Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
Autor Wiadomość
stachu57 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Częstochowa



  Wysłany: Pon Gru 06, 2010 00:25   [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1994

Witam wszystkich jestem nowy i mam wielką prośbe do znawców tematu.Jestem posiadaczem poldka z silnikiem rovera 1.4 i mam wielką ochote na swapa na coś mocniejszego tylko nie zabardzo wiem co da się upchnąc do poldka,myślałem o 1.8 vvc ale podobno skrzynia nie podchodzi od poldka.Czy jest możliwe załadowanie tej jednostki i czy ktoś już tego dokonał,czy lepiej dać sobie spokój i załadować zwykłe 1.8 albo 1.6.Z góry wielkie dzieki,gorąco pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 06, 2010 00:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 13:15   

Najlepiej zadaj to pytanie na www.fsoptk.pl

Ale i tutaj odpiszę. wszystkie silniki rodziny K16 dają się wsadzić do poloneza. No może z upchaniem turbo byłby problem ale tzw. "słupek" jest taki sam we wszsytkich modelach.

Ja np. mam 1,8 zwykłego ale widziałem też 1,8 VVC z dużym fiacie więc i do poloneza wejdzie bez problemu...

Powiem więcej. Widziałem nawet 2,0 serii T w dużym fiacie...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
stachu57 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 12:34   

Witam dzieki za info,że słupek jest taki sam we wszystkich silnikach serii K to wiem ale słyszałem że podobno pod silnik 1.8 vvc nie podchodzi zwykła skrzynia biegów od poldka bo dzwon jest za mały,czy to prawda?I czy kupując silnik brać cały kompletny,jak cały to dokładnie co żeby potem nie było zdziwka że coś nie pasi,czy samego golasa i wykorzystam gadzety z mojego 1.4.Prosze napisać zwykłym językiem nie technicznym bo nie bardzo kumam w slangach mechaników,sam jestem kucharzykiem z zacięciem do motoryzacji.Jesli można prosze o namiar do kolegi który upchnoł to we fiacie125,i może wiecie kto na śląsku podejmie się takiego swapa.Z gory wielkie dzieki i goraco wierze ze pomozecie,pozdrawiam.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 10, 2010 23:24   

W Roverach do zwykłego silnika 1.8 i do wersji VVC montowana jest taka sama skrzynia... więc jeśli kolega ma zwykły 1.8, to VVC też się da.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Gru 11, 2010 01:20   

Tomi napisał/a:
W Roverach do zwykłego silnika 1.8 i do wersji VVC montowana jest taka sama skrzynia... więc jeśli kolega ma zwykły 1.8, to VVC też się da.

no tak w 1.8 jest PG1 ale do 1.4 i 1.6 jest inna skrzynia (R65?) wiec ta co jest w polonezie chyba nie bedzie pasować do 1.8
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Gru 11, 2010 01:41   

kwestia wielkosci dzwona
kolo zamachowe od 1,8 jest zdecydowanie wieksze niz to od 1,4 - wiec teoretycznie wymiana kola zalatwia sprawe
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 12:39   

Trochę się nie odzywałem więc nadrabiam.

Silnik VVC wkłada się do poldka/fiata 125 bez większego problemu. Zaszczepiamy go z całą elektroniką, VVC i kołem zamachowym oraz kompletnym sprzęgłem z 1,6. Całość ładnie łączy się ze skrzynią FSO. Jedynie trzeba dotoczyć tulejkę w wał korbowy aby było gdzie nabić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy. O dziwo skrzynia i sprzęgło dają radę jak narazie. O więcej szczegółów pytajcie niejakiego menzuramenzura z forum F&F.

1,8 i 1,6 da się wsadzić na osprzęcie z 1,4 i też będzie to śmigać. z tego co wiem jest kilka(naście) zeswapowanych 1,8 i kilkadziesiąt 1,6. O jakichś większych problemach nie słyszałem. Mi osobiście udało się wycisnąć z 1,8 124KM/190Nm co uważam jest niezłym wynikiem jak na garażową niskobudżetową wydumkę.
 
 
 
stachu57 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 22:40   

Witam śliczne dzieki za przybliżenie tematu,jeszcze jedno pytanko podobno do 2000roku silniki serii K miały aparat zapłonowy w bloku a potem jakieś inne rozwiązanie .Czy ma znaczenie z jakiego roku kupie motor na swapa czy upchne niezaleznie od rocznika?Pozdrawiam
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 22:46   

primo, to nie jest aparat zaplonowy tylko rozdzielacz zaplonu
secundo, takowy nie wystepowal w silniku 1,8vvc
tercio, jak kupisz silnik "bez" to mozesz przelozyc sam walek od wersji z rozdzielaczem albo w walek nabic wypust pod rozdzielacz i odwrotnie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 18, 2010 18:21   

Bocian_s napisał/a:
Trochę się nie odzywałem więc nadrabiam.

Silnik VVC wkłada się do poldka/fiata 125 bez większego problemu. Zaszczepiamy go z całą elektroniką, VVC i kołem zamachowym oraz kompletnym sprzęgłem z 1,6. Całość ładnie łączy się ze skrzynią FSO. Jedynie trzeba dotoczyć tulejkę w wał korbowy aby było gdzie nabić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy. O dziwo skrzynia i sprzęgło dają radę jak narazie. O więcej szczegółów pytajcie niejakiego menzuramenzura z forum F&F.

1,8 i 1,6 da się wsadzić na osprzęcie z 1,4 i też będzie to śmigać. z tego co wiem jest kilka(naście) zeswapowanych 1,8 i kilkadziesiąt 1,6. O jakichś większych problemach nie słyszałem. Mi osobiście udało się wycisnąć z 1,8 124KM/190Nm co uważam jest niezłym wynikiem jak na garażową niskobudżetową wydumkę.


Sprzęgło 1.4 i 1.6 jest takie samo.

W kwestii skrzynia i most dają radę... przypomniało mi się, jak kiedyś (we wczesnych latach 90-siątych) dostałem służbowego Poloneza 1.4GTi (bo chyba takie było jego oznaczenie). Most zaczął wyć przy przebiegu 18 kkm.

A w kwestii pozostałych przemyśleń... 100KM, to chyba górna granica dla Poloneza na wąskim rozstawie. Ja swojego nie mogłem zmieścić na jednym pasie przy 150km/h. Generalnie robiło wrażenie w każdym warsztacie... jednak wydawało mi się, że "rozchodzi się w szwach" od tak mocnego motoru :)

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 18:19 ]
stachu57 napisał/a:
Witam śliczne dzieki za przybliżenie tematu,jeszcze jedno pytanko podobno do 2000roku silniki serii K miały aparat zapłonowy w bloku a potem jakieś inne rozwiązanie .Czy ma znaczenie z jakiego roku kupie motor na swapa czy upchne niezaleznie od rocznika?Pozdrawiam


Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 18:21 ]
flapjck1 napisał/a:
primo, to nie jest aparat zaplonowy tylko rozdzielacz zaplonu
secundo, takowy nie wystepowal w silniku 1,8vvc
tercio, jak kupisz silnik "bez" to mozesz przelozyc sam walek od wersji z rozdzielaczem albo w walek nabic wypust pod rozdzielacz i odwrotnie


Tylko trzeba być mądrym, aby ogarnąć elektronikę VVC i non VVC w jednym :)
 
 
szakal_wawa
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 18, 2010 23:05   

Tomi napisał/a:
Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.

Można przełożyć wałek :)
 
 
stachu57 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Gru 18, 2010 23:21   

Sliczne dzieki za pomoc,jeszcze kilka pytań do rozwiania jeśli mozna.Jak rozpoznać nie znając rocznika motoru ile ma kucy,pisze oczywiście o vvc,bo jesli dobrze mi wiadomo najpierw miały około 150 koni,a od jakiegoś rocznika 160koni(tylko od którego???). Jeszcze pytanko czy brać się za vvc czy może 1.8 turbo bo jeszcze to zaśmieca mój umysł?Czy z vvc i turbo da się jeszcze coś wyciągnąć,jeśli tak to ile w granicach rozsądku?Z góry wielkie dzieki ,gorąco pozdrawiam wszystkich czytających wątek. :ok:
 
 
szakal_wawa
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 18, 2010 23:34   

Kolego też o tym myślałem i obecnie robię swapa na 1.6 ... zwykłego nie vvc i nie t bo to nie ma sensu ... trzeba przekładać instalację z roverka (kompa, imo) ... wg mnie nie warte zachodu ... wrzucasz bez problemowo 1.6 albo 1.8 i cieszysz się z jazdy na osprzęcie z 1.4 nie topiąc przy tym fortuny ... Ponadto uważam, że przy takich mocach już fabryczny poldowski most i cały układ przeniesienia napędu mógłby nie domagać ... zwłaszcza, że 1.4 potrafi go skatować ... a raczej nie robisz swapu po to aby jeździć delikatnie ...
Zapraszam na forum:
http://forum.fsoptk.pl/vi...der=asc&start=0
Temat bardzo dobrze opisany.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 19, 2010 06:10   

szakal_wawa napisał/a:
Tomi napisał/a:
Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.

Można przełożyć wałek :)


Kopułka jest chyba na wałku ssącym. Znajdź proszę wałki ssące do VVC z wyjściem na kopułkę, a dam Ci Nobla :)
 
 
szakal_wawa
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 19, 2010 08:03   

Masz rację ... a nawet jeśli przełożył byś sam palec na gorąco to jeszcze i tak został by problem z kompem ...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 19, 2010 09:22   

szakal_wawa napisał/a:
Masz rację ... a nawet jeśli przełożył byś sam palec na gorąco to jeszcze i tak został by problem z kompem ...


Nie istnieje nic takiego jak wałek (właściwie wałki :) ) z wyjściem na palec. Coś takiego nigdy nie istniało, bo VVC nigdy nie miał kopułki i palca.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 11:06   

ale sa kity do wywalenia z glowicy vvc, tu najistotniejsza jest sama glowica - najwieksze zawory, najbardziej optymalne, z fabrycznych tanich, ksztalty kanalow

no i zawsze pozostaje jeszcze vhpd
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 14:39   

O mały włos nie kupiłem głowicy od VVC aby wywalić całe VVc i wsadzić dwa walki wydechowe z VVC i na jednym z nich nabić palec rozdzielacza.

Tomi, Polonez nigdy nie grzeszył osiągami co nie oznacza że nie da sie tego poprawić. mój jakoś przy 150km/h jest jak przyklejony.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 15:22   

bocian, jakbys cos wiedzial o jakiejs glowicy vvc do wziecia to jam chetny :)
zreszta na silnik w czesciach tez - potrzebuje 1eg tloka z tuleja ( kpl )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Gru 19, 2010 22:16   

Tomi napisał/a:
A w kwestii pozostałych przemyśleń... 100KM, to chyba górna granica dla Poloneza na wąskim rozstawie


tak ?? ?
a jaka jest gorna granica dla 125p na szerokim rozstawie :lol: ??

czy aby taki poldek mimo wszystko, nie bedzie sztywniejszy od R Cabrio ?? :razz:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 67 Pią Wrz 16, 2011 21:09
Seba_OBR
Brak nowych postów [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Juro Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 11 Pią Maj 13, 2016 21:36
Juro
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 17:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
kompot Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 114 Wto Paź 16, 2012 23:11
sebeks
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink