Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] - FAQ na temat nie działającego wentylatora na 1 i 2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Wto Mar 15, 2011 19:01
[R ALL] - FAQ na temat nie działającego wentylatora na 1 i 2
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 13:01   [R ALL] - FAQ na temat nie działającego wentylatora na 1 i 2
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

hej,

Temat z zupełnie innej beczki, i może umieściłem w złym dziale, ale dotyczy on naszych modeli na częściach Hondy.
ostatnio gdzieś widziałem w FAQ- teraz mi to umyka gdzieś i nie mogę znaleźć (może przemęczenie pracą :P ) - na temat samodzielnej naprawy dmuchawy, jak nie działa nam pierwszy i drugi stopień. Zazwyczaj są to przepalone rezystory.
FAQ był ładnie napisany ładne zdjęcia, ale muszę chyba poprawić twórcę bo skradł się tam błąd.
O ile dobrze pamiętam, pisało tam o połączeniu "szeregowo" 2x 5W 0,92 Ohm. I niby miało wyjść 10W i 1,8 Ohm.
Jak dla mnie szeregowo dodawany jest tylko opór, za to moc nie ulegnie zmianie. Czyli otrzymamy rezystancję na 5W i opór 1,8 Ohm.

Jak dla mnie to należy zakupić 2x5W 3,6 Ohm, połączyć "równolegle". Ponieważ w połączeniu równoległym dodajemy Moc, a dzielimy opór. Dzięki temu otrzymamy rezystor 10W o parametrach 1,8 Ohm - czyli zbliżony do ideału. Oczywiście trzeba brać też pod uwagę rezystancję, jakie dają nóżki.

Nie mogę sprostować artykułu, bo że tak powiem nie mogę go znaleźć w dziale FAQ.
Warto zwrócić na to uwagę, bo sądzę że to istotna informacja. 2x5W w szeregu długo nie podziałają.

pz,
LUKI

PS: znalazłem przez Google właśnie teraz, więc edytuję posta. Opis był dostępny tutaj, ale już jest nieaktywny:
Kod:
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/566-niedzialajacy-1-i-2-bieg-wentylatora-nawiewu-w-r200-400-600.html
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2011 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 13:56   

Niestety mylisz się drogi kolego, wyjdzie na to samo.
10W i 1.8 Ohm czyli maksymalny prąd jaki można przezeń przepuścić to 2.357 Ampera (R*I2), gdy podłączymy szeregowo dwa 0.9 Ohm prąd płynie przez nie taki sam co daje 5W na element.
http://www.sengpielaudio.com/calculator-ohm.htm
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 15:27   

hmm,

o ile dobrze zapamiętałem z elektroniki, to w przypadku szeregowego połączenia na każdy element przypada takie samo I, natomiast w przypadku równoległego połączenia I mogą płynąć różne prądy.
Czyli teoretycznie jak ma płynąć prąd 1A, to w szeregowym połączeniu na każdy rezystor przypada 1A, a w przypadku połączenia równoległego np. dwóch rezystorów wartość ta zostanie podzielona - w zależności od parametrów rezystorów mogą płynąć różne prądy, ale napięcie pozostaje stałe.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:07   

luki_pj napisał/a:
Czyli teoretycznie jak ma płynąć prąd 1A, to w szeregowym połączeniu na każdy rezystor przypada 1A, a w przypadku połączenia równoległego np. dwóch rezystorów wartość ta zostanie podzielona


Wszystko się zgadza, może poćwiczymy na konkretnym przykładzie.
Opornik 1.8 Ohm i płynie w nim prąd 2A, czyli napięcie jakie na nim się odkłada to 3.6V i wydzielana moc 7.2W.
Teraz dwa oporniki 0.9 Ohm połączone szeregowo, policzmy na razie jeden.
Opornik 0.9 Ohm i płynie w nim prąd 2A, czyli napięcie jakie na nim się odkłada to 1.8V i wydzielana moc 3.6W.
Przez drugi płynie taki sam prąd i takie samo napięcie się na nim odkłada, a co za tym idzie moc wydzielana na tym drugim też wynosi 3.6W.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rxxx] wyważenie śmigła wentylatora klimatyzacji
GG Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Lis 16, 2007 15:11
piter34
Brak nowych postów [KV6] Sonda na temat awaryjnosci
Zukowaty Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Kwi 02, 2009 14:32
fisha
Brak nowych postów [R all]Ogólnie Temat Katalizator
Dziwne zjawisko
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Wrz 13, 2007 13:57
piter34
Brak nowych postów [All R] Opinie na temat firm LBP i ABTex?
miuzziker Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Lis 17, 2010 13:28
miuzziker
Brak nowych postów [Roverki]Temat odnośnie opon
Opony w roverze
pakison Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 04, 2008 11:30
Stacho



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink