Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Powody przytkania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Powody przytkania
Autor Wiadomość
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



  Wysłany: Wto Sty 18, 2011 01:28   [R827] Powody przytkania
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993

Witam! Szczesliwego Roku btw,dawno tu nie zagladalem... Mam pewien problem ze swoim R. Od jakiegos czasu zauwazylem, ze woz sie muli, jakby cos bylo zatkane. Wiem,ze stac go na wiecej, czasami idzie jak burza, jakby mu kilkanascie koni przybylo, zwykle dzieje sie tak po przegonieniu na trasie choc nie zawsze, nie wiem od czego to zalezy. Dzis mialem okazje jechac dosc fajna kreta droga wiec mialem okazje troche zakrecic V6. Po kilku kilometrach chcialem go zakrecic wyzej ale przy okolo 3-3.5 tys obrotow go przytkalo, zaczal szarpac gdy dusilem gaz, czuc bylo ubytek mocy ale do 3tys bylo ok. Dojechalem do miasta i po 5min wszystko +- wrocilo do normy. W drodze powrotnej do 5tys ciagnal ale powyzej zaczal sie dlawic i przerywac. Czuc,ze dosc slabo zbiera sie ze startu i ogolem cos nie gra. Jutro jade do mechanika zmienic filtr paliwa, pierwsza rzecz jaka przyszla mi do glowy... Jesli to nie pomoze to prawdopodobnie pojdzie kopulka i palec(wymieniane 2 lata temu) Nie wiem co jeszcze moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Moze pompa paliwa, albo katalizator zapchany jest? Chyba po 300000km na karku to mozliwe... Jesli macie jakies sugestie na co wskazuja te objawy to piszcie, bede wdzieczny. Ja odezwe sie co i jak po wymianie filtra. Pozdrawiam :roll:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 18, 2011 01:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 10:56   

Katalizator jak jest to od razu wyciąć. Filtry najlepiej oba do wymiany. Kopułka i palec to raczej nie to, ale i tak warto zmienić. Warto przeglądnąć mechanizm zmiennej pojemności kolektora dolotowego (jeżeli nie będzie działać, auto nie będzie miało tego kopa powyżej 3-4tys).
Masz w tym samochodzie instalację gazową ? Jeżeli tak to jaką ?
 
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 11:47   

No wlasnie powaznie sie zastanawiam nad jego wycieciem, bo slychac, ze swiszczy w tym wydechu jak przyspieszam,jakby cos tam blokowalo spaliny. Przedtem w ogole w wydechu mi cos dzwonilo z przodu,a teraz przestalo. Moze to jakies uszkodzenie mechaniczne,opuscilo sie tam cos,a teraz blokuje wydech... Przeglad i tak po znajomosaci zalatwiam wiec nie bylo by problemow z emisja itp. Tylko ile tam jest sond lambda? Bo slyszalem,ze jesli jedna, przed katem to ok ale jesli jest druga za nim to bedzie wariowac i mieszanka bedzie niewlasciwa. A gdzie znajduje sie drugi filtr? Bo wiem, ze jeden jest na scianie grodziowej i ten dzisiaj wymieniam. A gdzies czytalem,ze rdzewieje jakas rurka przy wlewie? Ostatnio jak zalewalem pod korek to paliwo zamiast pokazac sie w nim, lalo sie gdzies nizej i po chwili stanalem w kaluzy... Wiec moze przez ta rurke jak jest dziurawa jakis syf sie do baku dostal, pozniej pompa, filtr... ? Mam instalacje ale nie jezdze na gazie bo ceny w uk tak skoczyly, ze sie nie oplaca, tym bardziej ze nie moglem znalezc odpowiedniego serwisu, ktory moglby to np. wyregulowac... Nie wiem jaki to rodzaj instalacji, ale na pewno nie sekwencyjna wiec prawdopodobnie jest to generacja II... :smile:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 12:52   

Sondy są dwie, ale obie przed katalizatorem. Jego wycięcie nie będzie wpływać niekorzystnie na pracę silnika.
Oba filtry czyli chodziło mi o filtr paliwa i filtr powietrza.
Jak nie jeździsz na gazie to wymontuj mikser, od razu auto zacznie lepiej jechać, oczywiście tylko na benzynie.
 
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 20:32   

Wrocilem wlasnie od mechanika. I diagnoza jest nastepujaca... W rurce od wlewu nad kolem zrobila sie dziura okolo 1cm x 0.5cm i prawdopodobnie przez to od nie wiadomego czasu nachodzilo syfu do baku... Przedtem jezdzilem na gazie, a na benzynie tylko go rozgrzewalem wiec nie dostawal takich obrotow i nie bylem w stanie zauwazyc, ze cos nie gra. Mysle, ze to ewidentna przyczyna mulenia bo na gazie ciagnie teraz wyraznie lepiej, a na benzynie jest jeszcze gorzej niz wczoraj, na niskich obrotach prawie nie ciagnie... Mamy teraz zamiar odkrecac butle gazu by dostac sie do pompy i oblukac ten syfon od pompy i zajrzec do baku. Mechanik powiedzial, ze to nie powinno byc trudne ale gorzej jesli bedzie trzeba zrzucac caly bak zeby go wyplukac i odpinac wszystko co pod niego jest podlaczone, jesli te laczenia sa pordzewiale to istnieje ryzyko polamania tego przy zdejmowaniu baku :cry: Robil to ktos kiedys, czy jest z tym duzo zachodu? Filtra nie wymienialem bo teraz mija sie to z celem. Najpierw trzeba zalepic czyms te cholerna dziure i usunac caly syf ktory dusi mojego R :sad:
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:52   

Filips, jak Ci w wydechu dzwonilo i teraz przestalo to prawdopodobie katalizator sie rozpadl. Moze czesc wypierdziało a czesc przyblokowala gdzies wydech.
Tak z ciekawosci to ile kosztuje LPG w UK i jak ma sie do ceny noPb?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 01:03   

Baku nie trzeba bylo zdejmowac. Mocno zasyfiony byl syfon pompy paliwa, ale samo paliwo i bak wygladalo przyzwoicie. Wiec syfon wyczyszczony, filtr zmieniony, dziura zalepiona, a problem wciaz nierozwiazany... Na drugi ogien ida kopulka z palcem rozdzielacza, nie jest to zbyt drogie,a faktycznie moze byc powodem takich objawow, jesli uklad paliwowy jest ok... Wlasnie powaznie zastanawiam sie nad usunieciem katalizatora bo wydech brzmi jakby by byl czyms duszony, ale nie bedzie zadnych skutkow ubocznych? Bo troche sie naczytalem opinii, sprzecznych ze soba i w sumie juz sam nie wiem... Ma ktos moze doswiadczenia w tym temacie, jesli tak to prosze o podpowiedz :smile: Aktualna cena LPG to 0.85p za litr, a za litr unleaded jest £1.25, a 2,5 roku temu bylo 0.47p za LPG i okolo 1£ za bezolowiowke, wiec podwyzki mordercze :roll: Jak przeliczysz aktualne ceny na PLN to moze sie drogo wydac ale tu zarobki sa inne i nie mozna tego przeliczac... Pozdrawiam panowie i prosze o rady odnosnie kata :grin:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 09:19   

Ja jeżdzę od 2lat bez kata i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych poza zmniejszonym zużyciem paliwa i może trochę większą mocą, ale przy okazji wycięcia kata zmieniłem tez końcowy tłumik który dusił silnik.
 
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:13   

Witam panowie! Kopulka z palcem zostala wymieniona niestety problem nie zniknal.Od kilku dni jezdzac czasem migala mi kontrolka ABS-u. Pierwszy raz gdy zaczela migac zgasilem samochod i momentalnie caly prad we wnetrzu zniknal, nie dzialalo nic, zadna lampka,doslownie nic! Myslalem, ze akumulator nie jest ladowany podczas jazdy. Zadzwonilem po kolege, przyjechal z takim urzadzeniem rozruchowym podpial pod akumulator,wszystko ozylo i bylo ok. Zapalilem i pojechalem do domu i tak kilka dni dzialal. Dzis wybralem sie w trase ale po przejechaniu 30km powyzej 3tys obr zaczal,szarpac przerywac i znow zaczela migac kontrolka ABS-u. Zdecydowalem,ze wracam do domu bo strach gdzies dalej jechac. Podjechalem pod chate, zgasilem silnik i prad znowu zwial. Myslalem, ze battery znow sie rozladowala ale okazalo sie, ze swiatla dzialaja wiec byl on ladowany. Zmienilem tez klemy ale nic to nie pomoglo. Podlaczylismy tez to urzadzenie rozruchowe ale tym razem nic to nie dalo. We wnetrzu dziala tylko radio,glosniki,klakson, krotkie,dlugie i awaryjne. Wszystko inne pedzone pradem co widzicie we wnetrzu padlo, nawet anologowy klasyczny zegarek stoi :roll: Na zadnym bezpieczniku pod kierownica nie ma pradu. Macie jakies pomysly co to moze byc? Jest pod maska jakis glowny przekaznik pradu do wnetrza? Prosze o pomoc chopaki bo Roverek po raz pierwszy od prawie 4 lat kompletnie odmowil posluszenstwa i stoi... Czekam na jakiekolwiek podpowiedzi co moglo sie poddac :cry:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 11:13   

Sprawdź najpierw te główne bezpieczniki co są pod maską, zwłaszcza te metalowe co są skryte pod tą czarną zaślepką. Następnie warto zajrzeć do przekaźnika głównego pod kierownicą, czyli "Main relay", ja jednak obstawiam coś w rodzaju zimnych lutów lub zaśniedziałych połączeń co jest typowe dla tych samochodów zwłaszcza użytkowanych na wyspach.
 
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:16   

Witam! Problem z pradem rozwiazany :wink: Kilka miejsc bylo po prostu zasniedzialych i teraz wszystko gra. Niestety problem przerywania na benzynie pozostal, na gazie idzie jak burza. W sumie zastanawiam sie nad pompa paliwa. Teraz szarpie przy ruszaniu i ogolnie do 3tys obrotow muli sie jak cholera. Jak na postoju depne gwaltownie to sie przydusza i dzwiek taki przerywany jak by chwilowo na jakis gar nie palil. Zgasl mi tez ostatnio kilka razy po wduszeniu sprzegla. Slysze tez taki wysoki dzwiek we wnetrzu jakby delikatne sprzezenie w glosnikach. Czy to moze byc objawem padajacej pompy? Przyznam szczerze, ze w Polsce zdarzalo mi sie jezdzic czasem do ostatniej kropli i praktycznie caly czas jezdzilem na rezerwie. Mam okazje kupic uzywana pompe w dosc atrakcyjnej cenie tylko pochodzi ona z R820i z 98r. I teraz moje pytanie brzmi czy taka pompa bedzie pasowac do mojego R827i z 93r.? Prosze o pomoc, pozdrawiam :smile:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:23   

Pompa będzie pasować z 820. Wszystko wskazuje na to że twoja pompa kończy swój żywot, dlatego warto pomyśleć nad jej wymianą. Dostęp do pompy jest od strony bagażnika tuż przy oparciach foteli, oczywiście pod wykładziną.
Jeżeli masz butle do gazu walcową za siedzeniami to będzie trzeba ja zdemontować, aby się dostać do pompy paliwa.
 
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 17:53   

Butelke mam w miejscu kola wiec z dostepem nie bedzie problemu. Ok, jesli pasuje to zaraz zamawiam, oby to tylko byla ta przyczyna... :wink: Dzieki wielkie za info :>

[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 17:53 ]
Witam! Powodem szarpania na niskich obrotach byly swiece :evil: Co ja sie naw.urwialem przez to szarpanie, nawymienialem filtrow, kompulek, palcow, 2 pompy paliwa, wycialem kata... A problemem byly swiece ktore padly po okolo 15000km :evil: Teraz przed zima po 30000km je wymienilem i jak reka odjal... Ale lepiej pozno niz wcale hehe Pozdrawiam :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 11:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Spalanie.
Tobianiu Rover serii 800 8 Nie Lip 04, 2010 20:25
Marookrk
Brak nowych postów [R827] Silnik!!!
zawory staneły!
PomorskiM Rover serii 800 9 Sob Sie 11, 2007 16:40
Maciek321
Brak nowych postów [R827] Problemy z LPG
saib_78 Rover serii 800 4 Sro Paź 28, 2009 20:47
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink