Forum Klubu ROVERki.pl :: Nowy Galeon w rodzinie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Sro Lut 16, 2011 10:07
Nowy Galeon w rodzinie.
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 12:33   

Perez napisał/a:
maciej, Specjalnie nie chcialem 827, bo dla mnie to za skomplikowane urzadzenie i za duzo jest tam rzeczy pod maska ;)

Nie wiem ,co jest bardziej skomplikowane w 2.7 - przecież właśnie tam nie ma turbiny, a w Twoim jest ;)

I V6 dobrze LPG znosi. :D
Perez napisał/a:
Poza tym pytanie czy ktos wie jak silniki turbo znosza LPG?

Pogadaj z panem Markiem z Migaz-S (to ten warsztat, który robił mi 416) - sądzę, że doradzi Ci coś sensownego.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 16, 2011 12:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 12:48   

maciej napisał/a:
Nie wiem ,co jest bardziej skomplikowane w 2.7

System podcisnieniowy, fakt, ze nie da sie dokladnie ustawic wszystkiego, zeby chodzilo sensownie, poza tym wszystko strasznie drogie. Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych. W Ti jedyne co moze sie specjalnie sypac to wlasnie turbo.
maciej napisał/a:
Pogadaj z panem Markiem z Migaz-S (to ten warsztat, który robił mi 416) - sądzę, że doradzi Ci coś sensownego

Wlasnie mialem zamiar to zrobic, ale najpierw musze ogarnac silnik.

[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 12:48 ]
Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda ;P
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 12:53   

Perez napisał/a:
System podcisnieniowy, fakt, ze nie da sie dokladnie ustawic wszystkiego, zeby chodzilo sensownie, poza tym wszystko strasznie drogie.

??
Ale jak to?
Ja miałem 2 gen. Mój mechanik ma II gen. i wszystko hula.

A pewnie zakładałbyś IV gen. to już nie wiem z czym miałbyś tam mieć problem...
Perez napisał/a:
Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych.

O takiej awarii w tym modelu też nie słyszałem... :)
Cytat:
Wlasnie mialem zamiar to zrobic, ale najpierw musze ogarnac silnik.

To zdecydowanie - on każe przyjechać wcześniej, podpiąć analizator, żeby sprawdzić jak jest ze spalaniem - jeśli wyniki są złe, to on nie podejmuje się roboty.
Cytat:
Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda ;P

W budzie Hondy? ;P ;P ;P
Toś sobie teorię dorobił. ;) ;P
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:05   

maciej napisał/a:
Ale jak to?
Ja miałem 2 gen. Mój mechanik ma II gen. i wszystko hula.

Pamietasz 827 mojej kolezanki na spocie? Wlasnie chodzi mi o to co powiedziales wtedy, ze nie pomoze na dlugi nawet regulacja zaworow. Mowie tutaj o silniku bez LPG, bo tam tez nie bylo LPG. Wiadomo, ze przed zalozeniem LPG trzeba miec wszystko cacy na benzynie. Oczywiscie zakladalbym juz sekwencje, bo mysle, ze sa juz na tyle dobrze rozezanane, ze nie ma sensu zakladac cokolwiek innego. Jezeli bede zakladal LPG to juz dobrze doinwestowana instalacje, zeby nie widziec roznicy w mocy.
maciej napisał/a:

Perez napisał/a:
Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych.

O takiej awarii w tym modelu też nie słyszałem...

Tutaj akurat mnie Tomi nastraszyl jak kiedys chcialem kupic 827.
maciej napisał/a:
Cytat:
Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda

W budzie Hondy?
Toś sobie teorię dorobił.


To taki zarcik, stad emotek na koncu ;)

Poza tym jakos zaczynaja mi sie podobac silniki Rovera. Seria T to ponoc udany silnik i moze wyda sie to glupie, ale nawet pokrywa zaworow mi sie podoba.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:11   

Perez napisał/a:
Wlasnie chodzi mi o to co powiedziales wtedy, ze nie pomoze na dlugi nawet regulacja zaworow.

Ale to jest bez problemów do ogarnięcia - sprawdzasz tylko szczelność rurek i podciśnienie w kolektorze i wszystko jasne.

Poza tym znów - nie słyszałem, żeby 827 to się zdarzało - w R600 to częste, ale w R800 raczej nie.

Chyba źle mnie zrozumiałeś. ;)
Perez napisał/a:
Tutaj akurat mnie Tomi nastraszyl jak kiedys chcialem kupic 827.

A powiedział Ci ile osób pytało o te poduszki? ;)
Bo do 2.0 ti pewnie też znajdziesz kilka kosmicznie drogich części, tylko nikt ich nigdy nie potrzebował. ;)
Perez napisał/a:
To taki zarcik, stad emotek na koncu ;)

A mój nie? ;)
Dałem więcej emotek od Ciebie. ;P :D
Perez napisał/a:
Poza tym jakos zaczynaja mi sie podobac silniki Rovera. Seria T to ponoc udany silnik i moze wyda sie to glupie, ale nawet pokrywa zaworow mi sie podoba.

Hehe... No mojej serii K to po prostu 30 KM brakuje do tej budy i nic tego nie zmieni. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:29   

Perez gratulacje :ok: , jest megaśny :szok: Mam nadzieję, że w przyszłości bardziej go obfocisz i zapodasz foty do garage- takie z wnętrza, jest cudnie i wielko :mniam:
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:33   

hvil, to nie jest seria K tylko seria T i jest bardziej odporna na wszelkie przeróbki .... o ile wiem, to chyba marrkus ma 620ti z gazem i to już dość długo ... moze coś wiecej by powiedział jak się sprawuje auto :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
_papa_ 




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:37   

hvil napisał/a:
zle znosza, mi proponuje znajomy gazownik u którego już lata wóz robię instalację BRC całą do 1.8T <podobno jakaś tam wersja, co 1.8T grupy vag na tym jeździ i bardzo dobrze jest> ale po przeanalizowaniu wielu wypowiedzi w necie, mechaników i swoich doświadczeń śmiem twierdzić że gaz przy turbo to średnia sprawa

Ja bym nie generalizował. Problemem nie jest sam podtlenek a fachowcy. Znam osobiście zagazowane 1.8t z grupy vag i nie słyszałem, aby były z nim problemy.
Co do turbiny to jest tak samo jak t.dieslach trzeba się nauczyć jak takim autem jeździć. A wyższa temperatura to to będzie jak instalacja zostanie źle zamontowana (czyt. po taniości).
Perez nie bój się LPG bo to czysta ekonomia, jeśli ktoś umie liczyć. :mrgreen:
Mój R600 ma ok 150k natrzaskane na gazie z czego połowa na II gen. a reszta na IV gen i żebym miał w nim jakieś problemy z gazem? Żadnych.
No i gratuluje zakupu. Sam się na takiego "czaje" od kiedy kupiłem R600 najlepiej w dwóch furtkach, no ale mi teraz plany się zmieniają i kombi potrzeba....
 
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 14:03   

_papa_ napisał/a:
Perez nie bój się LPG bo to czysta ekonomia, jeśli ktoś umie liczyć.
Mój R600 ma ok 150k natrzaskane na gazie z czego połowa na II gen. a reszta na IV gen i żebym miał w nim jakieś problemy z gazem? Żadnych.

Ja sie gazu nie boje, bo sam mialem 600 z gazem i kilka innych aut tez. Ogolnie prawdziwy ze mnie "gaziarz", tylko slyszalem, ze silnikow turbo nie powinno sie gazowac.
Musze sobie jeszcze przeliczyc ile jezdze teraz, bo ostatnio zaczalem jezdzic mniej i zobaczymy, czy wogule sie zwroci. Na pewno nie bede oszczedzal, bo ja nie oszczedzam na autach. Do 600 kupowalem nawet filtr powietrza w oryginale, a u Tomiego to powinienem miec karte stalego klienta ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 16, 2011 14:09   

no ja tez tak słyszałem a podobno to wpływa głownie na życie turbawki bo reszta elementów jest podobnej konstrukcji jak bez suszarki:)

p.s. mi za to brc instalacje jak w 1.8T vaga chcą 3100zł z wlewem w klapce.

P.s. jak zalozysz to moze za pol roku ja sie skusze.:-)

Ja bym naszych silników serii T czy K nie porównywał do vaga, to całkiem inna budowa:)
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 14:34   

hvil, no wlasnie o to mi chodzi, bo nie chcialbym zmieniac smigielka.
Jak zaloze to na pewno po pewnym czasie sie podziele doswiadczeniem jak zawsze z reszta ;)

BRC bym nie chcial, bo w Warszawie jest problem z jej serwisowaniem, bo malo kto ma program. Ja bym raczej szedl w Staga, ale i tak instalacja raczej mieszana. Tylko, ze duze wtryski, i zakladalbym od razu instalacje na silniki pod 300KM, bo wtedy nie ma takich strat mocy. W 623 byla instalacja na 160KM, a silnik ma 158KM i czuc bylo malutki spadek mocy.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 15:41   

Perez, gratulację :grin:

Teraz rozumiem, skąd wczorajszy telefon ;) .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 16, 2011 15:50   

Perez, a mi odradzano staga że niby jak z turbiną gazowanieć to na brc bo stag rozpracowany ale że nie działa tak jak brc w dmuchnietych silnikach.
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 16:24   

kasjopea, dokladnie tak :)
hvil, A co to za roznica jaki komputer? Roznica tylko w tym czy mozna go podpiac pod kompa i jak latwo sie reguluje.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 16:26   

dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
_papa_ 




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 16:51   

Cytat:
dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę...

za raz wyjdzie że jak kogoś stać na porsche to powinno go stać i na paliwo...
Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia.
Perez napisał/a:
Musze sobie jeszcze przeliczyc ile jezdze teraz, bo ostatnio zaczalem jezdzic mniej i zobaczymy, czy wogule sie zwroci

To stoi pod znakiem zapytania, bo ostatnio ceny gazu ostro poszły w górę :/
polecam http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
 
 
 
Tomek1212 




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 17:05   

Do tego silnika zasadniczo można założyć golasa (czyli I albo II generacja), ale wiąże się to z zamontowaniem malutkiego mikserka, no i babranina w kompensacje. Efekt będzie taki, że auto będzie słabe na benzynie i jeszcze słabsze na gazie. Można sie bawić w BLOSa, ale tu też będą problemy z wysysaniem gazu. Do turbo najlepiej montować sekwencje. Nawet najgorsza sekwencja będzie lepsza od najlepszego golasa. Zenita na valtekach założysz już za mniej niż 2000, a za golasa będą wołać od 1500 do 1800. Nie warto. Nie sądzę, aby gaz negatywnie wpływał na turbosprężarkę.

Silniki 2,0turbo serii T mają tą podstawową wadę, że ciężko jest znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Te silniki nie lubią dużych przebiegów, dlatego właśnie do R800 najbardziej polecanym silnikiem jest 2,7 który jest idiotoodporny, a przy tym praktycznie niezniszczalny. W R800 ten silnik montowany był głównie z przekładnią automatyczną, co dla niektórych może być wadą.

P.S. Jakbyś był chętny to posiadam dół do takiego silnika 10km (dosłownie) po remoncie.
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 17:10   

_papa_ napisał/a:
Cytat:
dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę...

za raz wyjdzie że jak kogoś stać na porsche to powinno go stać i na paliwo...
Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia.


to już nie chodzi czy stać czy nie tylko trochę kicha... widziałeś kiedyś porsche w gazie?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tomek1212 




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 17:20   

Ja widziałem ferrari, hummera H3 i Lancera EVO 7 albo 8, wszystkie w gazie, nawet wiem kto je gazował. Oczywiście nie chodziło o oszczędność tylko o zasadę, a dokładniej to o reklamę firmy montującej instalacje.
 
 
 
_papa_ 




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 17:50   

dobryziom napisał/a:
to już nie chodzi czy stać czy nie tylko trochę kicha... widziałeś kiedyś porsche w gazie?

Tak widziałem porsche cayenne zagazowane. Ma je znajomy właściciel stacji LPG. Jakoś nie uważam, żeby to była kicha. Jak już mówiłem:
Cytat:
Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia.

Zobaczcie na alledrogo ile t.benzyniaków jest zagazowanych, głównie vw/audi, volvo, saab. Dla mnie żadna kich tylko czysta ekonomia. Oczywiście jeśli ktoś kupuje turbo benzynę z myślą o modzeniu (jak Ty dobryziom) montaż LPG mija się z celem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
piter34 Offtopic 512 Pią Cze 26, 2020 01:12
AndrewS
Brak nowych postów Nowy R w rodzinie
szylozbi Offtopic 6 Nie Sie 10, 2014 16:36
Pawkaz
Brak nowych postów Nowy Roverek w rodzinie :)
Tomi_114 Offtopic 14 Wto Kwi 10, 2007 21:20
7Tomi
Brak nowych postów Moj nowy nabytek - nowa corka w rodzinie
Remigiusz Offtopic 9 Wto Sie 03, 2010 11:32
bociannielot
Brak nowych postów Przemoc w rodzinie...
McGAJveR Offtopic 0 Nie Lip 26, 2009 12:18
McGAJveR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink