Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Kąt wtrysku, auto chodzi w kratkę
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Kąt wtrysku, auto chodzi w kratkę
Autor Wiadomość
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 16:22   [R420] Kąt wtrysku, auto chodzi w kratkę
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam. mam kilka pytań odnośnie kąta wtrysku:
1. Czy przy źle ustawionym kącie wtrysku wyskoczyłyby jakieś błędy przy sprawdzaniu komputerem?
2. Przy odpalaniu zimnego samochodu w nocy 2 razy podgrzewałem świece po czym włączałem silnik przez 5 sekund nie chciał załapać po czym odpalał i gasł. Obroty podniosły się do 1500 a później spadały do zera pomimo wciśniętego pedału gazu. Za drugim odpaleniem wszystko było już ok. Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?
3. Wydaje mi się że samochód jest mułowaty szczególnie na niskich obrotach. Do 2 tyś. Ktoś powie że turbina mu się włącza później. Ok racja. Tyle że raz na np. 20 razy jak jadę samochód chodzi jak całkiem inny. Jakby dostał kolejne 40 koni. Ciągnie od najniższych obrotów dużo lepiej niż zwykle... Niestety po jakiś 3 kilometrach znów chodzi dość ciężko. Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?
4. No i spalanie po mieście bez katowania i większość jazdy do 2.5 tyś. pali zimą 10 litrów. Fakt że najczęściej jadę 7 km i później stoi znowu ale 10 litrów to trochę przy dużo... Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?
5. Czy każdy mechanik umie ustawić ten kąt. Czy to jakaś wielka filozofia? Potrzeba do tego komputera? Wreszcie ile to może kosztować? Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Elbląga? Który fachowo i niedrogo mógłby mi pomóc.
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Gru 13, 2010 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 04, 2010 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 16:36   

Tutaj masz kilka informacji na temat kąta wtrysku http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 18:29   

...w kwestii Twego spalania, jak robisz tylko tak krótkie dystanse zimą, i to po mieście, silnik masz wiecznie niedogrzany i to spalanie takie jest- niestety.
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 17:36   

a reszta pytań? no nie wierze że nikt nie wie...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 05, 2010 17:58   

veldrin_scoll napisał/a:
1. Czy przy źle ustawionym kącie wtrysku wyskoczyłyby jakieś błędy przy sprawdzaniu komputerem?

tak, błąd 34 ale musiałby być mocno przestawiony, żeby wyskoczył
veldrin_scoll napisał/a:
2. Przy odpalaniu zimnego samochodu w nocy 2 razy podgrzewałem świece po czym włączałem silnik przez 5 sekund nie chciał załapać po czym odpalał i gasł. Obroty podniosły się do 1500 a później spadały do zera pomimo wciśniętego pedału gazu. Za drugim odpaleniem wszystko było już ok. Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?

jeśli coś by było z kątem to i za drugim podejściem byłoby ciężko
a paliwo Ci się czasami nie cofa? bo ja mam podobnie i muszę zmienić gruszkę bo mi się cofa

poczytaj o kącie wtrysku, zbyt wiele rzeczy próbujesz na niego zwalić :wink:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:46   

Nie wiem, czy to coś pomoże, ale też miałem podobne objawy, które ustąpiły jak okazało się , że przewód masowy do karoserii był niesprawny. Po naprawie odpala od 1 strzału nawet przy -17 stopniach. Sam się zdziwiłem.
Jak mierzyłem napięcie na karoserii to nie miało 12V tylko mniej. Po naprawie było takie samo jak na silniku.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 10:44   

veldrin_scoll napisał/a:
No i spalanie po mieście bez katowania i większość jazdy do 2.5 tyś. pali zimą 10 litrów. Fakt że najczęściej jadę 7 km i później stoi znowu ale 10 litrów to trochę przy dużo... Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?
Stanowczo za dużo. Przy takiej jeździe powinno oscylować w granicach 8-9 litrów maks.

veldrin_scoll napisał/a:
Przy odpalaniu zimnego samochodu w nocy 2 razy podgrzewałem świece po czym włączałem silnik przez 5 sekund nie chciał załapać po czym odpalał i gasł. Obroty podniosły się do 1500 a później spadały do zera pomimo wciśniętego pedału gazu. Za drugim odpaleniem wszystko było już ok. Czy to są może objawy złego kąta wtrysku?

Ja przyjrzałbym się może układowi paliwowemu. Filtr, gruszka, przewody, wężyki przelewowe.
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 12:08   

no a żeby było śmieszniej to ostatnio pisałem że raz na 20 razy samochód jeździ jakby miał jakieś 40 koni więcej... no i mam dowód. jadę sobie wczoraj jakieś 150 km trasa... pod koniec zrobiłem 3 testy elastyczności na 5 biegu od 80 -120. Wynik uśredniony 19 sekund. Bez szału jak to mówią. Nagle czuje że samochód jakby stał się mocniejszy... szybki test i szok. Przyspieszył od 80-120 na 5 biegu w 12 sekund. Nawet jakby było z górki to i tak nie byłoby takiej różnicy... Żeby było jeszcze ciekawiej to właśnie kończyłem pełny bak do którego wlałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy do Diesla... przypadek??? Dolałem z 15 litrów diesla na Shellu i teraz 90% jazdy samochód ma kopa i tylko z rzadka jest mułem... co do spalania to te 10 litrów to napewno przez to że taki słaby był. Teraz jak chodzi dobrze to wciśnięty pedał gazu trzymam o połowę krócej niż jak zamulony. AAA i jeszcze jedno... dziś rano mróz jakieś 6 stopni zapalił od strzała... normalnie archiwum X :P
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



  Wysłany: Nie Gru 12, 2010 21:36   [r420] roverek chodzi w kratkę...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam. Mam problem. Mianowicie mój rover 420 sdi ostatnio chodzi w kratkę... Odpalam samochód chodzi świetnie... ciągnie od 1500 obrotów...na każde muśnięcie gazu ochoczo wyrywa się do przodu... od 60-100 na IV biegu ma około 8 sekund. Przejade jakieś 2 km katastrofa mój rover zaczyna być bardzo ociężały. Jakby ważył 300kg więcej albo miał 40 koni mechanicznych mniej. Zaczyna ciągnąć dopiero od ponad 2000 obrotów, do tego ten sam test 60-100 km wychodzi 12 sekund. Dużo mocniej muszę wciskać pedał gazu... żeby w ogóle jechal. Dzieje się to bardzo różnie czasami jeżdzę cały dzień chodzi dobrze... a czasami od startu silnika jest fatalnie... W baku mam zalaną Verwę. Filt powietrza i paliwa niedawno wymieniany, rury od intercolera wymienione. Pompują się jak się wciśnie gaz więc turbo raczej odpada... zreszta jak chodzi dobrze to turbina ciągnie dobrze... Na odpiętej przepływce chodzi tak samo... czyli w kratkę. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być..???
 
 
aikidoq 



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Chojnice



Wysłany: Czw Gru 23, 2010 21:11   

Spr może wszystkie kostki od kabli co od pompy odchodzą i do niej dochodzą. Popsikaj je czymś. Być może, że twoje problemy sa związane z wilgotnością powietrza i albo gdzieś nie łączy albo robi jakieś zwarcie i daje błędne sygnały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1,6] Po wymianie akumulatora auto głośniej chodzi?
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Gru 15, 2011 15:22
IROLA
Brak nowych postów [R420]Kąt wtrysku.
Haidi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Gru 15, 2010 23:08
Haidi
Brak nowych postów [R420 D] - Kąt wtrysku gdzie??
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 20, 2014 08:48
kruszan
Brak nowych postów [R420] Cewka czasu wtrysku paliwa
k.wrobel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Mar 04, 2008 22:15
k.wrobel
Brak nowych postów [R420] Ustawianie kąta wtrysku? Jak to zrobić?
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Paź 27, 2022 21:34
Bogdan7014



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink