Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1,8 160KM 05r] remont silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:17
[MG ZR 1,8 160KM 05r] remont silnika
Autor Wiadomość
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 00:19   [MG ZR 1,8 160KM 05r] remont silnika

Hejka,
zjadał olej odkąd go kupiłem a teraz olej zalewa świecę na pierwszym cylindrze i już chodzi tylko na trzech w trybie awaryjnym
auto było kręcone ale nie sądzę aby miało więcej jak 200 tys przebiegu
zastanawiam się czy olej leci z góry (wtrysk) czy z dołu (pierścienie) bedzie trzeba zmierzyć ciśnienie pewnie
A tak szczerze czy wogóle jest sens to naprawiać? a jeśli tak, to pewnie kompleksowo, bo jak zrobię samą górę to poleci dół itd.
Może znacie dobrego pasjonata co zna ten silnik i ma warsztat w okolicach Olsztyna?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane
pozdr
Andrzej
aszczyt@wp.pl
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 19, 2010 00:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 08:00   

Z tego co wiem k-series są nieremontowalne.
Tzn remont sie nie opłaca, bo części są droższe niż kupno innego silnika.

Nie wiem jak to z VVC, bo te silniki są rzadsze.
Czy można przełożyć głowicę z VVC do zwykłego silnika 1.8 np z Frelka lub R75.

Najlepiej aby ktoś go rozebrał i obejrzał, ale generalnie taniej chyba wyjdzie zrobić swapa.
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 19, 2010 08:11   

Najlepiej na 2,0T :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 08:12   

Ale to aż dziwne, żeby K-Series z 2005r. było już do remontu.
Musiał być bardzo intensywnie eksploatowany.
A może jednak nie jest z nim tak źle i mały remont sie opłaci?
 
 
pajakVi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 225
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 10:11   

xlowelas, zapewne padła uszczelka głowicy i może uszczelniacze zaworowe. Naprawa tego to nie problem. Części (wszystkie uszczelki od uszczelki głowicy w górę + śruby to z 400zł) + planowanie głowicy i wymiana wszystkiego, zamkniesz się w ok 1200. Jeżeli poszczają pierścienie to jeszcze kilkaset.
Na pewno bardziej się opłaca niż kupowanie "nowego"=innego silnika i przekładka.

xlowelas napisał/a:
Może znacie dobrego pasjonata co zna ten silnik i ma warsztat w okolicach Olsztyna?

Jeżeli okolice Olsztyna to Gdańsk to tak ;)
 
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 11:34   

Dzięki,
zdania sa podzielone, czego się spodziewałem.
Kiedyś już kupiłem silnik na szrocie w Suchym Lesie w podobnej sytuacji, a właściwie sam dół i wydawało mi się że będzie lepiej a było za chwilę gorzej. Nigdy do końca nie wiadomo co sie kupuje, na allegro pokazują jakiś silnik i zdjęcie zegara przebieg 36 tys, tylko żecały samochód jak i silnik wyglądaja jak kupa złomu :-)

Jakie przebiegi robia te silniki 160 KM? czytałem że sa awaryjne, awarie kosztowne i najczęściej wywiewa uszczelkę spod głowicy.... Auto jest bardzo fajne ale jak mam co roku robić kapitalkę lub wymieniać silnik to nie bardzo

Czy w mojej sytuacji można jakoś zdjagnozowac co się stało bez zwalania głowicy?


Do Gdańska mam 200 km, nie jestem przekonany czy dojadę na 3 garach..

Pozdrawiam goraco
Andrzej
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 12:38   

Te silniki są trwałe, jeżeli sie z nimi umie obchodzić.

Wersje bez zmiennych faz rozrządu spokojnie robią 300tys bez remontu, te ze zmiennymi nie wiem. Mój ma 180tys i nigdzie sie nie wybiera, nie bierze oleju, nie dymi, pracuje równo i cicho. (Mam ten sam silnik tylko że 1.6 i bez VVC)

Natomiast uszczelka pod głowicą jest problemem, lubi padać (dlatego o silnik trzeba dbać).
Wymiana powinna być dokonana POPRAWNIE a nie byle jak i byle gdzie.

Najlepiej wymienić ją na metalową wielowarstwową nowego typu z nową magistralą olejową. Problem nie powinien wtedy powrócić.

To są silniki aluminiowe, nie wolno wkręcać ich na wysokie obroty póki sie nie zagrzeją (narzekającym przypomne, że wszystkie sporotwe silniki tak maja, w BMW M5 jest nawet specjalny wskaźnik na obrotomierzu).

I należy uważać na prawidłowe chłodzenia, bo hartowane aluminium nie lubi przegrzania. Może sie rozhartować i powyginać i wtedy silnik do wymiany.
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:38   

hehehe
akurat dbam o silnik i prędzej go zamulam niż dobijam wysokimi obrotami :-)
Twój motor ma nieco inny stosunek mocy do objętości, to oczywiste że wtedy silnik starcza na dłużej, patrz amerykańskie niezniszczalne krązowniki - 100 koni z 5 litrów, 3 biegi nie do zajechania

A może ma ktoś takie auto z tym silnikiem?? Ile to może przejechać przy spokojnej w miarę jeździe?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:57   

mojej dziewczynie 1,8vi ( 145 KM ) pali okolo 7-7,2

co do zarcia oleju - zmierz kompreche w silniku - my np nabylismy 200vi ktora miala dziure w tloku ( zrobiona urwanym zaworem ) ale silnik smigal :D zrobil jeszcze 100 km zanim zarzucil olej w dolot tak ze wszystkie swiece zmostkowalo
oczywiscie kompresja w cylindrze z dziurawym tlokiem wynosila 0 ;)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 00:44   

Spoko, właśnie to zamierzam zrobić, ale nie wiele to powie, jesli walnęła mi uszczelka + magistrala olejowa + uszczelniacze zaworów, to jako-taka kompresja powinna być

chyba i tak będę musiał zwalić głowicę i zobaczyć co tam słychać ... masakra

W razie czego uszczelkę nowej generacji (i całą resztę) gdzie kupię najtaniej i najpewniej?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 07:56   

Poszukaj na Tomateam.
Magistrala olejowa nowy typ i uszczelka pod głowicę nowy typ.
Z tym, że musisz dopytać czy pasuja do 1.8VVC.

Pamiętaj też, że śruby są z grubsza jednorazowe, wiec zestaw śrub głowicy też przydałoby sie kupić.
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 17:34   

Ja robiłem z swoim remoncik góry i nie narzekam kosztowało mnie to cos koło 2k PLN - części.

Wymieniłem popychacze, zawory wydechowe, uszczelki uszczelniacze , rozrząd itd.

Tak jak pisał już kolega sprawdź kompresję bo być może albo uszczelka albo zawór przepalony a że jest olej to nie znaczy że nie powinien palić ! nawet na 6-7 atm sprężania i zalewany przez uszczelniacz zaworu cylinder by palił.

Z góry mówię Ci że sprawa nie jest prosta i jeśli sam nie chcesz tego robić lub nie potrafisz to radzę jakiś dobry warsztat na pewno ktoś tu poleci a nie jedź do "pana kazia" np. głowice można splanować o maks 0.2 mm (mi jedną uszkodził właśnie pan "kaziu" gdy oddałem do niego do planowania).

Jeśli poszła uszczelka to tak jak pisali koledzy około 400-500 będzie działać jeśli zawór to już 1 k PLN części.

Zmierz kompresję jeśli zero to się nie dowiesz dopóki nie rozbierzesz a jeśli coś jest zrób próbę olejową.



Co do przebiegu to czasem te silniki padają po 20 tys czasem po 40 a czasem po 100 tys to zależny od użytkowania ale jeśli ma 200 k przebiegu to na ten silnik bardzo dużo ...

Co do nowego typu uszczelki to nie radzę tzn to zależny od stanu powierzchni na samym bloku jeśli coś tam jest to lepiej stary typ, śruby też mogą być stare ale wszystko dobrze złożone zgodnie z procedurą serwisową, przynajmniej ja mam stare śruby i nic temu silnikowi nie ma i nie będzie miał bo jest dobrze zrobiony.

pozdrawiam
 
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 00:27   

Kochani,
kompresję sprawdziłem, wynosi 0, 9, 6, 9 dosyć króko kręciłem żeby nie spowodować padu akumulatora i bez próby olejowej.
Odłączyłem sobie kostkę od wtrysku 1 cylindra i dojechałęm na trzech do Poznania, w sumie zrobiłem na trupie jakieś 400 km mam nadzieję że go w ten sposób nie dobiłem.

Ponieważ na 3 cylindrze też nie jest najlepiej wydaje mi się, że pozostała mi już tylko przekładka.. silnik 1,8 ale bez VVC znalazłem na allegro nawet ale boję się, że kupię kota w worku, możecie cos jeszcze doradzić? http://allegro.onet.pl/si...1288529159.html
Ktoś ściągał taki silniki z Anglii, to pasuje do wersji kontynentalnych?

Serwisy w okolicach poznania znalazłem dwa, British Garrage i Nowe Miasto nad Wartą, kto mi to lepiej zrobi i rozsądniej?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 08:06   

lopez86100 napisał/a:

Co do przebiegu to czasem te silniki padają po 20 tys czasem po 40 a czasem po 100 tys to zależny od użytkowania ale jeśli ma 200 k przebiegu to na ten silnik bardzo dużo ...


Po raz pierwszy sie ucieszyłem, że nie mam VVC...

Mam nadzieje że naprawda nie będzie bardzo droga i silniczek odżyje :)
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 10:10   

xlowelas napisał/a:
Kochani,
kompresję sprawdziłem, wynosi 0, 9, 6, 9 dosyć króko kręciłem żeby nie spowodować padu akumulatora i bez próby olejowej.
Odłączyłem sobie kostkę od wtrysku 1 cylindra i dojechałęm na trzech do Poznania, w sumie zrobiłem na trupie jakieś 400 km mam nadzieję że go w ten sposób nie dobiłem.

Ponieważ na 3 cylindrze też nie jest najlepiej wydaje mi się, że pozostała mi już tylko przekładka.. silnik 1,8 ale bez VVC znalazłem na allegro nawet ale boję się, że kupię kota w worku, możecie cos jeszcze doradzić? http://allegro.onet.pl/si...1288529159.html
Ktoś ściągał taki silniki z Anglii, to pasuje do wersji kontynentalnych?

Serwisy w okolicach poznania znalazłem dwa, British Garrage i Nowe Miasto nad Wartą, kto mi to lepiej zrobi i rozsądniej?


dol z vvc i "zwyklego" sie rozni - inne tloki, inne korby
zrob probe olejowa, moze sie okaze ze piersionki sa cale tylko popsules glowice :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 14:03   

xlowelas napisał/a:
Serwisy w okolicach poznania znalazłem dwa, British Garrage i Nowe Miasto nad Wartą, kto mi to lepiej zrobi i rozsądniej?
Do PHJowi mam pełne zaufanie no i ma T4, British Garrage nie znam
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 14:51   

Witam. Bliżej masz do Puszczykowa do P.Wojtka którym się wszyscy zachwycają:

http://forum.roverki.eu/v...chanik+pozna%F1
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 23:57   

hmmm zdania są widzę podzielone, ale zadzwonić nie zaszkodzi....

A nie ma ktoś przypadkiem dobrego silnika na zbyciu ?? hehehe
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:56   

Na założonych świecach pokręć i posłuchaj czy gdzieś "syczy" mi to na uszczelkę pod głowicą nie wygląda bo coś by zostało kompresji ale nie koniecznie. możesz jeszcze zobaczyć kilka rzeczy - ciśnienie w układzie chłodzenia oraz kompresję na tym gdzie jest 0 gdy na drugim cylindrze jest wkręcona świeca i wykręcona jeśli nie ma różnicy to raczej zawór (próba olejowa przy takiej kompresji nic nie da). Raczej zawory. Czyli to co u mnie ja mógłbym Ci to zrobić a przynajmniej rozebrać ten silnik i wycenić ale mieszkamy za daleko.

Ale koszty jeśli robiłbyś sam nie są takie duże bo rozrząd i tak kiedyś trzeba zrobić więc nie wliczam tego.

Padają zawory wydechowe 200 pln komplet z ebay dobre zamienniki tzn te które kupiłem takie były sprawdziłem firmę. Uszczelka + uszczelniacze zaworowe razem najtaniej da się to zrobić poniżej tysiąca, jeśli chodzi o części.

Takiego silnika nie kupisz albo będziesz czekać rok chyba że sprowadzisz z Anglii.

Miałem okazję oglądać jeden z MG TF cały zalany olejem i do remontu i doszedłem do wniosku że poniżej 4-5 k pln nie da się kupić dobrego chyba że masz szczęście :D
 
 
 
xlowelas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Poznań / Olsztyn



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:15   

no cóż, mi się wydaje, że masz rację + jeszcze układ tłokowo-korbowy też jest nie halo bo na 3 garze kompresja mniejsza no i wcześniej, tzn cały czas odkąd go mam, zjadał olej

już się rozglądam za nowym autem a tego przez zimę pewnie zrobię i dam babie niech jeździ albo sprzedam

Pytanie takie, czy w tych silnikach praktykuje sie wymiane pierścieni, czy tylko komplety tzn nowy tłok + szklanka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 16v '00r] remont silnika?
Tuffik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 01, 2008 12:43
Tuffik
Brak nowych postów [R25] Remont Silnika czy wymiana ??
darklucas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sob Sty 01, 2011 14:17
darklucas
Brak nowych postów [MG ZR 160 2002r. !.8 vvc] remont silnika
mg85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Maj 02, 2016 13:46
Krzysztof187
Brak nowych postów [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika
co i jak?
kaaaziuu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 07, 2009 21:47
lopez86100
Brak nowych postów [R214SI]Generalny remont silnika
Lesior Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Kwi 18, 2011 19:53
Lesior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink