POZDR.
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 03:08   

Turbo to kosztowna rzecz ale jak ją już masz to przynajmniej wiesz za co zapłaciłeś :lol:

Ps. z 1.8T z R75 dałbym sobie spokój bo to i tak muł. Jedyny silnik to T-16 , wyjdzie taniej i z konkretnym powerem.
_________________
desperado67
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 19, 2010 16:47   

To prawda. Natomiast czy ja wiem czy taki muł. W nadwoziu R25 i Zr zrobi najlepsza robote z tych wszystkich silnikow powertraina jak domniemuje. ZRy z 2.0t srednio skrecaja - wiekszosc ludzi narzekala po swapach na prowadzenie tych autek jednak jak sie poczyta to wszystko to echy i achy mijaja szybko w tych postach - zreszta sam bawilem sie balastem auta u siebie i jestem w stanie sobie wyobrazic ten klocek i jego masakrycznie rycie przodem. Fajna zabawa do dragu - pozatym skazujesz sie na stary archaiczny, malodostepny silnik odchodzacy juz w zapomnienie niestety mimo sympatii do niego i kanciakow. R75 jako tako mlode wyrwiesz - troche tego jednak natlukli wiecej. Jest duzo wieksza szansa zdobyc "nie spalowany" silnik. Moim skromnym zdaniem fajna sprawa. Pozostaje KJSowa sprytnosc ZRowa z fajnym momentem z dolu - a pewnie jakby pojsc dalej i probowac to lekko wystroic cos z niego tez wycisniesz na plus. 45tka duzo tez wiecej nie wazy - dosc niezle by to chodzilo. Mowie zalezy kto co lubi. Na wprost - raczej nie dywagowalbym - prawdpodobnei masz racje - tylko nie kazdego to cieszy :) Zrobienie przyzwoitej mocy z 2.0t i doprowadzenie go do stanu bezawaryjnosci tez pociagnie fortune. Ech szkoda, ze tak malo tomcatow przynajmniej tutaj w pl :/ Cza zejsc na ziemie. Ten silnik powinien byc obowiazkowa topowa wersja kazdego benzynowego roverka fabrycznie i bylby spokoj :) Dziw bierze jaka glupota wykazali sie inzynierowie powertraina tracac czas na wydumkowanie felernych vvc, visow i innych patentow ichnich zamiast skupic sie na adaptacji tak udanej i trwalej turbawki do calej gamy modeli....
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 19, 2010 17:43   

Tylko ciekawe ile można wydusić z tego 1.8T na ori osprzęcie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 01:05   

Orginalnie r75 z turbo ma 150KM i 210Nm. Roznica miedzy 1.8 a 1.8t jest 2.5sek. do setki. Nie zgodze sie z kims kto mowi że R75 z turbo nie ma powera. Silnik 2.0 v6 o tej samej mocy nie ma zadnych szans. Sprawdzone. Z 2.5 v6 ida na rowno. Jest bardzo duza turbina w roverkach. Jak wlacza sie turbo to w fotel wciaga naprawde mocno. 2100rpm turbo pompuje. Znajomego Audi 1.8t to nie to. Wogole nie czuje sie że tam jest turbo. No fakt on ma Audi. Psuje sie non stop, moc slaba i pali 2litry wiecej, ale jego niemiecki.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 08:27   

A może coś po środku ;) .

Swego czasu dumałem nad zapodanem osprzetu z 2,0Turbo do mojego 1,8. Podejrzewam że jest to jak najbardziej wykonalne a i koszty nie powinny być ogromnie drogie. Ja liczyłem że musiałbym wyłozyć jakieś 2tysie na całą zabawę...

Największy probem to niestety odprężenie silnika. Wiem że w 1,4 Turbo zastosowano miedzianą przekładkę między dwie uszczelki głowicy. Ponoć wycisnęli dzięki STM6 jakieś 140KM tyle że nie wiem jak z trwałością tego silnika...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 09:16   

http://www.racingforum.pl...ZTR-t80264.html

Dzwonić - pytać. Ja wiem, ze to jest 1.6 - prawdopodobnie na kuciznie jakiejs juz - jak jest rozwiazanie odprezanie ciezko powiedziec.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 09:38   

damianz11 napisał/a:
Orginalnie r75 z turbo ma 150KM i 210Nm. Roznica miedzy 1.8 a 1.8t jest 2.5sek. do setki. Nie zgodze sie z kims kto mowi że R75 z turbo nie ma powera. Silnik 2.0 v6 o tej samej mocy nie ma zadnych szans. Sprawdzone. Z 2.5 v6 ida na rowno. Jest bardzo duza turbina w roverkach. Jak wlacza sie turbo to w fotel wciaga naprawde mocno. 2100rpm turbo pompuje. Znajomego Audi 1.8t to nie to. Wogole nie czuje sie że tam jest turbo. No fakt on ma Audi. Psuje sie non stop, moc slaba i pali 2litry wiecej, ale jego niemiecki.


Następnym razem niech znajomy kupi zdrowe Audi, a nie od turasa z nie wiadomo jakim przebiegiem. A3 1.8T 150KM ma ponad sekundę lepszy czas do setki niż 75 co wcale nie dziwi bo jest 250Kg lżejszy, a A4 wg danych technicznych ma czas lepszy o 0,5s nawet A6 ma 0,2s do setki mniej...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Sro Paź 20, 2010 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 10:24   

ja mam 1.8T i to jest bardzo zwawy woz, 2.0 v6 sie objeżdza a ta sama moc podobno. Ale odradzam Ci turbine z 75, jest bardzo mała, jak juz chcesz dołądowywać to pomyś o czymś wielkości t4, mozesz skrecic ją na nisko ale będzie w większym zakresie ładować bo ta z 75 to jak z disla mala. A ja uwazam ze jak masz zdrowy silnik i troche wiedzy i migomat, pomys o kompresorze eatona z merola uzywka lub za ok 1000zł mozna nowy/regenerowany wyrwać.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 11:11   

Wieksza niz w diselu. Ja porównywałem kiedys z turbina od Laguna dci120km to rover ma znacznie wieksza.

http://www.kewengineering...41800turbo.jpeg
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 11:30   

damianz11 napisał/a:
Wieksza niz w diselu. Ja porównywałem kiedys z turbina od Laguna dci120km to rover ma znacznie wieksza.

http://www.kewengineering...41800turbo.jpeg


Z tym, że w benzynie dmucha pewnie ~0,5 bara, a w dieslu koło 1bar :]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 16:08   

Bumelant, ten roverek to 1.4 rozwiercone robione bardzo długo.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 19:37   

turbina w 1.8 T jest mała i dokladnie dmucha o.5 bara, zamiast kupowac taką, kup t4 i mozesz nawet to 0.5 bara dmuchac ale bedzie w o wiele szerszym zakresie ladowac:)
 
 
RembelKing 



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 19:22   

Czyli po prostu gra nie warta świeczki. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:45   

WARTA:) Kup turbo t4, lub kompresor eatona z merola lub nowy <koszty od 900zł do 4-5 tys) do tego dolot kilkaset zł, jakiś kom do wysterowania ok 600zł uzywka i albo sam wysteruj albo znowu tysiaczek za fachowca i bedziesz mial cacy:) do tego przydadzą się wskazniki pokazujace zachowanie silnika, cisnienie, temp, sklad mieszanki itp. oplacalne i warto jak sie ma odlozone juz fundusze na calosc prac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów MG ZR 200 TURBO
skorpion Tuning mechaniczny 82 Pon Sie 22, 2016 21:59
skorpion
Brak nowych postów 1,6 16v + turbo
sebeks Tuning mechaniczny 48 Czw Kwi 23, 2009 23:28
sebeks
Brak nowych postów MG ZR 1.4 Turbo
Mirek123 Tuning mechaniczny 13 Pon Wrz 01, 2014 19:07
Raptile
Brak nowych postów [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
jrdarus1 Tuning mechaniczny 206 Sob Maj 17, 2014 13:12
karole36qp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink