Forum Klubu ROVERki.pl :: [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:01
[Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 13:40   

Na 3TXA/B działa i jest to potwierdzone, może drucik źle odizolowany, cyna złapała emalii a nie samego drucika.

Co do 17TN (widzę że oznaczony jest na płytce jako 3TXD) pewności nie ma, nikt nie sprawdzał ale powinno też dobrze działać.

Co do Rover75 już kompletnie nie jestem pewien, tutaj trzeba zobaczyć.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 10, 2010 13:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 17:00   

R75 - potwierdzam efektywność - po przyłożeniu ~5cm przewodu zasięg z ~12m zwiekszył się do przeszło 40m :mrgreen: :mrgreen:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 17:34   

Nie wytrzymałem i też sprawdziłem :) ,
Przyłożyłem tylko drucik ( bo nie mam odpowiedniej lutownicy) ale działa.
Otworzyłem i zamknąłem auto z okna domu- z 4x większej odległości niż zwykle :) :hura:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 18:09   

ADI-mistrzu, wielkie dzięki :D Zostałeś oficjalnie tjunerem pilotów R75 :hura:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 18:29   

ADI-mistrzu napisał/a:
Co do 17TN (widzę że oznaczony jest na płytce jako 3TXD)


Dokładnie tak,na obudowie pilota jest 17TN,a na płytce 3TXD. Ja mam 17TN,wczoraj dolutowałem kawałek drutu, i kiedy drut był rozwiniety to ściągał mi z trzeciego piętra, jakieś 20 metrów,ale jak to zwiąłem w obudowie to działał jak wcześniej czyli z max 4-5 metrów.

co z tym zrobić?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 19:05   

Ja mam dokładnie tak samo jak kolega slax
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 19:17   

slax, a jaki drut użyłeś? Żyła czy plecionka?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 19:49   

Drucik ma być oczywiście pojedyncza żyłą, najlepiej emaliowaną, jeśli nie to musi być tak umiejętnie zwinięty, aby po złożeniu obudowy jego zwoje się nie stykały.

Rozumiem że w R75 przylutowaliście do miejsca tutaj wskazanego?


Co do 17TN, drucik lutuje się od strony przycisków i trzeba go przeciągnąć na stronę baterii i tam coś pod niego podłożyć i drucik zwinięty położyć.
Jeśli tak zrobiliście to którędy go przepuściliście? Którymś z otworów czy bokiem płytki?
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:04   

[75] jeszcze nie lutowałem, przytykałem we wskazanym miejscu, ale mam pytanie czy przylutować można w tej dziurce obok? Wydaje mi się, że byłoby to łatwiejsze.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:09   

Mi ojciec polutował wszystko ;) izolowany 5-7cm kawałek przewodu. Jest bajka :mrgreen:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:17   

Ja przylutowałem jak się kończy ta gruba ścieżka trzema dziurkami.

A może ten drut jest za długi lub ma nie odpowiednią grubość?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:32   

Michal, mam nadzieje ze to miejsce trochę poskrobałeś ze ładnie cyna złapała się :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:35   

sprawdziłem w r 75 działa zasięg 30m :brawa:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:37   

po zamknięciu obudowy mam ten sam rezultat ;)
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:57   

Co do lutowania w R75:
Problem jest taki że czasem te otwory są zalakierowane (czy to specjalne, czy to nadmiar lakieru się dostał) więc niema pewności. Ale spróbować można, np. wziąć igłę, trochę poskrobać w okół otworu i przylutować.

Grubość drutu niema znaczenia.
Widzę że chyba wszystkim w 17TN tak się robi, więc są jeszcze 2 wyjścia:
1. Prostsze, przylutować drucik do tej drugiej miedzianej ścieżki, czyli po drugiej stronie elementu do którego wskazałem aby lutować.
2. Trudniejszy, trzeba zaopatrzyć się w kondensator jakieś 2.2pF i przylutować jego jedną nogę do tego miejsca co wskazałem na zdjęciu a drugą do drucika naszego.

Proponował bym sprawdzić najpierw pierwszy sposób i i sprawdzić mimo wszystko czy nie będzie dobrze gdy drucik przylutuje się tak jak na zdjęciu i wyprowadzi go się nie dziurką a bokiem płytki.
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 21:11   

ADI-mistrzu a możesz te sposoby jeszcze raz na obrazku zaznaczyć 1 i 2?

Remi55 wszystko ładnie się przylutowało
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 21:35   

Pierwszy jak widać zaznaczyłem tylko gdzie przylutować, drugi natomiast, to tam gdzie jest kółko to niby kondensator a dalej z drugiej jego nogi idzie ten nasz drucik.
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 22:01   

A jakie zadanie będzie miał ten kondensator?

A może tak jak na zdjęciu niżej go przylutować?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:24   

Można.
Kondensator jak by poprawia sygnał, ogółem zbyt skomplikowane aby to teraz tłumaczyć :wink:
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:26   

ADI-mistrzu, tak się zastanawiam, bo jeszcze nie próbowałm, czy drut 0,5 mm2 (ze skrętki utp) się tam zmieści ? Nie mam (póki co) dojścia do emaliowanego drutu ale skrętki u mnie dostatek :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wszystkie] Jak dbać o auto? co można poprawic?
ChorY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Czw Lut 21, 2008 16:24
ChorY
Brak nowych postów [Wszystkie] Piloty samokopiujące dostępne na Allegro.
KKamil Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Nie Lip 17, 2011 20:50
marthinez
Brak nowych postów [MG TF] Jak otworzyć pilota 17TN? + opis udanej modyfikacji
Gites Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pon Lis 27, 2017 21:18
tomekk_nt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink