Właśnie jestem już prawie po zabiegu w pilotach do R75.
Po przyłożeniu kabelka - wszystko ok, zasięg zwiększa się do 30 metrów.
Po włożeniu do obudowy, tak jak u jesse, nie działa. Jednak po kombinacji, różnych wariantach ułożenia kabelka, działa w 100% i otwiera z 30 metrów
Problem pojawił się w drugim pilocie. Przez przypadek odlutowałem ten mini kwadracik do którego przylutowuje się drucik. Bez kwadracika z przylutowanym kabelkiem pilot raz działał raz nie. Obecnie nie działa w ogóle. Jaką funkcję spełniał ten mini prostokącik, czy można obyć się bez niego?
zastosowałem drut ze skrętki, ok 12 cm, u mnie też zadziałało dopiero po kilkukrotnym przełożeniu drucika w inny kształt. Zasięg sprawdzony 25m . A tak to u mnie wygląda (proszę nie śmiać się z lutu
Jutro będę próbował, dzięki.
Aczkolwiek lutowanie tak małych elementów jest dla mnie gigantycznie trudne.
Macie jakieś specjalne lutownice czy po prostu coś wcześniej pijecie aby ręce się nie trzęsły heh
ADI-mistrzu, jeśli nie dam rady, odezwę się do Ciebie na PW
Ja mam problem trochę poważniejszy, niestety na własne życzenie.
Przestał mi działać pilot, na szczęście zapasowy.
Jeśli wie ktoś (pytanie do Ciebie ADI-mistrzu ) co to za element ten w czerwonym kółeczku, zabrakło mu pojedynczej przeciwstawnej nóżki
Przylutowałem chyba za gruby drucik, miedziany, lakierowany ale chyba z jakiejś "cewki" i miał spory przekrój względem tego ze zdjęcia wzorcowego (spiralka na kartce), niestety pilot nie działał więc chciałem na szybko uciąć drucik przy miejscu lutowania będąc jeszcze w samochodzie.
Pech chciał, że drucik pod swym obciążeniem odłamał lut wraz z nóżką do której był przylutowany.
Nie wiem czy ma jakieś istotne znaczenie ten element, jeśli tak to czy jest opcja sprawdzić jego parametry, jakiś symbol i gdzie szukać takiego ustrojstwa, w elektronice dysku twardego może??
Będę wdzięczny za pomoc bo jak się okaże że uwaliłem zapasowy pilot to nie będzie mi do śmiechu.
Na razie szybkie organoleptyczne wymacanie guzików pilota i próba synchronizacji nie powiodła się ale wierzę, że to przez zjawiska pogodowe i inne takie
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Uwaliłeś tranzystor sterujący, dość poważna sprawa
Można spróbować jakoś to naprawić, jakoś lutem złapać kawałek, ale trudne jest to.
Jaki to tranzystor to ciężko powiedzieć, jak mi pokażesz co jest na nim napisane to spróbuję odczytać jaki to jest, ale to też proste nie jest.
Hmmm...to może jako przestroga dla mniej wprawnych w operowaniu lutownicą itd....
Drucik nie powinien być gruby żeby nie narobić szkód.
Ja się postaram bezinwazyjnie, mega-lupą odczytać oznaczenie tego tranzystorka i uderzę do Ciebie ADI-mistrzu po pomoc, płacę jak za prezydenta
Heh, szkoda mi strasznie tego pilota, mam nadzieję że jeszcze odpali.
Biorę się za rozszyfrowywanie.
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
Mały update, a jakbym posiadał taki sam kompletny sprawny pilot 3TXA, można coś wykombinować??
Zastanawiam się nad tym gdzie jest kodowanie zamka, jeśli w tym układzie z kilkunastoma nóżkami na odwrocie płytki to może warto przelutować ją z mojego obecnego pilota.
Ostatecznie przelutować sam tranzystorek ze sprawnego pilota, oczywiście mówię o pilocie nie od mojego Roverka, zakupionego za grosze jak się uda.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Super, to jutro zamówię pilocik. Boję się, że mogłem coś narozrabiać to chyba lepiej będzie bazową stonogę przelutować na nowy pilot w moim przypadku, bo potem jeszcze mogłem pogorszyć sprawę ale nie powiem co z nim zrobiłem
Dzięki Ci wielkie za informację... jak dojdzie pilot przekażę relację z przelutowania. Jak przed chwilą patrzyłem to powinienem dać radę wlutować układ grotem.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Jutro zobaczę jak to będzie ze skrętką zwiniętą jak na fotce gdzieś wyżej. Mam nadzieję żę zadziała A co do grotu lutownicy można sobie dorobić specjalny cieniutki grot. Niewiele wytrzyma ale do małych elementów w sam raz
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum