Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamienniki wentylatorów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamienniki wentylatorów
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 09, 2009 10:05   

dukat11 mi na tym silniczku z oryginalnym śmigłem voyagera wyszło 13 amperów a ze śmigłem rovera 40 amperów, czy mój wynik jest prawidłowy czy Twój to i tak za duża różnica, rezystor nie pomoże, bo pod śmigłem rovera ten silniczek się spali. Jak pisał MateuszG małe śmigło voyagera radzi sobie całkiem dobrze ja również to potwierdzam, a do tego śmigła nie potrzeba rezystora
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 09, 2009 10:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 09, 2009 13:59   

Też tak myślę i dlatego złożyłem roverka ze śmigłem voyagera.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 21:33   

no i padł wymiana szczotek nic nie da więc chcę założyć od voyagera tak jak tutaj opisujecie i mam kilka wątpliwości szczególnie że to smigło od voyagera jest dużo mniejsze,ponieważ orginalnie są założone 2 takie wentylatorki w związku z tym może jednak założyć od vectry jak w artykule opisał Marian_K, lub od jeszcze innego auta??
Czy to że nie potrzeba rezystora do silniczka od voyagera jak napisał Kris-tofer znaczy ze chodzi na wysokich obrotach i ze jego zywotność bedzie kiepska ??
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 19:05   

Przepraszam ze tak z innej beczki troche ale będąc dziś na szrocie (IRL)wpadł mi w rece silnik od chłodnicy wiec go wziołem przygarnąłem no i mam i od niego odchodza 4 kable czarny czerwony fioletowy i szary ,no to go sprawdzam i tak czarny do minusa(-)i czerwony do plusa(+)silnik zapieprza az miło no to czarny zostawiam przy - ,a tera szary do plusa no i kreci sie jeszcze szybcie :)) no malina ale gdy podepne fioletowy do plusa to kreci sie bardzo pomału i nadodatek w odwrotna strone ?? ?? czyli co jest sprawny czy nie :?:
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:11   

Artur napisał/a:
może jednak założyć od vectry jak w artykule opisał Marian_K, lub od jeszcze innego auta??
Jeżeli koledzy twierdzą, że silnik od Voyagera daje radę - montuj go śmiało. Ten od Vectry też ma mniejszą średnicę i niestety wydajnościowo trochę nie wyrabia - na postoju mógłby bardziej chłodzić...

Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 22:14 ]
michalie napisał/a:
ale gdy podepne fioletowy do plusa...

Zerknij tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=476

Jeśli to silnik wentylatora od R75 to na fioletowy idzie minus...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 11, 2009 23:29   

michalie napisał/a:
Przepraszam ze tak z innej beczki troche ale będąc dziś na szrocie (IRL)wpadł mi w rece silnik od chłodnicy wiec go wziołem przygarnąłem no i mam i od niego odchodza 4 kable czarny czerwony fioletowy i szary ,no to go sprawdzam i tak czarny do minusa(-)i czerwony do plusa(+)silnik zapieprza az miło no to czarny zostawiam przy - ,a tera szary do plusa no i kreci sie jeszcze szybcie :) ) no malina ale gdy podepne fioletowy do plusa to kreci sie bardzo pomału i nadodatek w odwrotna strone ?? ?? czyli co jest sprawny czy nie :?:


A więc jest ok gdyż:
Czarny to stały minus, Czerwony + pierwszego biegu, szary to + drugiego biegu a filetowy to minus trzeciego biegu.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 12, 2009 11:18   

Artur, wentylator od voyagera musi chodzić na najwyższych swoich obrotach ponieważ ma on małe śmigło i musi nadrabiać obrotami, myślę też że gdy będzie chodził z oryginalnym śmigłem i nikt nie będzie na niego pakował większego śmigła to powinien wytrzymać kilka ładnych sezonów :) Ja ten nowy zamiennik testowałem na polnej drodze jadąc bardzo wolno przez około 4km i dawał radę, tzn klima chłodziła, dukat11 także potwierdza jego sprawność.
 
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 11:43   

dzięki Kris-tofer ale kupiłem juz od opla z rezystorem nowy silnik w bardzo okazyjnej cenie i walczę z podłączeniem bo coś nie umiem sobie poradzić :(
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 17:17   

dukat11 & Marian_K panowie zgadza sie jest tak jak mówicie podpiołem zgodnie ze wskazówkami i pieknie działa,a wczesniej podpinałem na hybił trafił i wychodziły jaja :))
 
 
 
remii 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 38
Skąd: Goleniów



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 21:03   

I dopadł mnie problem z silnikiem wentylatora. Po otworzeniu okazało się, że nic z niego nie będzie (rozwalony komutator). Obdzwoniłem już kilkunastu sprzedawców z allegro i bardzo ciężko dostać wentylator do diesla a jak już są to za wentylator 8 letni życzą sobie po 800-1000zł. Dla mnie to jest jakieś chore, żeby za rzecz która na 90% padnie za rok czy dwa płacić tyle kasy. Zacząłem się zastanawiać nad wentylatorem od benzyny, ale raczej nie będzie pasował?? Czy może ktoś przerabiał wentylator od benzyny do diesla?? Czy wentylator od opla dobrze się sprawuje a może zainstalował ktoś jakiś inny?? W jednym artykule widziałem że ktoś znalazł podobny silnik od bmw. Proszę o jakąś pomoc bo potrzebuję auto a już stoi kilka dni w warsztacie. Pozdrawiam
_________________
Rover 416 -> VW Golf IV -> MG ZT-T
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 21:13   

kup nówkę w anglii w 1200 się zamkniesz. na ebay
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
remii 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 38
Skąd: Goleniów



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 12:35   

PHJOWI napisał/a:
kup nówkę w anglii w 1200 się zamkniesz. na ebay


Zastanawiam się nad tym ale to i tak kosmiczne pieniądze za silnik wentylatora no i trzeba poczekać z tydzień na paczkę.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:35 ]
No i jak zobaczyłem jakie wentylatory sprzedają na allegro po 700-800zł to się przeraziłem i po tym jak dostałem paczkę odesłałem ją odrazu. Po prostu wciskają ludzią syf. Zdecydowałem się na kupno z Ebaya i jestem zadowolony za 1000zł z przesyłką mam całkiem nowiutki silnik z gwarancją a nie syf co się i tak zepsuje. Paczka w sumie szła 4 dni więc nie ma tragedi. Pozdrawiam
_________________
Rover 416 -> VW Golf IV -> MG ZT-T
 
 
Brylant 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 10:31   

kris-tofer, kris-tofer, witam. mam do ciebie pytanie bo widze ze sie troche orientujesz:) zamontowalem wentylator od woyagera ale chodzi on na okrogło...po przekreceniu stacyjki juz zaczyna sie krecic ...wiez moze co sie stalo ?? ? dzieki za pomoc.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 31, 2010 11:02   

Brylant, jeśli klimatronik masz ustawiony na AUTO to będzie się włączał już po przekręceniu kluczyka na zapłon, o ile masz diesla, nie wiem jak jest w benzynie.
Przy włączonym trybie ECON nie powinien się włączać do puki nie włączysz klimy lub nie zagotujesz silnika :)
 
 
 
Brylant 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 19:59   

he a wiesz ze mozesz miec racje!!!!!! zaraz biegne do autka sprawdzic ... dam znac jak sprawdze... dzieki pozdrawiam ps. mam diesla
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 21:45   

kris-tofer napisał/a:
nie wiem jak jest w benzynie.
W benzynie uruchamia się dopiero po uruchomieniu silnika. W dieslu po przekręceniu stacyjki w poz. 2 :wink: http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606
 
 
Brylant 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 15:06   

kurcze chyba jest cos nie tak...mam wylączone auto to i tak to nic nie daje.... dalej załacza sie wentylator po przekreceniu stacyjki;/;/;/
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 15:26   

Brylant napisał/a:
kurcze chyba jest cos nie tak...mam wylączone auto to i tak to nic nie daje.... dalej załacza sie wentylator po przekreceniu stacyjki;/;/;/

Wyłączenie auto nie jest jednoznaczne z wyłączeniem klimatyzacji a tylko przy wyłączonej klimatyzacji sprawny wentylator ma szanse nie pracować. Musisz albo włączyć tryb econ albo całkowicie wyłaczyć panel klimatyzacji przyciskiem off
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

  Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:16   [R75] Silnik wentylatora chłodnicy

Dzisiaj dobrałem się do silniczka wentylatora chłodnicy. Silniczek uszkodzony a dokładnie zjarany. Widać gołym okiem opalone zwoje oraz sprawdzałem na krótko sam silnik - echo.
Dziwne bo silniczek ma tylko dwa przewody więc poprzedni właściciel widać nie wstawił tam silniczka z czteroma przewodami. Sprawa stanęła na tym że muszę kupić nowy(używany) silniczek teraz tylko pytanie jaki? Silniczki z dwoma przewodami wstawiali w młodszych rocznikach mój to rocznik '00... Nie wiem jak to ugryźć...
Czy wstawić taki jak powinien być z czterema przewodami czy taki jak był wcześniej?
taki mi się spalił -> http://allegro.pl/rover-7...1464710439.html
a taki wg "instrukcji" powinien być -> http://allegro.pl/rover-7...1485434148.html
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:58   

xROnx, nie szalej. Kup na ebayu nowy i będzie taniej.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 22:58 ]
xROnx napisał/a:
dziwne bo silniczek ma tylko dwa przewody więc poprzedni właściciel widać nie wstawił tam silniczka z czteroma przewodami.
Ponieważ jest z rezystorem. Jest to nowszy model i taki kup.

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732

Możesz też zmienić na Kenlowe http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID007069 Taki ma kolega fajansiarz http://forum.roverki.eu/v...p=533577#533577
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik ABS zamienniki?
sknerko Rover serii 75, MG ZT 27 Pon Lis 09, 2015 14:57
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Kierunkowskazy boczne - zamienniki?
0L0 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Gru 15, 2021 08:26
christopher7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Drogi wysprzęglik, zamienniki
Q-bak Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sty 09, 2013 17:50
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszki silnika - zamienniki
Grzech Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lis 27, 2012 12:39
apples
Brak nowych postów [R75] Nowe rurki odmy, zamienniki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 26, 2012 17:08
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink