Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:43
[R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
Autor Wiadomość
koper 




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: Kam Zab

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 07:59   

zasłoniłem wczoraj całą chłodnice i szoooookkkkkkkkk....
cieplutko jak na majorce :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 04, 2010 07:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 10:17   

koper napisał/a:
zasłoniłem wczoraj całą chłodnice i szoooookkkkkkkkk....
cieplutko jak na majorce :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:cry: :cry: :cry:

więc zostaję sam na polu walki ;pp jedyny zimny rover na forum - że też to musiałem być ja :mrgreen:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 12:59   

witam!

no to patent zeszloroczny zmodyfikowany wersja prealph2 :)

dolna atrapa zderzaka ma 5 slupkow pionowych i zanimi siatke. wykonalem z 6 denek po lodach zszytych na zakladke oslone o wymiarze 63cmx11,5cm i wsunalem ja za 4 slupki, pozostawiajac (patrzac na auto od przodu) wolna przestrzen po prawej. oslona siega miejwiecej do polowy odleglosci miedzy 4 a 5 slupkiem - reszta w prawo jest wolna.

na gorna atrape zastosowalem patent zeszloroczny - czyli niebieska folia pod panele mdf - wycielem 2 paski i przewleklem co ktorys zab atrapy, pozostawiajac logo rovera wolne.

zdjec nie zrobie niestety puki co bo szkoda mi wychodzic z aparatem na snieg i mroz, natomiast ponizej zdjecie dolnej oslony.

jutro jak bede jechal/wracal z pracy to przetestuje i zdam relacje :)




pozdr.

ps.

zastanawia mnie jeszcze jedno....

silnik osiaga temp stala na poziomie polowy skali - fakt trwa to sporo (dlatego patenty zaslaniajace), ale termostat jest sprawny, zawor nagrzewnicy tez. tylko jedna sprawa mi nie daje spokoju - czemu jak ustawie nadmuch na 3-4bieg to leci coraz zimniejsze powietrze (takie letnie) a na biegu 2 (bo 1 to ledwo co dmucha) leci dosc gorace... czyzby zapchana nagrzewnica nie ma juz swojej pojemnosci i sie wychladza pedem powietrza? (zaznaczam ze temperatura silnika nie spada).

pozdr2
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 15:52   

keczu napisał/a:
Widze ze temat sie powoli wyczerpuje

Chyba nie moglem sie bardziej pomylic :glupek2:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 08:24   

Koper, ale Ty masz benzyne. Jeżeli widzisz taką różnicę, to może termostat Ci padł?
 
 
koper 




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: Kam Zab

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 12:44   

sobrus napisał/a:
Koper, ale Ty masz benzyne. Jeżeli widzisz taką różnicę, to może termostat Ci padł?

tak

memphisto napisał/a:
koper napisał/a:
zasłoniłem wczoraj całą chłodnice i szoooookkkkkkkkk....
cieplutko jak na majorce





więc zostaję sam na polu walki p jedyny zimny rover na forum - że też to musiałem być ja

no Ty masz na bank zawaloną nagrzewnice :cry:
moze znajdziesz wrasztata który za niewielka cene wymieni:) :wink:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 13:44   

memphisto napisał/a:
więc zostaję sam na polu walki ;p p jedyny zimny rover na forum - że też to musiałem być ja :mrgreen:

Zacznij od sprawdzenia zaworka wpuszczającego płyn do nagrzewnicy oraz cięgła, które nim steruje, bo może się okazać, że np. spadło i wystarczy je założyć i będzie ok.
Cięgło też może spaść z pokrętła na desce - nie chodzi Ci za lekko?
U mnie ostatnio spadło ze sterowania nawiewami - ciężko się jeździło bez nawiewu na szybę - cały czas klima i ogrzewanie na full, żeby nie parowało, a i tak nie dawało 100% skutku. ;)
koper napisał/a:
Cytat:
Koper, ale Ty masz benzyne. Jeżeli widzisz taką różnicę, to może termostat Ci padł?

tak

To wymień - termostat to chyba 40 zł, a jak się zrobi cieplej i zapomnisz osłony, to możesz zagotować silnik, a nawet nabawić się HGF.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 00:33   

maciej napisał/a:
Zacznij od sprawdzenia zaworka wpuszczającego płyn do nagrzewnicy oraz cięgła, które nim steruje, bo może się okazać, że np. spadło i wystarczy je założyć i będzie ok.


a gdzie takie cudo jest? na ścianie grodziowej ?

maciej napisał/a:
Cięgło też może spaść z pokrętła na desce - nie chodzi Ci za lekko?
U mnie ostatnio spadło ze sterowania nawiewami - ciężko się jeździło bez nawiewu na szybę - cały czas klima i ogrzewanie na full, żeby nie parowało, a i tak nie dawało 100% skutku. ;)


nie chodzi za lekko i na 100% działa, ponieważ:

Jak mam na ZIMNE DMUCHA MOCNO a jak przekręcam na CIEPŁO to dmucha SŁABIEJ

Ponadto przy +3 jak było wczoraj z szyby leci LEKKO LETNIE powietrze (niestety z nawiewów już nie) im chłodniej tym bardziej zanika ciepło. Zabawne jest to, że jak wjechałem do warsztatu takiego zamkniętego gdzie było ok 10 stopni, to leciało miłe ciepło powietrze, ale po wjechaniu na minusy znów chłód. Więc stawiam, że pokrętło i sama w sobie regulacja działa. Ale coś nie ogarnia chłodu i nie daje ciepła.

Wymieniłem termostat na NO-NAME u jakiegoś partacza (o ile on to w ogóle wymienił bo ja nie widziałem starego) i nie ma poprawy. Teraz zamówiłem org ten co montowali oryginalnie WAXTAT z UK razem z nową obudową ale jeszcze nie zamontowałem (ciągle mam nadzieję, że to jednak będzie termostat)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 07:24   

Cytat:
a gdzie takie cudo jest? na ścianie grodziowej ?

Gdzieś tam - nie wiem, bo u mnie działa, ale spytaj kruszona - przyszło mi to do głowy, bo ostatnio u niego okazało się, że to jest różnica między R45 przed FL, a MG ZS po - starsze to miały, a nowsze nie i po przekładce silnik zaczął się grzać, bo zaworek zablokował mały obieg.

Po zdjęciu tego cięgła (zaworek zawsze otwarty) problem ustąpił - może u Ciebie jest odwrotnie i cięgło jest "na stałe" zdjęte. :D

Pamiętam też, że w R600 bywały problemy, bo ten zaworek się psuł.
memphisto napisał/a:
Jak mam na ZIMNE DMUCHA MOCNO a jak przekręcam na CIEPŁO to dmucha SŁABIEJ

Ponadto przy +3 jak było wczoraj z szyby leci LEKKO LETNIE powietrze (niestety z nawiewów już nie) im chłodniej tym bardziej zanika ciepło. Zabawne jest to, że jak wjechałem do warsztatu takiego zamkniętego gdzie było ok 10 stopni, to leciało miłe ciepło powietrze, ale po wjechaniu na minusy znów chłód. Więc stawiam, że pokrętło i sama w sobie regulacja działa. Ale coś nie ogarnia chłodu i nie daje ciepła.

Wymieniłem termostat na NO-NAME u jakiegoś partacza (o ile on to w ogóle wymienił bo ja nie widziałem starego) i nie ma poprawy. Teraz zamówiłem org ten co montowali oryginalnie WAXTAT z UK razem z nową obudową ale jeszcze nie zamontowałem (ciągle mam nadzieję, że to jednak będzie termostat)

No to nie wiem...
Poszukaj tego zaworka - jest rozrysowany w EPC.

Hmm... Tylko ja piszę na podstawie informacji z 45/ZS, ale w 400 podobno było identycznie, więc nie sądzę, żeby w R200 z serią K było inaczej - w każdym razie warto sprawdzić.

Jeśli to nie to, to obstawiałbym zatkaną nagrzewnicę, z niewielkim przepływem - to by wyjaśniało dlaczego jak jest cieplej to trochę grzeje, a jak jest zimno to już nie - nagrzewnica ma ograniczoną wydajność i przy zimniejszym powietrzu nie daje rady.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 17:22   

No to ja na razie przyslonilam gore... Testowac bede jutro, zepewne szukajac spinek do dolnej siatki w zderzaku - wlasnie sie okazalo, ze brakuje 4 szt i boje sie przyslaniac dol zeby nie bylo za duzych oporow powietrza...

edycja:
testowalam 11 grudnia przy temperaturze -5 i duzym wietrze
kwetstia szybkosci nagrzewania przy stalej trasie - prawie bez zmian (moze kilometr wczesniej)
kwestia temperatury w kabinie - troszke cieplej (po nagrzaniu) ale zdecydowanie bez szalenstw
efekt uboczny - troche ciszej w kabinie :shock: i dzieki temu bardziej czytelna (sluchowo) praca tego co pracuje pod maska

Niestety bede takze zaslaniac siatke w zderzaku...
Ostatnio zmieniony przez martens Nie Gru 12, 2010 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 11, 2010 21:54   

Ja jeszcze w kwestii termostatu. Na forum mg-rover.org znalazlem wypowiedzi sugerujace, ze termostat z Land Rovera, otwierajacy sie przy 87 stopniach jest lepszy do L serii niz ten z 82 stopniami.
Domyslam sie, ze wszyscy rozumieja po angielsku, wiec wkleje:

"I took a bit of a gamble and ordered a thermostat housing: PEM100990 from www.lrseries.com - for £6.41 plus VAT and postage, bringing it to just under a tenner. If you google PEM100990, you'll find it listed in this website: http://www.mgfcar.de/epc/1166.htm which appears to be a German MGF site, showing an extract of what looks very like an MG Rover Electronic Parts Catalogue. I have the same thing, but with the PEM101020 shown instead. I took this to mean that the two parts will at least fit in the same place.

I fitted the part on Friday evening, and I've had toasty warm heater ever since. It fits perfectly - the Land Rover part is exactly the same size as the one that came out, and looking into all the holes, the bits inside look the same too.

I'm pretty sure it is an 87 degree thermostat, as the gauge now sits a fraction above the halfway mark (previously it would have been exactly halfway). Full warm up is now achieved within 2 miles (it had been 10!) and even if I have the heater on full, and the blower at number 4, the gauge doesn't dip and the hot air just keeps coming. In other words, it's working as it should be.

So I'd recommend giving LR Series a try - my part came in a Land Rover box, and as I say it was identical to the old Rover part (apart from colour) - even down to markings on the housing."


Zeby nie bylo watpliwosci - jest kilka wersji:

kremowa - 88 stopni, twarda sprezyna
czarna - 82 stopnie, twarda sprezyna
szara - 82 stopnie, miekka sprezyna

Ja chyba sobie zapodam ten kremowy, bo auto dalej koszmarnie sie rozgrzewa. Wczoraj jechalem trase i prawie caly czas wskazowka byla nizej niz srodek a z nawiewu wialo dosc srednio :/ Nie mam pojecia cos sie dzieje, ze czasem jest ok, a czasem tak. Wydaje mi sie, ze moj termostat moze byc zasyfiony i np. sie przycina otwarty...
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Nie Gru 12, 2010 18:18   

Hej :grin: Mam pytanko, czy żeby dostać się do chłodnicy w celu jej zasłonięcia wystarczy odkręcić te 4 śrubki zaznaczone czerwonym kolorem na zdjęciu, czy trzeba sciągać cały zderzak ?

 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 12, 2010 19:02   

gismo napisał/a:
czy żeby dostać się do chłodnicy w celu jej zasłonięcia wystarczy odkręcić te 4 śrubki zaznaczone czerwonym kolorem na zdjęciu

nie, jest to cały element razem ze zderzakiem
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Nie Gru 12, 2010 19:45   

Cholera, czyli trzeba demontować cały zderzak :/
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 21:18   

sprobuj od dolu tam z tego co wiem jest dostep, ale nie martw sie u mnie jest to samo
termostat puszcza bo silnik sie nagrzewa choc u mnie wskazowka tepm nawet latem ponizej polowy, teraz dochodzi do tego tylko na postoju a w drodze jest tak w 1/4
ale co odkrylem: bo lecialo mi zimne powietrze poczytalem na forum i zrobilem tak: odkrecilem korek od zbiorniczka wyrow. i scisnalem waz od chlodnicy ten na gorze obok weza od IC bulknelo w zbiorniczku przegazowalem do tego i polecial plyn zakrecilem i zaczelo leciec ciepelko plynu nie ubylo nie przybylo poprostu cos to dalo i podejrzewam ze mam walniety korek i on nie dziala tak jak powinien

ale martwi mnie to wskazanie temp. bo nawet latem nie idzie powyrzej polowy
narazie odkrecilem troszke korek i jutro zobacze co sie bedzie dzialo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 01:43   

Udało się zasłonić chłodnicę bez ściągania całego zderzaka. Odkręciłem tylko te 4 nakrętki plastikowe, które zaznaczyłem na zdjęciu i elegancko weszły dwie tekturki. Teraz, gdy mam zasłonięte wszystkie wloty powietrza wskazówka temp. idzie dużo szybciej do góry, ale... pomimo, że jest ona na połowie skali z nawiewów leci letnie powietrze :/ a im szybszy bieg dmuchawy, tym powietrze chłodniejsze. Próbowałem odpowietrzać, tak ja to Ty robiłeś, ale nawet przy ściskaniu węża (tego na górze przy chłodnicy) nie zauważyłem żeby wylatywało powietrze, jedynie płyn :bezradny:
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 15, 2010 06:31   

tzn tak, nie ma w tym nic dziwnego ze na wyzszych biegach tzn 3 i 4 leci chlodniejsze jakby to wytlupaczyc jezeli powietrze jest nagrzewane z przyjmijmy z predkoscia 10 a na pierwszym biegu pobierasz to powietrze z predkoscia 7 to caly czas go masz na 2 biegu powiedzmy ze pedkosc pobierania wynosi 10 to ciagle zdazy sie nagrzewac bo ile sie nagrzewa tyle pobierasz a na wyzszych biegach pobierasz wiecej niz jest produkowane i tyle. Pryznajmniej tak to rouzmie ja.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 10:55   

:hm: W sumie to masz racje, ale i tak będę musiał jeszcze sprawdzić czy na pewno się nie zapowietrza lub ew. płukanie nagrzewnicy bo pewnie nikt tego wcześniej nie robił :roll:
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 10:20   

ja juz wiem ze u mnie korek "umarł" plukanie nagrzewnicy mialem trzy lata temu wiec w twoim przypadku moze to byc problem, a sprawdzales ciegno od otwierania nagrzewnicy?? latwo znalezc jest tak na srodku przy scianie grodziowej naljepiej gdyby ktos ci pokrecil w aucie pokretlem to zobaczysz ze sie cos tam rusza no i to jest to
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:59   

Fargo80 napisał/a:
latwo znalezc jest tak na srodku przy scianie grodziowej naljepiej gdyby ktos ci pokrecil w aucie pokretlem to zobaczysz ze sie cos tam rusza no i to jest to


i co z tym cięgnem sprawdzić? jak się rusza, ale bardzo słabo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Przekładka - opłaca się?
Dodatkowy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Maj 26, 2017 17:10
nanab
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - wersja z klimatyzacją
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lip 08, 2007 22:48
Paul
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - czy można jeździć z jedna ?
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 04, 2007 08:56
giewu
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v] Sypać proszek, czy od razu ymienić chłodnicę
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 26, 2009 18:10
duklos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160 VVC 1,8 '03] Opony na zime?
proszę o poradę
radek411 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 20, 2009 09:47
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink